  • 31. Data: 2018-02-12 21:42:28
    Temat: Re: Jaki prostownik?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.02.2018 o 13:17, Jacek pisze:
    > Jedyny minus to dość mały prąd ładowania, co uniemożliwi szybkie
    > postawienie na nogi całkowicie zdechniętego aku.

    Każdy tutaj pisze że prostowniki - nie bustery, to duży minus, a potem w
    innych postach dopisuje że raz albo dwa razy w życiu mu się rozładował
    akumulator...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 32. Data: 2018-02-13 08:45:54
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Rozladowany akumulator jest dlatego rozladowany bo mu rezystancja wewnetrzna
    urosla. Rozladowany akumulator ze wzgledu na obowiazujace prawa fizyki nie moze
    pobrac duzego pradu zeby zasilacz odebral to jako zwarcie bo ma duza rezystancje
    wewnetrzna.

    pewno masz racje, co to zmienia? Jak mam rozładowany akumulator to
    ciągnie prąd ja głupi, jak naładowany - prawie wcale. teraz lepiej?
    (z opisanego "prostownika")
    ToMasz

  • 33. Data: 2018-02-13 11:27:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Feb 2018 20:09:20 +0100, Irokez napisał(a):
    > Nie, bo sugerujesz od razu kupno akumulatora

    > Nie, nie sprawił, ale nie kupując z Twoją sugestią nowego akumulatora,
    > nie zostałem z niepotrzebnym wydatkiem po rozpatrzeniu gwarancji

    Bo miales kumpla, ktory mial zapasowy akumulator.
    Przecietny czlowiek nie ma.

    I wtedy trzeba kupic drugi, albo uziemic auto, bo Centra pewnie
    zapasowych nie ma ?
    No tak, a potem czlowiek zostaje z jednym zapasowym ... i przydaje mu
    sie prostownik :-)

    A jak dobry kumpel, to przyjedzie z akumulatorem, tylko ... fajnie by
    bylo, jakby podladowal aku ... :-)

    > Był całkiem sprawny, ale nie kupując z Twoją sugestią nowego
    > akumulatora, nie zostałem z niepotrzebnym wydatkiem po naprawie alternatora

    I tu sie przydal.
    Mozna pozyczyc od kumpla ... ale jak sie nazywa Kris ? :-)

    Aczkolwiek ... widzac co sie dzieje mogli podjechac do mechanika a nie
    do domu :-)

    J.

  • 34. Data: 2018-02-13 11:50:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 lutego 2018 20:09:22 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

    > Nie zrozumiałeś...

    Ja zrozumiałem że i tak musiałeś Centre wywalić/oddać i kupić nowy
    W przypadku rodziców aku tez się szajsem okazał więc gdzie tu korzyści posiadania
    prostownika
    Szajsowate aku były i tyle a na to prostownik nie zaradzi.

  • 35. Data: 2018-02-13 13:44:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Feb 2018 02:50:41 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Ja zrozumiałem że i tak musiałeś Centre wywalić/oddać i kupić nowy

    Ale mogl doladowac i pojechac do kumpla po zamienny.

    > W przypadku rodziców aku tez się szajsem okazał więc gdzie tu korzyści posiadania
    prostownika

    Nie, u rodzicow padniety byl alternator.
    Ladujesz aku i jedziesz naprawiac. A aku moze to nawet przezyje.

    A nawet jakby mial nie przezyc ... jedziesz taksowka do
    sklepu/zamawiasz z dostawa ... i bedzie naladowany na tyle, zeby do
    elektryka dojechac ?
    Powinien byc, ale czy sklep regularnie ladowal ?

    J.

  • 36. Data: 2018-02-13 14:12:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 lutego 2018 13:44:39 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie, u rodzicow padniety byl alternator.

    Ok nie doczytałem

    > Powinien byc, ale czy sklep regularnie ladowal ?

    Wolfa z allegro kupiłem- kurier przywiózł w "specjalnym" pudełku wyjąłem z auta stary
    aku wstawiłem do tego pudełka i kurier zabrał
    Nowy aku wstawiłem do auta odpaliłem auto.
    Do tej pory nie trzeba było doładowywać a kilka miesięcy już minęło, auto jeździ na
    krótkich trasach, diesel, często gaszone i odpalane, zima nie chce mi się do garażu
    chować- przy minus kilkunastu stC odpaliło. A i wg kompa w aucie jakaś/jakieś świece
    żarowe nie działają.
    Przy tych cenach aku w dupie mam jakies certolenie się z nimi, doładowywanie, jakies
    inteligentne prostowniki itp.
    Jak padnie przed upływem 2 lat to na gwarancję odeśle jak później to kupie nowy

  • 37. Data: 2018-02-13 14:54:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Feb 2018 05:12:51 -0800 (PST), Kris napisał(a):
    > Ok nie doczytałem

    > Wolfa z allegro kupiłem- kurier przywiózł w "specjalnym" pudełku wyjąłem z auta
    stary aku wstawiłem do tego pudełka i kurier zabrał
    > Nowy aku wstawiłem do auta odpaliłem auto.

    Ogolnie to tak sie klient spodziewa - wsadzi nowy i odpali.
    A jak nie odpali, to bedzie mial sluszne pretensje, bo akumulatorowi
    to szkodzi.
    Tylko "czy sie sklepu chcialo chciec".

    > Do tej pory nie trzeba było doładowywać a kilka miesięcy już minęło,

    Alternator masz dobry, to nie trzeba.
    Zakladajac jednak, ze nie masz, ze do mechanika trzeba pol godziny w
    korkach i na swiatlach ... starczy, czy zabraknie ? :-)

> [...]
    > Przy tych cenach aku w dupie mam jakies certolenie się z nimi,
    > doładowywanie, jakies inteligentne prostowniki itp.

