  • 31. Data: 2020-05-19 14:58:41
    Temat: Re: Jaki kabel/adapter do portu USB Type-C?
    Od: User <n...@s...com>

    > Natomiast drugi model hub'a, który mam jest z PD. Tam też dwa dyski nie
    > poszły, ale jak wpodłączyłem go przez PD do powerbanku to już jak
    > najbardziej, dyski poszły.
    Przepraszam, że tak marudzę, ale doszedłem do wniosku, że tak naprawdę
    nie rozumiem
    co znaczy praktycznie:
    "zasilanie komputera przez HUB w technologii pass-through dzięki Power
    Delivery"
    z opisu na stronie:
    https://allegro.pl/oferta/hub-adapter-green-cell-gc-
    usb-c-7w1-usb-hdmi-sd-pd-8731906367
    Wujek Google nie pomógł  :-(

    Co to znaczy, że "podłączyłeś swojego huba przez PD do powerbanku" ?
    Wydawało mi się, że wiem, ale teraz mam watpliwości.

    Zakup aktywnego huba USB type-C  bez PD lub pasywnego z PD  nie będzie
    łatwy.
    Zastanawiam się, czy eksperyment z połączeniem powerbanku z hubem
    pasywnym (bez PD)
    przez jedno z jego wyjściowym USB-A dałby taki efekt jak u Ciebie, czyli
    że dwa podłączone
    dyski by poszły.

  • 32. Data: 2020-05-19 15:05:59
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 19.05.2020 o 14:58, User pisze:
> [...]
    > pasywnym (bez PD)
    > przez jedno z jego wyjściowym USB-A dałby taki efekt jak u Ciebie,
    W ostatnim zdaniu chodziło mi o to, że kupuję np taki:
    https://allegro.pl/kategoria/komputery?bmatch=baseli
    ne-product-cl-eyesa2-engag-dict45-ele-1-5-0513
    pasywny hub type-C bez PD i do jedno z wyjściowych USB-A łączę z
    powerbankiem.

    Dzięki za przykład adaptera.

  • 33. Data: 2020-05-19 15:34:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-05-19, User <n...@s...com> wrote:
> [...]
    >
    > Co to znaczy, że "podłączyłeś swojego huba przez PD do powerbanku" ?
    > Wydawało mi się, że wiem, ale teraz mam watpliwości.

    https://hobby-store.pl/1910-thickbox_default/usb-c-5
    in1-hub-adapter-2-x-usb-30-ethernet-hdmi-4k-pd.jpg

    Wtykam w jeden ze standardowych USB-A portów pierwszy dysk, w drugi
    USB-A, drugi dysk. Wtyczkę usb-c na kablu wtykam do laptopa. Dyski
    zaczynają się rozpędzać i zdychać (słychać parkowanie głowic) i tak w
    kółko - typowy objaw zbyt małej wydajności prądowej. Teraz, najbadziej po
    prawej jest gniazdo usb-c PD. Biorę kabel usb-c-usb-A i podłączam to
    gniazdo do standardowego USB-A w power banku. Dyski ruszają, system
    rozpoznaje zawartość.

    > Zakup aktywnego huba USB type-C  bez PD lub pasywnego z PD  nie będzie
    > łatwy.

    Dlaczego? Te drugie są popularne.

> [...]
    > pasywnym (bez PD)
    > przez jedno z jego wyjściowym USB-A dałby taki efekt jak u Ciebie, czyli

    Szczerze, trochę bałbym się. To nie są w zamyśle porty, do których
    podłącza się zasilanie. Nie wiem, czy to w 100% bezpieczne, tam są
    często ogranicznki prądowe (przecizwarciowe) i to nie działa w dwie
    strony, ale może jakiś elektronik się wypowie (mamy tu kilku zdaje się).

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2020-05-19 15:36:43
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 19.05.2020 o 15:05, User pisze:
> [...]
    ne-product-cl-eyesa2-engag-dict45-ele-1-5-0513

    > pasywny hub type-C bez PD i do jedno z wyjściowych USB-A łączę z

    Przepraszam, znowu podałem błędny link do strony. Miało być
    https://allegro.pl/oferta/hub-usb-typ-c-type-rozdiel
    acz-4-porty-usb-8353574384

  • 35. Data: 2020-05-19 16:00:21
    Od: User <n...@s...com>

    > https://hobby-store.pl/1910-thickbox_default/usb-c-5
    in1-hub-adapter-2-x-usb-30-ethernet-hdmi-4k-pd.jpg
    Spróbuje znaleźć ofertę na tego huba.

    Sam znalazłem tylko:
    https://www.x-kom.pl/p/459532-hub-usb-unitek-hub-usb
    -c-3x-usb-30-czytnik-kart-pd.html
    ale jest niedostępny.

