  • 41. Data: 2020-05-20 12:44:15
    Temat: Re: Jaki kabel/adapter do portu USB Type-C?
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 20.05.2020 o 11:58, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]
    obecnie dla mnie ważniejsza niż szybkość transferu.

    > Te dyski masz już w obudowach, czy dopiero będziesz dokupywał?
    > 3,5'' czy 2,5''?
    > Z wyjściami USB C, USB B czy USB A?
    > 3.0?
    > Z wyjściami eSata?

    Mam 5 dysków w oryginalnych obudowach z oryginalnym kablem Type-A po
    stronie laptopa każdy.
    Są to dyski HDD 2,5" WD Elements kupione w Komputroniku, o różnych
    pojemnościach (USB 3.0).
    Mam na nich zapisane ważne rzeczy i muszę dokonać porównania/analizy
    tych zapisów.
    Jest ich dużo i nie ma możliwości nawet chwilowego przekopiowania na
    jeden dysk.
    Stąd możliwość równoczesnego podłączenia kilku dysków (im więcej tym
    lepiej) jest dla mnie teraz
    kluczowa.

    P.S. Dlaczego stosujesz tak dziwny sposób cytowania?

  • 42. Data: 2020-05-20 14:17:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bardziej pytałem o gniazdo USB w obudowach.
    Bo mam już kompletną zbieraninę: USB A 2.0, eSata II, USB B 3.0, microUSB 3.0, USB C
    3.0, eSata III (to wszystko po stronie obudów
    2,5'' i 3,5'').
    Do Twojego zadania szukałbym obudowy na kilka dysków i je tam wsadził, czegoś w
    rodzaju:
    www.amazon.de/QB-35US3-6G-Festplattengehäuse-Festpla
    tten-SUPERSPEED-temperaturgeregelt/dp/B00ORENYJE/
    czy podobnej.

    KOREKTA:
    Skoro to WD Elements (3,5''), to:

    * lepiej dysków nie wyjmować, bo łatwo połamać ząbki obudowy i jeszcze zworkologia
    HDD może być i utrata gwarancji (2 lata);
    ** WD Elements mają własne zasilanie każdy z własnego zasilacza każdy (230VAC/12VDC);
    *** nie jest potrzebne zasilanie po USB z komputera czy huba, więc potrzebny hub
    "pasywny";
    **** szukaj (ebay.com, amazon) huba, co ma wejścia jak Twoje wtyczki USB A 3.0 i
    wyjście (wtyczkę na kabelku) jak gniazdo w Twoim
    laptopie USB C 3.0, lub huba z dowolnym gniazdem USB 3.0 na wyjściu i odpowiedniego
    kabelka z USB C 3.0 na jednym końcu.
    ***** jest jeszcze opcja z kartą eXpress (jeśli masz takie gniazdo w notebooku) i
    kilkoma gniazdami USB 3.0, taki wariant może
    chodzić szybciej niż przez hub USB.

    -----

  • 43. Data: 2020-05-20 14:56:43
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 20.05.2020 o 14:17, ąćęłńóśźż pisze:
    > Bardziej pytałem o gniazdo USB w obudowach.
    Jak wygląda gniazdo USB w obudowie i końcówka kabla wkładana do tego
    gniazda można zobaczyć
    w części OPIS PRODUCENTA na przykład  tutaj:
    ttps://www.komputronik.pl/product/191388/wd-elements
    -portable-1tb-czarny.html

    > Do Twojego zadania szukałbym obudowy na kilka dysków i je tam wsadził,
    > czegoś w rodzaju:
    Na pewno nie będę zmieniał obudowy tych dysków.

    > Skoro to WD Elements (3,5''), to:
    Jak pisałem, to są dyski 2,5" bez zasilacza. Końcówka kabla od strony
    dysku podzielona na 2 części służy właśnie
    zasilaniu z komputera.

    Z dyskami zewnętrznymi 3,5" wyposażonymi w zasilacz do podłączenia do
    gniazdka elektrycznego w ogóle nie ma
    takich problemów. Wystarczy zwykły pasywny rozgałęziacz USB.

  • 44. Data: 2020-05-20 15:53:19
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 18.05.2020 o 23:03, User pisze:
    > Czy są jakieś przeciwwskazania, poza, jak się domyślam, ceną? Hub, który
    > nie pozwoli mi korzystać z dysków zewnętrznych
    > nie będzie mi w ogóle potrzebny.
    > Problem w tym, że na razie nie udało mi się znaleźć żadnego aktywnego
    > huba, który można by podłączyć do portu Type-C.
    > Porty, które taki hub  dodaje, wystarczy jak będą typu A.
    > Możesz coś podpowiedzieć?