    W wiekszosci wypadkow pewnie nie trzeba, bo po prostu jest naladowany.
    Ale jak sie ma trudne warunki, np trzeba dlugo krecic bo swiec sie nie
    chce naprawic ...
    Albo np kupiles nowy i nie wiadomo jak dlugo stal w sklepie.

    No i jakie certolenie, jesli masz garaz z gniazdkiem ?

    > Jak padnie przed upływem 2 lat to na gwarancję odeśle jak później to kupie nowy

    A oni ci:
    -prosze wypelnic zgloszenie, zostawic akumulator i przyjechac za 2
    tygodnie :-)

    -ble ... ble ... ble ... z winy uzytkownika. A co gorsza - moga miec
    racje.

    J.

  • 38. Data: 2018-02-13 15:26:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 lutego 2018 14:54:15 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Ogolnie to tak sie klient spodziewa - wsadzi nowy i odpali.
    > A jak nie odpali, to bedzie mial sluszne pretensje, bo akumulatorowi to szkodzi.

    W sklepie stacjonarnym na miejscu sprawdzisz dopytasz czy naładowane, w sklepie
    netowym też zapytać można

    > Alternator masz dobry, to nie trzeba.
    > Zakladajac jednak, ze nie masz, ze do mechanika trzeba pol godziny w
    > korkach i na swiatlach ... starczy, czy zabraknie ? :-)

    Do mechanika mam 300metrów od odmu i 900metrów od pracy;)
    Assistance płacę na takie przypadki
    > W wiekszosci wypadkow pewnie nie trzeba, bo po prostu jest naladowany.
    > Ale jak sie ma trudne warunki, np trzeba dlugo krecic bo >swiec sie nie chce
    naprawic ...

    Raz tej zimy się zdażyło że musiałem długo krecić
    A "naprawa" świec to może czasem kosztować tyle co 5 akumulatorów
    > No i jakie certolenie, jesli masz garaz z gniazdkiem ?
    Jak musze wyjechać o 7 to wsiadam i odpalam
    Jak nie odpali to z godzine ładowania i spóxniony będę.
    Spóźniać się nie lubię wiec wtedy taxi bym wołał czy tam żonie auto zabrał.
    > A oni ci:
    > -prosze wypelnic zgloszenie, zostawic akumulator i przyjechac za 2
    > tygodnie :-)

    Tak by pewnie było
    Mam jednak ten komfort że unieruchomione na 2 tygodnie auto to dla mnie żaden
    problem.
    Ale każdy niech patrzy wg siebie.

    > -ble ... ble ... ble ... z winy użytkownika

    To bym od ręki drugi kupił za 2 stówy(dla zasady u konkurencji) a z nimi się trochę
    poprztykał

    > A co gorsza - moga miec racje.
    Mogą
    Na razie jednak od wiosny ubiegłego roku aku działa i jeszcze sporo ponad rok
    gwarancji ma.

  • 39. Data: 2018-02-13 22:21:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Feb 2018 06:26:49 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > W sklepie stacjonarnym na miejscu sprawdzisz dopytasz czy
    > naładowane, w sklepie netowym też zapytać można

    Ta, w Tesco sie dopytasz.
    Oczywiscie prosze pana, naladowane ;-)

    > Do mechanika mam 300metrów od odmu i 900metrów od pracy;)

    Tez mam takiego. Ale pare razy sp* i teraz go unikam ...

    A 300m ... ciezkie to nowe samochody, nie przepchasz :-)

    > Assistance płacę na takie przypadki

    A kosztuje tyle, co jeden prostownik rocznie ? :-)

    A sprawdzales czy odholuja spod domu ?

    > Raz tej zimy się zdażyło że musiałem długo krecić
    > A "naprawa" świec to może czasem kosztować tyle co 5 akumulatorów

    No tak, i zwroci sie assistance, jak nie zapali 500 km od domu :-)

    > Jak musze wyjechać o 7 to wsiadam i odpalam
    > Jak nie odpali to z godzine ładowania i spóxniony będę.

    No widzisz, jakbys mial taki 10A, to 15 minut :-P
    Ale to na rozladowane aku, na zepsuty rozrusznik nie pomoze.
    Trzeba profilaktycznie wieczorem nastawic :-)

    > Spóźniać się nie lubię wiec wtedy taxi bym wołał czy tam żonie auto zabrał.

    Zona lubi taxi ?

> [...]
    > Ale każdy niech patrzy wg siebie.

    > To bym od ręki drugi kupił za 2 stówy(dla zasady u konkurencji) a z nimi się trochę

    Ale to nie od reki, tylko po 2 tygodniach :-)
    No dobra, w miedzyczasie moze bys zaoszczedzil na nowy akumulator :-)

    > Mogą
    > Na razie jednak od wiosny ubiegłego roku aku działa i jeszcze sporo ponad rok
    gwarancji ma.

    Naiwny. Z ta gwarancja :-)

    Ogolnie to akumulator moze wiele lat dzialac, ale ... warto miec
    woltomierz aby tak dzialal. A czasem prostownik :-)

    J.

  • 40. Data: 2018-02-13 23:04:49
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-02-13 o 11:27, J.F. pisze:

    > Aczkolwiek ... widzac co sie dzieje mogli podjechac do mechanika a nie
    > do domu :-)

    Była prawie 21:00, nie dało się...
    Przyjechałem, z latarką obczaiłem co jest grane, aku do ładowania na noc
    i z rana aku w auto i jazda prosto do mechaniora.

    zdrówko

    --
    Irokez