    Dziękuję za informacje i cierpliwość. :-)

  • 36. Data: 2020-05-19 19:23:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-05-19 o 15:36, User pisze:
    > (...)
    > Przepraszam, znowu podałem błędny link do strony. Miało być
    > https://allegro.pl/oferta/hub-usb-typ-c-type-rozdiel
    acz-4-porty-usb-8353574384

    Nie kupuj jakiegoś plastikowego śmiecia do którego nawet żaden producent
    nie chce się przyznać. On nawet (najprawdopodobniej) nie ma USB3.

    Przykłady hubów na USB-C z PD:

    Kod dostawcy: DA-70242-1
    Kod EAN: 4016032455653

    Kod dostawcy: C31HUBMETAL4
    Kod EAN: 8595611703287

    Kod dostawcy: Y-HB08003
    Kod EAN: 4894160033642

    Kod dostawcy: C31HUBMETAL7
    Kod EAN: 8595611703294

    Kod dostawcy: F4U088VF
    Kod EAN: 745883693559

    oraz jeszcze co najmniej kilka dalszych, ale nie mam czasu teraz szukać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 37. Data: 2020-05-19 19:46:13
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 19.05.2020 o 19:23, Adam pisze:
    acz-4-porty-usb-8353574384

    > Nie kupuj jakiegoś plastikowego śmiecia do którego nawet żaden
    > producent nie chce się przyznać. On nawet (najprawdopodobniej) nie ma
    > USB3.
    To był wybrany najtańszy na ewentualną próbę z powerbankiem, ale pomysł
    upadł.
    Inna sprawa, że chyba nie ma nie-plastikowych, no może z wyjątkiem:
    https://allegro.pl/oferta/hub-rozdzielacz-adapter-us
    b-typ-c-3-0-sd-micro-8862444706

    Dzięki, zainteresuję się tym.

  • 38. Data: 2020-05-20 00:45:50
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-05-19 19:46, User pisze:

> [...]
    > upadł.
    >
    > Inna sprawa, że chyba nie ma nie-plastikowych, no może z wyjątkiem:

    Są. Na AliExpress -

    <https://www.aliexpress.com/item/10000003677808.html

    <https://www.aliexpress.com/item/32863704575.html>

    Ten drugi w opisie ma takie informacje:

    IMPORTANT NOTE

    - To work with iPad Pro 2018, the operation system should be updated to
    iOS 13 or iPadOS. Also, HDMI port supports only 1080P, PD charging port
    supports only 12W.

    - When connecting to laptop, Do NOT support charging cellphone through
    USB-A or USB-C female port due to limited current.

    - Only support connecting 1 HDD/SSD at a time; Please provide power
    supply when connecting to power-hungry devices.

    A tu - <https://www.aliexpress.com/item/4000246761695.html> - masz taki
    z zewnętrznym zasilaniem. A tu -
    <https://www.aliexpress.com/item/32861246510.html> - taka pod notebooka,
    co do działania z większą liczbą napędów potrzebuje dodatkowego
    zasilania z ładowarki (telefonu).

    Ale to już nie są tanie rzeczy - jak mawia Ferdynand Kiepski.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 39. Data: 2020-05-20 10:56:46
    Od: User <n...@s...com>

    Jak wcześniej pisałem, rozważam takżę zakup aktywnego huba podłączanego
    do USB-A,
    ze świadomością, że transfer będzie wolniejszy. Możliwość równoczesnego
    używania
    kilku dysków zewnętrznych jest obecnie dla mnie ważniejsza niż szybkość
    transferu.

    Z ostatnich informacji z Internetu mogę wnioskować, że na to czy hub
    udźwignie więcej
    dysków czy nie, może mieć wpływ jak mocny jest zasilacz. Właściwie, to
    pewnie nic
    dziwnego, ale ja niestety się na tym nie znam.
    Pytanie: czy gdzieś w necie można znaleźć prosto przedstawione
    informacje pokazujące
    jaka jest zależność pomiędzy parametrami zasilacza a możliwościami huba?
    Dodatkowym problemem może być to, że w opisach hubów nie ma dokładniejszych
    parametrów zasilacza. Ale jeśli w przypadku jakiegoś huba wygląda to
    ogólnie dobrze,
    to o szczegóły można zapytać sprzedającego/producenta.

  • 40. Data: 2020-05-20 11:58:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Te dyski masz już w obudowach, czy dopiero będziesz dokupywał?
    3,5'' czy 2,5''?
    Z wyjściami USB C, USB B czy USB A?
    3.0?
    Z wyjściami eSata?