  • 11. Data: 2016-07-22 13:27:47
    Temat: Re: Jazda bez korka oleju
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 22.07.2016 o 13:12, J.F. pisze:

    > Facet tylko z urody.
    > Spytaj go, czy tramwaj ma silnik :-)
    >
    > Ogolnie po zlaniu paliwa i nalaniu benzyny powinno byc dobrze. Moze
    > byc sens przeplukac uklad paroma litrami benzyny.
    >
    > Ale czy przy okazji nie zniszczyly sie jakies katalizatory, sondy to
    > we wspolczesnym silniku glowy nie dam.
    >
    > Bo dziura w tloku od niskiej liczby oktanowej to chyba nie grozi ...
    > przez pare kilometrow.

    No nie wiem, nie wiem. Samochód po prostu odmówił po kilku km
    posłuszeństwa i przestał jechać, więc coś jednak w nim poszło.
    Na szczęście ani to mój samochód, ani mój facet, ani moje zmartwienie.
    :) Ale naprawa ma ponoć słono kosztować.

    Ewa

  • 12. Data: 2016-07-22 13:28:55
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 22.07.2016 o 13:22, Michał Jankowski pisze:

    > O ile mi wiadomo, nalewak od ropy nie wchodzi we wlew benzyny, więc taka
    > całkiem trywialna ta pomyłka nie jest...

    Być może coś pomyliłam i było odwrotnie - nalał benzyny do diesla.

    Ewa

  • 13. Data: 2016-07-22 13:36:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >No nie wiem, nie wiem. Samochód po prostu odmówił po kilku km
    >posłuszeństwa i przestał jechać, więc coś jednak w nim poszło.

    Jesli to naprawde byl ON zamiast benzyny (a rurka faktycznie inna), to
    nic nie musialo pojsc - benzyna sie od iskry zapala, a ON nie, wiec
    silnik sie przestal krecic.
    Chyba, ze odwrotnie zatankowal, te pompy od Common Rail moga nie lubic
    braku smarowania paliwem ...

    No ale to trzeba wiedziec, a nie skupiac sie na tipsach, fryzurach,
    sukienkach itp :-)

    J.

  • 14. Data: 2016-07-22 13:42:24
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-07-22 o 13:12, J.F. pisze:
    > Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości

    > Ale czy przy okazji nie zniszczyly sie jakies katalizatory, sondy to we
    > wspolczesnym silniku glowy nie dam.

    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/co-robic-gdy-p
    omylimy-sie-przy-tankowaniu/8dqe7

    W silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wysokociśnieniowymi
    wtryskiwaczami już kilkuprocentowa domieszka benzyny może być
    niebezpieczna dla układu wtryskowego. O ile w przypadku silnika
    benzynowego znaczna domieszka oleju napędowego sprawi, że motor niemal
    natychmiast zgaśnie i nie uda się go uruchomić, o tyle w wypadku diesla
    jest inaczej.

    Nawet jeśli w jego baku znajduje się tylko benzyna, nie dość, że można
    go uruchomić, to na dodatek silnik będzie przynajmniej przez jakiś czas
    pracował - do momentu, aż się całkiem rozsypie. Po zatankowaniu całego
    baku benzyny zamiast oleju napędowego pierwsze objawy usterki mogą się
    pojawić dopiero po przejechaniu kilku kilometrów, a w przypadku
    mniejszych domieszek silnik może się zepsuć po kilkuset kilometrach....

    ...Dlaczego benzyna aż tak bardzo szkodzi silnikom wysokoprężnym? Z
    dwóch podstawowych powodów. Po pierwsze, ma ona znacznie gorsze
    właściwości smarne. Tymczasem w dieslach olejem napędowym smarowane są
    bardzo ciasno spasowane elementy układu zasilania, czyli pompa wysokiego
    ciśnienia i wtryskiwacze.

    Elementy te po prostu się zacierają i z reguły jest tak, że pomyłka
    kończy się uszkodzeniem zarówno pompy, jak i wtryskiwaczy. Wióry z
    zacierającej się pompy zatykają cienkie otwory, przez które wtryskiwane
    jest paliwo.

  • 15. Data: 2016-07-22 14:17:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-07-22 o 13:22, Michał Jankowski pisze:

    > O ile mi wiadomo, nalewak od ropy nie wchodzi we wlew benzyny, więc taka
    > całkiem trywialna ta pomyłka nie jest...

    Jak dociśniesz to plastik się cofnie i wejdzie.
    Nawet jak nie do końca to na tyle że da się zatankować.
    W firmie przez pięć lat trzy razy zatankowali nie to co potrzeba.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2016-07-22 17:13:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pierdolenie o szopenie. W czasch przed komputerami w samochodach, mercedes zalecal
    zima dolewke do 25% etyliny do ON. Jak byly kartki na benzyne to dizlowcy chcieli na
    tej podstawie przydzial benzyny.

  • 17. Data: 2016-07-22 18:07:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22.07.2016 o 11:26, FEniks pisze:

> [...]
    > benzynowca i ujechał kilka kilometrów. Auto do kasacji albo przynajmniej
    > do gruntownego remontu. Tak więc te teksty o jeżdżących kobietach

    Ostatnio jest zatrzęsienie takowych, co to prawko mają, a jeździć nie
    potrafią.
    Nie ma dnia, żebym na takiego babsztyla się nie napatoczył.

    Nie dalej jak wczoraj, jechałem chyba z 1 km, w jadącym równymn tempem
    sznureczku (Poznąń Hetmańska, jeśli ktoś zna okoliczności to wie o co
    chodzi), za babskiem, które na tym krótkim odcinku chyba z 10 razy
    naciskało na przemian gaz i po 2 s hamulec, gdy wystarczyło gazu nie
    ruszać i hamulca też nie.
    Zazwyczaj wystarczało jadąc za nią puścić gaz i hamulca nie używać, ale
    babsko na to nie wpadło.
    I kilka razy jednak zmusiło mnie to przyhamowania, zupełnie bez potrzeby.

    Więc nie mów mi, że mamy sobie darować, dopóki takie dziwolągi jeżdżą po
    ulicach.

  • 18. Data: 2016-07-22 18:09:08
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22.07.2016 o 13:28, FEniks pisze:

    > Być może coś pomyliłam

    LOL !!!
    Typowe.

  • 19. Data: 2016-07-22 20:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik twistedme t...@o...pl ...

> [...]
    > kończy się uszkodzeniem zarówno pompy, jak i wtryskiwaczy. Wióry z
    > zacierającej się pompy zatykają cienkie otwory, przez które

    Zgoda, smartuje gorzej.
    Ale przeciez do paliwa zimowego producenci sami dolewaja dodatki (a moze po
    prostu mieszaja z bena?) co sprawie ze i tak smarowanie jest duzo gorsze
    niz byc powinno...

  • 20. Data: 2016-07-22 23:24:28
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 22.07.2016 o 18:07, Cavallino pisze:
    > ruszać i hamulca też nie.
    > Zazwyczaj wystarczało jadąc za nią puścić gaz i hamulca nie używać, ale
    > babsko na to nie wpadło.
    > I kilka razy jednak zmusiło mnie to przyhamowania, zupełnie bez potrzeby.

    Jest na to sposób - zwiększyć dystans.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk