  • 21. Data: 2019-04-23 01:25:52
    Temat: Re: Jakie opony do Verso 2.2?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 22 Apr 2019 20:59:58 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > cx to jedno i zalezy od kształtu, powodowanych zawirowac powietrza etc.
    > ale zeby poznac opor - musisz to przemnozyc przez powierzchnie czołowa
    > auta.
    >
    > cytat:
    > Jak wiemy ze wzoru na opór aerodynamiczny, opór aerodynamiczny
    > uzależniony jest od współczynnika oporu powietrza (Cx) przemnożonego
    > przez powierzchnie czołową auta (symbol A).

    Ale wlasnie chodzi o to, czy ta powierzchnia jest dokladnie policzona,
    czy jakos uproszczenie.
    Bo dokladne jest pracochlonne/trudne ... no, w czasach CAD juz nie ..

    > Reasumując, szczycenie się przez producentów aut niskim współczynnikiem
    > oporu powietrza jest bez znaczenia w oderwaniu od powierzchni czołowej
    > pojazdu. W rzeczywistości firmy motoryzacyjne powinny chełpić się jak
    > najniższą wartością Cx * A. Dlaczego tego nie robią? Bo nie mają czym się
    > chwalić.

    No wybacz - kupiles motocykl, Mini czy Ducato ?

    Chcesz cos o gabarytach Ducato, a osiagniecie w nim 0.31 to IMO dosc
    spore osiagniecie ... szczegolnie jak dodatkowo chcesz miec cos
    zblizonego do prostopadlosciennego pudelka, a nie super oplywowy
    samochod.

    Chcesz takiego dostawczaka ?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Eco-Runner_Team_Delft
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nuna

    > Samochody wychodzące na rynek są coraz większe, tak więc
    > zwiększa się ich powierzchni czołowa. Uwzględniając ją w obliczeniach
    > okazałoby się, że leciwa Honda Civic ma lepszą aerodynamikę niż najnowsze
    > Subaru Impreza.
    > http://www.technikajazdy.info/techniczne/wspolczynni
    k-oporu-powietrza/2/

    A to swoja droga ... ale czy Impreza to jakies super auto ?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coeffi
    cient

    P.S.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Schl%C3%B6rwagen
    https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Turbina

    To pierwsze moze jeszcze wrocic :-)

    J.

  • 22. Data: 2019-04-23 06:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale wlasnie chodzi o to, czy ta powierzchnia jest dokladnie policzona,
    > czy jakos uproszczenie.
    > Bo dokladne jest pracochlonne/trudne ... no, w czasach CAD juz nie ..

    Ja rozumiem powierznie jako coś w stylu rzutu, Znaczy kwadrat/prostokąt
    przez który jest w stanie przejechac dane auto.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 23. Data: 2019-04-23 09:18:04
    Od: p...@g...com

    kalkulator
    http://www.electromotive.eu/?page_id=12&lang=en
    i gotowe wyniki
    upraszczajac:
    klocek musi duzo palic i zaklecia marketingu o niskim Cx nic tu nie pomoga :-)
    http://rc.opelgt.org/indexcw.php
    dobry przyklad u Forda
    Focus vs Kuga
    ta sama plyta, jeden klasyczny a drugi SUV no i cudow nie ma, klocek spali wiecej

  • 24. Data: 2019-04-23 10:37:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2019 23:00:00 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > cx to jedno i zalezy od kształtu, powodowanych zawirowac powietrza etc.
    > ale zeby poznac opor - musisz to przemnozyc przez powierzchnie czołowa
    > auta.

    Ja to wszystko wiem. Tylko że identyczne Verso z silnikiem benzynowym
    ma spalanie na poziomie 6,5-7 L/100km. Dwójka znajomych ma takie
    więc info z pierwszej ręki. Styl jazdy podobny, czyli dupowozy rodzinne
    do wożenia dzieciorów.
    Ten mój diesel który pije 9 litrów jest jakoś ewidentnie spieprzony konstrukcyjnie.

    L.

  • 25. Data: 2019-04-23 10:53:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2019 08:26:11 UTC+2 użytkownik
    p...@g...com napisał:
    > Cx to nie wszystko. Hint: powierzchnia czołowa. Klocek typu mini van zawsze >będzie
    palił więcej niż niskie kombi.

    Klocek Multipla z silnikiem 1,9jtd palił mniej jak peugeot 1,6hdi kombi
    Różnice nie duże ale jednak ten 1,6hdi litr więcej żrę na podobnych trasach i
    podobnym stylu jazdy.

  • 26. Data: 2019-04-23 11:05:26
    Od: p...@g...com

    --Klocek Multipla z silnikiem 1,9jtd palił mniej jak peugeot 1,6hdi kombi
    Różnice nie duże ale jednak ten 1,6hdi litr więcej żrę na podobnych trasach i
    podobnym stylu jazdy.

    a) nie wierze ze przy predkosciach autostradowych ten trend tez sie utrzyma
    b) 1.6 vs 1.9 to jednak nie tó samo

  • 27. Data: 2019-04-23 11:46:38
    Od: p...@g...com

[...]

    7,4 do 8,6 (dla silnika 1.8 147 KM)

    https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/
    1148-Verso.html?fueltype=2&constyear_s=2009&constyea
    r_e=2012&power_s=147&power_e=147&gearing=1&powerunit
    =2

  • 28. Data: 2019-04-23 11:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

> [...]
    > dupowozy rodzinne do wożenia dzieciorów.
    > Ten mój diesel który pije 9 litrów jest jakoś ewidentnie spieprzony

    A to jest oczywiście jasne, ze sa bardziej i mniej paliwozerne silniki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 29. Data: 2019-04-23 11:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

> [...]
    > dobry przyklad u Forda
    > Focus vs Kuga
    > ta sama plyta, jeden klasyczny a drugi SUV no i cudow nie ma, klocek

    No to przeciez o tym własnie mowie.
    cx niskie to jedno i na pewno jest wazne ale cudów nie ma i wysokosc auta
    robi swoje. Zwłaszcza przy wiekszych predkosciach.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 30. Data: 2019-04-23 12:55:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik p...@g...com ...

    >No to przeciez o tym własnie mowie.
    >cx niskie to jedno i na pewno jest wazne ale cudów nie ma i wysokosc
    >auta
    >robi swoje. Zwłaszcza przy wiekszych predkosciach.

    Tylko ze akurat wymieniona tam Kuga ma i wieksza powierzchnie - o
    jakies 20%,
    i wiekszy Cx - tez o ok 20%. To juz razem 40%.

    Zobaczcie raczej na mondeo ... mondeo mniejsze od focusa ?

    A co macie na mysli "klocek".
    Bo ja bym Ducato nazwal klockiem, i to duzym, a te 0.31 ... bardzo
    ladny wynik ... w klasie klockow :-)

    J.