eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie napiecie akumulatora ? › Re: Jakie napiecie akumulatora ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5b46e3fc$0$623$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <5b48fc70$0$596$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5b4906fc$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <5b4924c0$0$673$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5b4d1712$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <5b4d2162$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5b4e0391$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5b4e2fa1$0$615$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5b4e672e$0$678$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b4f22cc$0$616$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b4f26e8$0$673$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b4f3da2$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Wed, 18 Jul 2018 17:34:36 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5b4f3da2$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 78
    Message-ID: <5b4f5e39$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213.238.88.44
    X-Trace: 1531928121 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 618 213.238.88.44:3097
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5011
    X-Received-Body-CRC: 1565670501
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2636085
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-07-18 o 15:16, J.F. pisze:

    > [...]
    >>> Bo Zenek co do jednego ma racje - za kazdym uruchomieniem silnika,
    >>> alternator uzupelnia ladunek w akumulatorze i robi to bez zadnej
    >>> kontroli pradu.
    >>> Moze plynie 10A, bo to maluch a kierowca rozgrzewa silnik  na wolnych
    >> obrotach, a moze 100A, bo kierowca ruszyl szybko, a alternator ma 200A.
    >
    >> Te dane idzie obliczyć bez problemu a Ci, którzy mają wpięty
    >
    > To wylicz.

    Podaj rezystancję wewnętrzną dla akumulatora. Reszta jest znana.
    Napięcie = 14V , moc alternatora 1500W (przykładowowo) co daje
    1500W:14V=125A

    Czyli mamy alternator o wydolności 125A rezystancję podstaw do wzoru
    I=U/R i masz wynik.
    >
    >> amperomierz, szeregowo z alternatorem, wiedzo :]
    >
    > Raczej z akumulatorem szeregowo.

    Nie, łosiu. Z alternatorem. Jeszcze nie widziałem żeby ktoś podłączał
    amperomierz szeregowo z akumulatorem bo rozrusznik jak pociągnie 300A to
    albo ten amperomierz będzie miał zajebistą skalę albo się spali
    zwyczajnie. Nikogo nie obchodzi specjalnie pomiar prądu z akumulatora a
    pomiar prądu ŁADOWANIA akumulatora bo o tym rozmawiamy. Ciekawsi
    podłączają alternator pod resztę samochodu i do amperomierza a
    amperomierz szeregowo z akumulatorem, bocznikując w ten sposób obwód
    rozrusznika, który wpięty jest bezpośrednio do akumulatora. Jak wepniesz
    amperomierz jednym stykiem do całej instalacji, łącznie z rozrusznikiem
    a drugi koniec do akumulatora to amperomierz zwyczajnie jebnie, taki
    50A...inna sprawa że zwróć uwagę na najczęściej występującą skalę,
    właśnie 50A...co całkowicie niszczy bzdurę, którą wydłubałeś wyżej:

    cyt: "a moze 100A, bo kierowca ruszyl szybko, a alternator ma 200A." :)

    > Dawno nie widzialem, a dawno ... on raczej nie byl szybki :-)

    Wskazówkowy? Megaszybki.

    https://2.allegroimg.com/s512/01c39b/8e9ec9a0409bb74
    6295f0cf3e872
    >
    >> Wszystko zalezy od mocy alternatora, obrotów silnika i pojemności
    >> akumulatora (możliwość "połknięcia" wiekszego, chwilowego prądu
    >> ładowania) im większej pojemności akumulator, tym więcej przyjmie na
    >> klatę.
    >
    > No ba, skoro potrafi dac 500A, to powinien i 500A przyjac na kl/ratę :-)

    A ty mu chcesz amperomierz szeregowo... :D
    >
    >>> No ale akumulator jest tu prawie calkowicie naladowany, a nie prawie
    >>> calkowicie rozladowany
    >> Gdzie to napisał Zenek? Napisał, że akumulatorowi nie szkodzi 50A :)
    >
    > I dobrze napisal.
    > Z naladowanym akumulatorem jakos tak to wyjdzie, a rozladowany przyjmie
    > to dluzej.
    >
    >> Dostarcz 50A do akumulatora 50AH w minutę albo jak napisałeś 100A.
    >> Fajnie wybucha czasem :)
    >
    >> W końcu 100Ax12V to 1200W/min x 60 czyli 72KWh, niezłe pierdolnięcie :)
    >
    > To w koncu w minute, w godzine, w sekunde, naladowany, rozladowany ?
    > Okresl sie.

    Chui wi w jakim stanie jest przy rozładowaniu. Cytat podałem i opis
    zdarzenia też. Z a p o m n i a ł e ś :)...przypomnieć czy się cofniesz
    sam parę postów?


    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: