  • 21. Data: 2020-05-19 02:27:52
    Temat: Re: Jaki kabel/adapter do portu USB Type-C?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-05-18, User <n...@s...com> wrote:

    > Bo takie informacje są w Internecie, np. tutaj:
    > https://www.morele.net/wiadomosc/przedluzacz-usb-akt
    ywny-czy-pasywny-jak-wybrac/2114/
    > A Ty skąd wiesz, że pasywny wystarczy?

    Mylisz przedłużacz z hubem. To 2 równe urządzenia. W hubie, aktywny
    oznacza "z zasilaniem umożliwiającym większy pobór prądu". Przy
    przedłużaczu, aktywy, oznacza zwykle "ze wzmocnieniem sygnału" - chodzi
    o dane, nie moc. Przedłużacz USB, jeśli ma parę metrów powinien być
    aktywny. Przyjmuje się, że 5m to limit dla USB. Nic podobnego dla hubów
    nie obowiązuje.

    > huby, że tak intensywnie mnie przekonujesz
    > żeby nie kupować huba aktywnego ?. W końcu to moje pieniądze i mogę
    > kupić co chcę.

    To jak będziesz miał następnym razem pytanie, to proponuje, napisz takie
    zatrzezenie, że nie intersują cię logiczne argumenty i wiedza, a chcesz
    dostać co chcesz bo tak i już. Nikt nie będzie wtedy przekonywał.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2020-05-19 06:02:44
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 19.05.2020 o 02:13, Marcin Debowski pisze
    > Większość współczesnych usb-c pozwala na pobór dużo większego prądu (i
    > mocy, bo napięcie też może być wyższe) niż standardowe usb 3.0, więc na
    > ogół nie ma osobnego zasilania. MZ. jak korzystasz z gniazda usb-c to i
    > kilka zewnętrznych dysków to udżwignie.
    >
    > ...ale to co idzie przez usb-c z laptopa powinno starczyć na parę dysków.
    I to jest odpowiedź, na którą czekałem, bowiem już wczoraj o 17:17 pytałem:
    "Czy nie bywają huby podłączane do USB Type-C aktywne lub czy one już "z
    definicji" są aktywne? "
    Pewnie moje sformułowanie "z definicji aktywne" było mało precyzyjne,
    ale właśnie chodziło mi
    o to, o czym piszesz,

    ywny-czy-pasywny-jak-wybrac/2114/
    > Mylisz przedłużacz z hubem. To 2 równe urządzenia.
    Nie pomyliłem, tylko podałem link do  błędnej strony. Miałem podać link
    do strony:
    https://www.euro.com.pl/artykuly/wszystkie/artykul-h
    ub-usb-aktywny-czy-pasywny-poznaj-roznice.bhtml
    Sorry, spowodowałem zamieszanie.

    > To jak będziesz miał następnym razem pytanie, to proponuje, napisz takie
    > zatrzezenie, że nie intersują cię logiczne argumenty i wiedza, a chcesz
    > dostać co chcesz bo tak i już. Nikt nie będzie wtedy przekonywał
    Z tym się nie mogę zgodzić, bo napisałem to _w wyniku dyskusji_ z Uncle
    Pete, w której mnie nie przekonał.

    Ale przyznaję, że mnie poniosło, za co Ciebie i przede wszystkim Uncle
    Pete, przepraszam.

    Dla mnie to koniec tematu. Dziękuję za wszystkie posty.

  • 23. Data: 2020-05-19 09:53:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-05-19, User <n...@s...com> wrote:
> [...]
    > Pete, przepraszam.
    >
    > Dla mnie to koniec tematu. Dziękuję za wszystkie posty.

    Nie, czekaj :) Ponieważ zachowałeś się bardzo elegancko, to postanowiłem
    przetestować huby usb-c, które mam i najwyraźniej nie jest to do
    końca prawda, co wczesniej napisałem. To "nie do końca dotyczy" huba bez PD.
    Mam taki jeden i gdy podłączyłem go do Dell'a XPS, to nawet dwa dyski na
    tym nie poszły.

    Nie wiem, czy to kwestia hub'a czy owego Dell'a.

    Natomiast drugi model hub'a, który mam jest z PD. Tam też dwa dyski nie
    poszły, ale jak wpodłączyłem go przez PD do powerbanku to już jak
    najbardziej, dyski poszły. Wnioski są MZ takie:

    1) sprawdź swojego laptopa, czy gdzies w instrukcji stoi, że to złącze
    usb-c może dostarczać większy prąd.

    2) lepiej celuj w huby, które mają to usb-c PD i ewentualnie dopytaj
    sprzedawcy, czy to może służyć jako złącze do zasilenia huba.

