  • 51. Data: 2019-04-13 13:16:50
    Temat: Re: Jest tu ktoś jeszcze ze Starej Gwardii...???
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-13 o 06:52, HF5BS pisze:

    > "PiotRek" <b...@g...pl> wrote in message

    > O to się nie martw,w razie czego mam swoje sposoby. Omomierz pomoże,
    > czas przerwy/zwarcia jakoś zgrubnie ustawię. A na szybkość impulsowania
    > - docyzelowanie hamulca, aby impulsowanie zera zajęło sekundę. Wiadomo,
    > jak by był czasomierz, to było by idealnie. Ale nie zliczę,ile już tarcz
    > ustawiłem "na oko", wszystkie działały.
    > Zresztą, na jednym z moich modemów UPC, pulsowe nie działało. Na innym
    > już banglało. Więc może da się sprawdzić na obecnym?(modem gigabitowy od
    > UPC)

    Kilka lat temu, jak miałem UPC to działało wybieranie tonowe. Później
    wymieniali modemy na szybsze, nie pamiętam, czy sprawdzałem.

    Jakby coś, to mam Linksysa SPA-2102 - prawdopodobnie "rozumie"
    wybieranie impulsowe.
    Ale to też nie jest problem - na słuch da się ustawić.
    Bywało, że wybierałem numery, nawet międzymiastowe, widełkami. Da się
    bez problemu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 52. Data: 2019-04-14 19:24:42
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-04-13 o 07:21, Robert Bylinowicz pisze:

    > Nie ma. Zabrali pewnego poranka, bez zapowiedzi. A potem wywieźli gdzieś
    > Strowgera...
    >
    > I już nie było tego terkotu, gdy przechodziło się obok pewnego budynku
    > na Placu Wolności w Torzymiu...

    Kilka stojaków akurat tego konkretnego Strowgera przygarnęło Muzeum
    Techniki w Warszawie, mieli ambitny zamiar to uruchomić. Wywiady miały
    być, wizyty w zakładach pracy, ale najwyraźniej gówno z tego wyszło.

  • 53. Data: 2019-04-14 19:30:30
    Od: Robert Bylinowicz <s...@g...com>

    W dniu 14.04.2019 o 19:24, nadir pisze:

    > Kilka stojaków akurat tego konkretnego Strowgera przygarnęło Muzeum
    > Techniki w Warszawie, mieli ambitny zamiar to uruchomić. Wywiady miały
    > być, wizyty w zakładach pracy, ale najwyraźniej gówno z tego wyszło.

    O, ciekawe. Coś mi się w ten deseń obiło już o uszy... napisz coś
    więcej. Torzymski Strowger był zdaje się ostatnim w Polsce?

    A można Go gdzieś w ogóle zobaczyć?

  • 54. Data: 2019-04-14 21:01:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-04-14 o 19:30, Robert Bylinowicz pisze:

    > O, ciekawe. Coś mi się w ten deseń obiło już o uszy... napisz coś
    > więcej. Torzymski Strowger był zdaje się ostatnim w Polsce?

    Nie był ostatnim, ale akurat tak się złożyło, że w dobie cyfryzacji i
    likwidacji central analogowych ktoś z Muzeum Techniki przebudził się, że
    można by coś w sumie uratować i uruchomić, bo Orange nie było tym w
    ogóle zainteresowane.
    No i jakiś zapaleniec z Muzeum dogadał się z Orange, że jak sobie
    zdemontuje i przetransportuje co potrzeba, to oni mu to podarują.
    Dlaczego nie znaleźli nic bliżej Warszawy i dlaczego nie wcześniej, to
    nie wiem? Z tego co kojarzę, to coś już tam z innych Strowgerów mieli na
    magazynie, bo tego torzymskiego całego nie zabrali, tylko 2-3 stojaki, a
    cały to było jakieś 8-10 sztuk.

    > A można Go gdzieś w ogóle zobaczyć?