    USB C wg specyfikacji powinno dawać minimum 3A, czyli przez pasywny hub
    możesz teoretycznie podłączyć 6 dysków 2,5" jednocześnie.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 45. Data: 2020-05-20 16:38:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jasne, za szybko czytam, nie pisałeś że to Elements Mobile i przeskoczyłem 2,5'' ;-))
    Na zdjęciu dyski mają na obudowie gniazda microUSB 3.0, można bez problemu kupić
    kable microUSB B 3.0 (3.1) (3.2) <-> USB C, to
    pewniejsze niż przejściówka (mniej styków i rozekranowania po drodze).
    O taki pierwszy z brzegu:
    www.x-kom.pl/p/410498-kabel-usb-unitek-usb-typ-c-mic
    rousb-30.html
    no ale to nie rozwiąże problemu jednego jedynego gniazda USB w komputerze.

    Hubów na świecie dostatek, ale zamiast huba wolałbym kartę Express, o np. taką z
    trzema gniazdami USB 3.0:
    https://pl.aliexpress.com/item/32584772309.html
    jeżeli masz gniazdo Express Card w lapku.
    Sprawdź w danych tych dysków Elements Mobile (np. na stronie WD) ile prądu ciągną, bo
    nie są to duże prądy, no ale trzeba pomnożyć x
    3-4 i to już się robi kilka amperów.

    Nie piszesz jaki to komputer, bo jeszcze jednym rozwiązaniem może być stacja dokująca
    (przykładowo mój dok HP ma 4x USB 3.0 co razem
    z gniazdami 3.0 w lapku daje w sumie 6x 3.0 + 4x 2.0 nie licząc huba 3.0 w
    monitorze).

    -----

  • 46. Data: 2020-05-20 17:59:07
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 20.05.2020 o 16:38, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jasne, za szybko czytam, nie pisałeś że to Elements Mobile i
    > przeskoczyłem 2,5'' ;-))
    Nie wiem co to jest Elements Mobile.

> [...]
    > problemu kupić kable microUSB B 3.0 (3.1) (3.2) <-> USB C, to
    > pewniejsze niż przejściówka (mniej styków i rozekranowania po drodze).
    To jest bardzo dobry pomysł jeśli chodzi o wykorzystanie portu Type-C do
    podłączenia jednego z WD Elements.
    Bardzo dziękuję.

    > Hubów na świecie dostatek, ale zamiast huba wolałbym kartę Express, o
    > np. taką z trzema gniazdami USB 3.0:
    > https://pl.aliexpress.com/item/32584772309.html
    > jeżeli masz gniazdo Express Card w lapku.
    Nie mam.

    > Sprawdź w danych tych dysków Elements Mobile (np. na stronie WD) ile
    > prądu ciągną, bo nie są to duże prądy, no ale trzeba pomnożyć x 3-4 i
    > to już się robi kilka amperów.
    Sprawdzę to później. Już i tak naraziłem się, że nic innego nie robię. :-(

    To też jest jakiś pomysł.

  • 47. Data: 2020-05-20 18:39:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To wersja dysków przenośnych czyli 2,5'', coś jak Passport z nieco obciętymi
    parametrami (tu nieistotne).

    -----

  • 48. Data: 2020-05-20 22:35:35
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-05-20 17:59, User pisze:
> [...]
    > Nie mam.

    > Sprawdzę to później. Już i tak naraziłem się, że nic innego nie robię. :-(

    Widziałeś mój post? Pytałeś o huby -
    <http://42.pl/gg/5ec4619e$0$556$6...@n...neostr
    ada.pl>

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 49. Data: 2020-05-20 23:35:19
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 20.05.2020 o 22:35, Krystek pisze:
    > Widziałeś mój post? Pytałeś o huby -
    > <http://42.pl/gg/5ec4619e$0$556$6...@n...neostr
    ada.pl>

    > K.

    Widziałem, ale nigdy nie kupowałem niczego na AliExpress, więc zostawiam
    sobie
    te możliwość gdy wszystkie inne sposoby zawiodą.
    W każdym razie dziękuję.

  • 50. Data: 2020-05-21 11:17:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-05-20 o 23:35, User pisze:
> [...]
    > sobie
    > te możliwość gdy wszystkie inne sposoby zawiodą.

    Oprócz kilku dobrych, w tym metalowych, które Ci podsyłałem, dzisiaj na
    iboodzie masz jeszcze kilka następnych:

    https://www.ibood.com/electronics-pl/pl/flash-sales/
    61613/10712/linq/

    --