  • 61. Data: 2019-04-15 21:46:54
    Temat: Re: Jest tu ktoś jeszcze ze Starej Gwardii...???
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-04-15 o 10:17, Queequeg pisze:

    > Co dostałeś w zamian? S12J?

    Siemens Fastlink.

    > Aż tak było to słychać?

    Jak się przechodziło koło otwartych okien, to na pewno. A i jak okna
    były zamknięte oraz ruch przy ulicy mały, to też pewnie było słychać.
    To jest to miejsce i budynek, w którym stał wspomniany Strowger.
    http://tinyurl.com/y2gllggl

  • 62. Data: 2019-04-16 11:22:24
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Społecznie bym to pomógł zmontowć, przypuszczam, że jeszcze Sławek i kilku
    > innych było by chętnych, aby uratować i uruchomić sprzęt.

    Jak najbardziej, choćby i zaraz.

    > Widziałem już wyrzuconą i zdemolowaną centralkę telefoniczną, ale jeszcze
    > gdzieś na przełomie szkoły podstawowej i średniej. Udało mi się w
    > pogniecionym złomie znaleźć kilka całych przekaźników - były na gniazda
    > takie, jak lampy radiowe.

    U mnie na ACMM (Pentaconta GCI) były m.in. przekaźniki rtęciowe, w
    hermetycznej obudowie, o kształcie i gniazdach identycznie, jak lampy oktal.
    Czasem się przywieszały, często wystarczyło z wyczuciem pierdyknąć wieczkiem
    o coś twardego i na jakiś czas wracały do życia.

  • 63. Data: 2019-04-16 11:29:16
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..

    > U Ciebie są duże straty? Które obszary się uszkodziły?

    Zależy, do czego się odnnieść. Chodzę jeszcze nieco koślawo, nie podbiegam
    do autobusu, ale chodzę sam.
    Napisali cos "nerw 7", czy jakos tak, że dys... oj, musiałbym zerknąć do
    wypisu.

    > Tak... mózg ma jednak pewną plastyczność.

    Inaczej najdrobniejsze pierdulamentaszybko by go na amen rozbroiły.

    > Bezwzględnego zakazu może nie było, ale czy to na pewno dla Ciebie w tym
    > stanie dobre i zdrowe?

    Nigdy nie jest, ale jeśli zachować umiar, to myślę, że nie powinno zbytnio
    się ujemnie odbić.

  • 64. Data: 2019-04-16 11:36:32
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..

    > Tak, zdecydowanie :)

    choć nieco mnie zastanawia pionowa linia pośrodku, między pasami, widoczna
    też na grabie...

    > Może tak być. Z magnetowidem było tak samo. Możnaby to w sumie obejrzeć
    > pod oscyloskopem.

    Chyba, że to jakieś niezamierzone "Macrovision"...

    > Nie próbowałem, bo jestem w pracy, ale widzę że to CHACTL w ANTIC i bit 2
    > robi lustrzane odbicie znaków. Ciekawe po co to :)

    Może dla jaj? bez konkretnego zastosowania?

    > Pewnie zabangla, to gniotsa niełamiotsa ;)

    Muszę go tylko zasilić...

  • 65. Data: 2019-04-16 15:27:23
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    nadir <n...@h...org> wrote:

> [...]
    > były zamknięte oraz ruch przy ulicy mały, to też pewnie było słychać.
    > To jest to miejsce i budynek, w którym stał wspomniany Strowger.

    Ciekawe czy było słychać w tym domu obok...

  • 66. Data: 2019-04-16 15:28:34
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <v...@i...pl> wrote:

    > Zależy, do czego się odnnieść. Chodzę jeszcze nieco koślawo, nie podbiegam
    > do autobusu, ale chodzę sam.

    Grunt, że możesz chodzić sam. Jakie to uczucie, nie masz do końca władzy w
    nogach?

    > Napisali cos "nerw 7", czy jakos tak, że dys... oj, musiałbym zerknąć do
    > wypisu.

    Google na "nerw 7" pokazuje nerw twarzowy:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Nerw_twarzowy

  • 67. Data: 2019-04-16 15:31:01
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <v...@i...pl> wrote:

    > choć nieco mnie zastanawia pionowa linia pośrodku, między pasami, widoczna
    > też na grabie...