    Nie mam pojęcia, trzeba by tych z Muzeum pytać, ale wydaje mi się, że
    nic im z tego uruchomienia nie wyszło. I albo wszystko poszło jednak na
    złom, albo nadal leży gdzieś po piwnicach.

  • 55. Data: 2019-04-14 22:07:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-14 o 21:01, nadir pisze:

> [...]
    > nic im z tego uruchomienia nie wyszło. I albo wszystko poszło jednak na
    > złom, albo nadal leży gdzieś po piwnicach.

    Qrde, na złom? Jaja bym ukręcił :(

    Społecznie bym to pomógł zmontowć, przypuszczam, że jeszcze Sławek i
    kilku innych było by chętnych, aby uratować i uruchomić sprzęt.

    Widziałem już wyrzuconą i zdemolowaną centralkę telefoniczną, ale
    jeszcze gdzieś na przełomie szkoły podstawowej i średniej. Udało mi się
    w pogniecionym złomie znaleźć kilka całych przekaźników - były na
    gniazda takie, jak lampy radiowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 56. Data: 2019-04-14 22:41:35
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Grzexs <g...@u...pl> wrote:

    > To futszaK jeszcze żyje?!

    Żyje cały czas :)

  • 57. Data: 2019-04-15 10:17:07
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Bylinowicz <s...@g...com> wrote:

    > Nie ma. Zabrali pewnego poranka, bez zapowiedzi. A potem wywieźli gdzieś
    > Strowgera...

    Co dostałeś w zamian? S12J?

    > I już nie było tego terkotu, gdy przechodziło się obok pewnego budynku
    > na Placu Wolności w Torzymiu...

    Aż tak było to słychać?

  • 58. Data: 2019-04-15 10:21:12
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <v...@i...pl> wrote:

    > obumierają najbliżej położone struktury, dlatego im szybciej pojawić się w
    > szpitalu, tym uszkodzenia będą mniej rozległe,więc do szpitala nawet, jesli
    > chory zaraz po ataku, poczuje się" już mi lepiej.

    U Ciebie są duże straty? Które obszary się uszkodziły?

    > Teraz moje uszkodzenia ajak im "pomóc", to będą sie naprawiać,aleraczej
    > przez obejście uszkoodzonych obszaów)

    Tak... mózg ma jednak pewną plastyczność.

    > Ale ja piwerko sobie wczoraj nabyłem i mi sę chyba chód trochę wyrównał:))
    > Nie bylo bezwzględnego zakazu, wziąłem przyrządy i monitorowałem ciśnienie i
    > cukier, nie odbiegly zbytnio.
    > Więc na spotkaniu kufelek browarku wychylę :))

    Bezwzględnego zakazu może nie było, ale czy to na pewno dla Ciebie w tym
    stanie dobre i zdrowe?

  • 59. Data: 2019-04-15 10:24:57
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <v...@i...pl> wrote:

    > To chyba dobrze.

    Tak, zdecydowanie :)

    > Może ktoryś z poziomów nie bangla, np.poziom impulsów synchro nie trzyma
    > normy, TV łapie, grabber już nie...?

    Może tak być. Z magnetowidem było tak samo. Możnaby to w sumie obejrzeć
    pod oscyloskopem.

    > PS. wpisz POKE 755,5 :))

    Nie próbowałem, bo jestem w pracy, ale widzę że to CHACTL w ANTIC i bit 2
    robi lustrzane odbicie znaków. Ciekawe po co to :)

    > PS2 mam nadzieję, że mój 65XE zabangla, jak normalnie bangla 800XL? skoro
    > technicznie to praktycznie taki sam komp...?

    Pewnie zabangla, to gniotsa niełamiotsa ;)

  • 60. Data: 2019-04-15 17:52:52
    Od: i...@p...pl

    W dniu niedziela, 31 marca 2019 20:32:15 UTC+2 użytkownik HF5BS napisał:
    > No właśnie, czy ktoś ze starych znajomych jeszcze tu zagląda?
    > Nie mówcie, że po prawie 22 latach obecności trzeba będzie zwijać się
    > stąd... :/

    Zaglądam od czasu do czasu.

    Ircys