  • 11. Data: 2019-05-18 11:20:02
    Temat: Re: Jazda na suwak
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-18 o 10:59, Transpok pisze:

    > U mnie, w Polsce, przy granicy zachodniej, nie ma problemu.
    > Większość jeździ na suwak.

    Ja mieszkam na wschodzie i tam też tak jeżdżą.
    Problemy się zaczynają kiedy różni sprytni chcą przycwaniakować
    i są zdziwieni że ktoś dostrzega ich intencję i nie stosuje
    dla nich zasadę suwaka.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2019-05-18 11:21:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.05.2019 o 19:57, J.F. pisze:

    > Uczymy sie juz ze 30 lat i skutkow nie widac :-(

    Widać, widać. W Warszawie się jeździ na ogół 1/1, jak trafisz na buraka,
    to drugi wpuści, trzeci to ewenement. Są skrzyżowania gdzie niby są
    znaki, ale jedzie jeden z głównej, jeden z podporządkowanej w szczycie.
    Paradoksalnie w szczycie łatwiej wyjechać;)

    Może dlatego warszawiacy mają opinię cwaniaków - jak pojadą w kraj, to
    jeżdzą jak us siebie, czyli "wpychają się" bo w Warszawie po prostu
    puszczasz pierwszego i jedziesz.

    Shrek

  • 13. Data: 2019-05-18 11:22:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.05.2019 o 20:50, RadoslawF pisze:

    > Nie dostarczą.
    > U nas zwolennicy suwaka to cwaniacy

    "U was", czyli gdzie?

    Shrek

  • 14. Data: 2019-05-18 14:09:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2019 o 20:50 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > U nas zwolennicy suwaka to cwaniacy którzy stają na nie tym pasie
    > którym powinni jechać, bo można iluś wyprzedzić a potem domagają się
    > wpuszczenia przez tych czekających w ramach suwaka.

    Gdzie tak jest? - bo Wawa i okolice zupełnie inaczej wygląda.

    TG

  • 15. Data: 2019-05-18 15:08:02
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-05-18 14:09, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Gdzie tak jest? - bo Wawa i okolice zupełnie inaczej wygląda.
    Inaczej? Czyżby coś się tam pozmieniało? Bo już od 10 lat tam nie
    mieszkam i być może coś przeoczyłem... :-D

  • 16. Data: 2019-05-18 15:15:51
    Od: "Transpok" <g...@s...pl>

    > Problemy się zaczynają kiedy różni sprytni chcą przycwaniakować
    > i są zdziwieni że ktoś dostrzega ich intencję i nie stosuje
    > dla nich zasadę suwaka.

    Po czym rozpoznajesz cwaniaka ?

  • 17. Data: 2019-05-18 16:39:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-18 o 11:22, Shrek pisze:

    > "U was", czyli gdzie?

    Na wschodzie kraju.
    Dokładnie Lublin.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2019-05-18 16:41:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-18 o 15:15, Transpok pisze:

    > Po czym rozpoznajesz cwaniaka ?

    Po miejscu gdzie chce się wcisnąć.
    Tam gdzie jest zwężenie jest wpuszczany a tam gdzie chce zmienić
    pas bo ne odpowiada mu kierunek jazdy już nie koniecznie.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2019-05-18 17:02:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.05.2019 o 16:39, RadoslawF pisze:

    > Na wschodzie kraju.
    > Dokładnie Lublin.

    To miej pretensję do swoich sąsiadów. U nas całkiem dobrze suwak działa.
    Jak ktoś cwaniakuje, to zwykle ma rejestrację "zagraniczną" - myślę, że
    to wynika nie tyle nawet z cwanakowania co z braku znajomości dróg w
    obcym mieście. Albo fury lizingowane (kiedyś były na poznańskich
    blachach) ale to pewnie w większości "słoiki". Tych pierwszych puszczam,
    drugich się edukuje, ale to zdecydowana mniejszość kierowców. Generalnie
    w Warszawie suwak działa bardzo dobrze.

    Inna sprawa, że mam po prostu podejrzenia, że to, co w warszawie uważamy
    za zwykły suwak, gdzieniegdzie jest uznawane za cwaniactwo, co by
    wyjaśniało obiegową opinie na temat warszawskich kierowców. Mi po
    warszawie jeździ się bardzo dobrze, choć nie przeczę, że mamy
    specyficzny styl jazdy - dynamiczny, na skraju określenia ryzykowny,
    niepisane zasady o wpuszczaniu innych i ostatnio nawet rzadko ktoś
    wyprzedza na przejściach, a nawet ludziska się zatrzymują. Jak jeszcze
    to ogarniemy to nie będzie się czego wstydzić. Obstawiam jakieś pięć
    lat, bo poprawę naprawdę widać z roku na rok, o dekadach nie wspominając.

    Shrek

  • 20. Data: 2019-05-18 17:07:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.05.2019 o 16:41, RadoslawF pisze:

    > Po miejscu gdzie chce się wcisnąć.
    > Tam gdzie jest zwężenie jest wpuszczany a tam gdzie chce zmienić
    > pas bo ne odpowiada mu kierunek jazdy już nie koniecznie.

    A ile metrów(setek, kilo) należy zmienić pas, który w końcu skręca w
    prawo? weźmy na tapetę konkretny przykład.

    https://www.google.com/maps/@52.2510285,20.9555939,3
    a,75y,327.3h,74.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNlcJ59kktp7Sk
    2uRuyQrXA!2e0!7i16384!8i8192

    Opisz własnymi przemyśleniami a opowiem ci jak to w praktyce wygląda.
    Korek jest "na dwóch lewych" pasach.

    Shrek.