    Tak, mnie też. Nie wiem czemu tak jest, może warto poinwestygować.

    > Chyba, że to jakieś niezamierzone "Macrovision"...

    Raczej nie, przecież Atari nie ma Macrovision ani innych wydumek.

    > Może dla jaj? bez konkretnego zastosowania?

    Czy ja wiem, czy marnowaliby krzem dla jaj...

    > Muszę go tylko zasilić...

    Tak... ja kupowałem zasilacz osobno, oryginalnego dawno już nie mam.
    Impulsowy, tylko taki trochę droższy (nie kupuję tanich impulsowych),
    przy czym droższy to 40 zł zamiast 5 zł. Być może za te 35 zł kupuję
    sobie spokój od porażenia przez transformator, w którym jedyną izolacją
    od sieci jest emalia.

  • 68. Data: 2019-04-16 19:07:10
    Od: Robert Bylinowicz <s...@g...com>

    W dniu 16.04.2019 o 15:27, Queequeg pisze:

    > Ciekawe czy było słychać w tym domu obok...

    Jak nie było hałasu z trasy E-30, to może coś słyszeli:)

  • 69. Data: 2019-04-17 08:35:10
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..

    > Grunt, że możesz chodzić sam. Jakie to uczucie, nie masz do końca władzy w

    No, mogę. Uczucie? Taki miks odleżanej przez całą noc nogi, jak się walniesz
    padnięty na łóżko i noga ci wisi udem na kancie (tak mi zresztą wisiała,więc
    przez pierwsze minuty nie zaniepokoiłło mnie to), a sytuacją, gdy się
    napieprzysz siwuchą i cię zawiewa na lewo i prawo. Tyle, że jest różnica -
    problem odczuwa się bardziej... nie, nie boli, ale przyjemne to nie jest.

    > nogach?

    Przy tym, ile teraz brakuje, to nawet już się nie zastanawiam, niedostatek
    sterowności pokrywam dodatkowym skupieniem na czynności. Najwięcej trudności
    sprawia mi schodzenie (m.in. o schodach), ale od zawsze tak miałem, jak
    nogi były zmęczone czymś. Tak sobie żartuję, żeby dziabnąć lufę na drugą
    nóżkę, aby wyrównać chód :) Jeszcze nie podbiegam, za wcześnie

    > Google na "nerw 7" pokazuje nerw twarzowy:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Nerw_twarzowy

    No, czyli nieznaczne opadnięcie kącika ust, ledwo widoczne, nie wzięło się
    znikąd. Na szczęście gęba mimo to działa normalnie. Nie przejmuję się,
    spowszedniało mi.

  • 70. Data: 2019-04-17 09:22:59
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..

    > Raczej nie, przecież Atari nie ma Macrovision ani innych wydumek.

    Stąd cudzysłów. Wiadomo,że chodzi o inny czynnik, który przypadkowo
    zadziałał nieco podobnie, w sensie, zakłócił przetwarzanie obrazu.

> [...]
    > przy czym droższy to 40 zł zamiast 5 zł. Być może za te 35 zł kupuję
    > sobie spokój od porażenia przez transformator, w którym jedyną izolacją

    To kup dobry trafo, a nie "kuciaka siodkokaśni", nie chcę, aby mi radio
    zakłócało, wybieram trafo, ale nie chińską chujówkę, tylko porządne, z
    odizolowanymi uzwojeniami. Może być chińskie, jeśli zrobią go dobrze.
    Przetwornica wygodniejsza, ale mi DX-a siedzącego w tle w szumach zdusi. Mam
    zresztą trafo OIDP 2x17V z przewodem wtórnym chyba ponad 1mm. Nie pociągnę?
    Rdzeń zwijany. KD503 chyba nie są jakieś szczególnie drogie?
    Do Ataryny nie będę raczej kombinować z przetwornicą, chyba, że będzie mało
    siejąca. Prędzej do swojego C128D, gdzie wsadzę do środka i łatwiej jest
    zaekranować. Napięcia 5V4.5A (LM1084? choć wolałbym coś w stylu7505),
    12V2A(może 2.5), to już wyrobi 7512. 9vAC.