    Teraz dla odmiany, ja przepraszam za wprowadznie w błąd.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2020-05-19 10:47:20
    Od: User <n...@s...com>

> [...]
    > sprzedawcy, czy to może służyć jako złącze do zasilenia huba.
    >
    > Teraz dla odmiany, ja przepraszam za wprowadznie w błąd.

    Dzięki.

    W opisie mojego laptopa nie widzę informacji, że złącze USB-C mogłoby
    dostarczać większy prąd.
    Gdyby tak było, to pewnie by się tym chwalili.

    Oglądałem podane przez Ciebie USB-C PD i nie widzę tam zewnętrznego
    zasilania, ani w opisie,
    ani na rysunku. W opisie także nie ma nic na temat podłączania dysków
    bez własnego zasilania.
    Skoro jednak to urządzenie jest nazwane z PD, to pewnie może więcej niż
    zwykły hub. Nie znam
    tego urządzenia.
    Potrzebuję przede wszystkich huba czyli rozgałęziacza portów USB-A, bo
    port HDMI i port SD
    mam w laptopie. Czyli muszę poszukać aktywnego huba podłączanego do USB-C.
    Spodobał mi się pomysł z zasilaniem z powerbanku, jak rozumiem,
    podłączonego przez jedno
    z USB-A , bo czasem może to być wygodniejsze niż podłączanie aktywnego
    hub do gniazdka
    elektrycznego.
    Jeśli nie znajdę aktywnego huba podłączanego do USB-C to kupię zwykłą
    przelotkę żeby mieć
    chociaż jeden port USB-A więcej.

  • 25. Data: 2020-05-19 11:05:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-05-19, User <n...@s...com> wrote:
    > Oglądałem podane przez Ciebie USB-C PD i nie widzę tam zewnętrznego
    > zasilania, ani w opisie,
    > ani na rysunku. W opisie także nie ma nic na temat podłączania dysków
    > bez własnego zasilania.

    Jest coś co sugeruje, że da rady:
    "Szybkie ładowanie telefonu oraz zasilanie komputera przez HUB w
    technologii pass-through dzięki Power Delivery"

    Czyli taki tryb jak ten mój o którym pisałem. Skoro, można tym hubem
    zasilać podłączonego do niego laptopa to wydaje się, że dyski też
    powinny być zasilane, ale upewniłbym się u spredawcy.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2020-05-19 11:12:19
    Od: User <n...@s...com>

> [...]
    > zasilać podłączonego do niego laptopa to wydaje się, że dyski też
    > powinny być zasilane, ale upewniłbym się u spredawcy.

    Tak zrobię. Jeszcze raz dzięki.

  • 27. Data: 2020-05-19 11:27:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-05-19, User <n...@s...com> wrote:

    > Tak zrobię. Jeszcze raz dzięki.

    Generalnie poszukaj pod usb-c PD bo jest tego sporo i może znajdziesz
    coś lepszego.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2020-05-19 11:46:12
    Od: User <n...@s...com>

    > Generalnie poszukaj pod usb-c PD bo jest tego sporo i może znajdziesz
    > coś lepszego.

    Poszukam, ale jeśli nie znajdę to jeszcze mam taki pomysł żeby kupić
    AKTYWNY hub USB,
    ale podłączany do USB-A. Dałoby mi to chociaż zwiększenie portów USB do
    podłączenia
    dysków zewnętrznych bez ich własnego zasilania zewnętrznego. Wiem, że
    transfer byłby
    wolniejszy, ale nie to jest dla mnie najważniejsze.

  • 29. Data: 2020-05-19 13:37:39
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 19.05.2020 o 10:47, User pisze:
    > Jeśli nie znajdę aktywnego huba podłączanego do USB-C to kupię zwykłą
    > przelotkę żeby mieć
    > chociaż jeden port USB-A więcej.
    Chciałbym się jeszcze upewnić - zakładam, że przelotka type-C na type-A
    "nie gubi zasilania"
    i będzie można korzystać z podłączonego do takiej przelotki dysku
    zewnętrznego bez jego
    własnego zasilania. Zakładam korzystanie z  samej przelotki/adaptera,
    bez kabla.
    Czy ktoś ma doświadczenie w tej materii?

  • 30. Data: 2020-05-19 14:46:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-05-19, User <n...@s...com> wrote:
> [...]
    > bez kabla.
    > Czy ktoś ma doświadczenie w tej materii?

    Mam takie:
    https://www.newegg.com/p/1B4-04ME-00045

    Wszystko działa jak należy.

    --