  • 141. Data: 2019-09-28 15:47:45
    Temat: Re: Jest tu ktoś jeszcze ze Starej Gwardii...???
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr C. <k...@g...com> wrote:

    > Działa, dzięki! Co prawda dalej trzeba wywoływać tin z całą litanią parametrów no
    ale to już drobiazg

    Alias, skrypt... :)

    > Tak miałem - pobiera coś ponad 1500 postów / 68 wątków, najstarszy AWS-7 - kolory
    cośtam, z końca 2017. Wygląda że więcej nie ma na serwerze...?

    Tak... teraz sprawdziłem i faktycznie na pmt jest tylko 68 wątków. Serwer
    ma bufor 4 GB na całe pl i alt.pl, dlatego ekspirują.

    > - W wątku nie mogę przeskoczyć automagicznie do najstarszego posta. "$"
    > idzie do "ostatniego", a numerowane są dość karkołomnie (znowu ten
    > autyzm...) - chyba ostatni post w najstarszej gałęzi, np. tutaj - post
    > Toma z kwietnia jest OSTATNI :/

    Hmm, nigdy tego nie potrzebowałem, ale... chyba najstarszy to po prostu
    pierwszy? Wtedy przycisk home działa.

    > - sortuje wątki po dacie rozpoczęcia a nie ostatniego wpisu i nie widzę
    > takiej opcji sortowania w konfigu. Przeoczę, gdy ktoś odpisze na stary
    > wątek.

    A ustawienie sort_threads_type na 3 lub 4?

    3 Last posting date (descending), sort threads by date of last posting
    descending.

    4 Last posting date (ascending), sort threads by date of last posting
    ascending.

    Czy to nie to?

    > No i ostatnia rzecz - piszę tego posta od nowa w góglu. Bo napisałem w
    > tinie, w edytorze nano (bo soft rozwijany od 1991 czyli 28 lat nie
    > dorobił się własnego),

    To nawet nie to, że się nie dorobił. Czytnik ma czytać grupy a nie
    edytować pliki. Niech pliki edytują edytory, a dokładniej -- ulubiony
    edytor, taki jaki każdy sobie skonfiguruje :)

    Widać tę filozofię też w archiwach tar.gz. Tar nie kompresuje, a gzip nie
    archiwizuje.

    > zapisałem, następnie w widoku Twojego posta na dole pytanie czy wysłać,
    > no to zrobiłem (s)end i wcieło.

    Domyślam się, co się stało. Pewnie odpowiedziałeś wciskając 'r', a nie
    'f'. Wtedy odpowiadasz autorowi, mailem, i pojawia się możliwość wysłania
    przez 's' (send). Jak odpowiadasz przez 'f' (follow-up to group), to nie
    masz 's' (send) tylko 'p' (post).

    > Zapisany w /root plik również. Co ciekawe na grupie test wysłałem bez
    > problemu. Ech, powiem Ci, Outlook Express z nieoficjalną łatką
    > (odpisywanie pod cytatem, kodowanie PL) naprawde robił robote.

    OE PowerTool?

    W sumie nigdy nie używałem (używałem gołego OE, później przez krótki czas
    pine, a potem przerzuciłem się na tina i tak już zostało -- pocztę czytam
    alpine), ale ludzie sobie ją chwalą.

  • 142. Data: 2019-10-15 09:45:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Sep 2019 16:51:06 -0700 (PDT), Piotr C. napisał(a):

    > Jestem wytrwały, więc spróbowałem tego tin. Nieee!
    > Pomijając (chyba) brak plików konfiguracyjnych, wszystko z command
    > line, to: na p.m.t. wczytało jakieś 60-70 wątków. Za każdym
    > otwarciem wczytuje od nowa. Postowanie "not allowed". To jest po
    > prostu masochizm, naprawdę dziwię się ówczesnym programistom ich
    > brakowi wyobraźni (do dzisiaj to niestety pokutuje w linuksach
    > chociaż jest postęp).

    Tin jak najbardziej dziala, byc moze tylko musisz plik konfiguracyjny
    wytworzyc. I postuje.

    Ja sie pozegnalem bo faktycznie wczytywal za kazdym razem list od
    nowa. Poki uzywalem na maszynie, gdzie byl serwer newsow i czytal
    przez pliki, to bylo dobrze. Przez internet trwalo za dlugo ... i
    przesiadlem sie na slrn.

    Masochizm moze sie objawic w linkach http - dawniej nie potrafily
    otworzyc same. Moze teraz juz potrafia.
    Wiec zaznaczyc, skopiowac, wkleic do przegladarki ... a jak dluzszy,
    to skleic kilka linii.

    J.

  • 143. Data: 2019-10-15 13:55:41
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > nowa. Poki uzywalem na maszynie, gdzie byl serwer newsow i czytal
    > przez pliki, to bylo dobrze. Przez internet trwalo za dlugo ... i

    A używasz 40tude :)

    Pewnie tin za każdym razem ładował listę grup. Pomaga na to -q.

  • 144. Data: 2019-10-15 17:06:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A używasz 40tude :)

    Przesiadlem sie w czasach, gdy 40tude nie bylo, Free Agenta nie bylo,
    emulator terminala byl :-)

    >Pewnie tin za każdym razem ładował listę grup. Pomaga na to -q.

    To bym zdzierzyl raz dziennie, raczej chodzilo o liste postow w
    grupie.

    J.

  • 145. Data: 2019-10-16 11:10:48
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Przesiadlem sie w czasach, gdy 40tude nie bylo, Free Agenta nie bylo,
    > emulator terminala byl :-)

    U mnie ścieżka ewolucji wyglądała:

    1. OE
    2. pine (krótko, ok. 2002), jeszcze nie było alpine
    3. tin (chyba ok. 2003-2004, jeśli dobrze pamiętam, choć mogę pamiętać
    źle)... i tak już zostało

    Ewolucja mailowa była jeszcze krótsza.

    1. OE
    2. pine (ok. 2002)
    3. alpine (do teraz)

    > To bym zdzierzyl raz dziennie, raczej chodzilo o liste postow w
    > grupie.

    Hmm, u mnie tin ładuje się poniżej sekundy, tak samo poniżej sekundy
    wszedł teraz do p.m.t.

    Długo ładuje grupę, jak jest dużo nieprzeczytanych postów.

    Jest na innej maszynie, niż serwer news. tin jest na raspberry 3 u mnie
    w domu, a serwer w Holandii. Czas pinga 30 ms.

  • 146. Data: 2019-10-17 13:13:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >2. pine (ok. 2002)
    >3. alpine (do teraz)

    A one potrafia zostawic posty na serwerze, oraz skasowac post z
    serwera ale zostawic lokalnie ?
    Bo tez musze poszukac alternatywy ...

    >Hmm, u mnie tin ładuje się poniżej sekundy, tak samo poniżej sekundy
    >wszedł teraz do p.m.t.

    To bylo ze 20 lat temu, wersja byla pewnie calkiem inna.
    Szybkosc łącz tez.

    >Długo ładuje grupę, jak jest dużo nieprzeczytanych postów.

    A wtedy byl ruch :-)

    >Jest na innej maszynie, niż serwer news. tin jest na raspberry 3 u
    >mnie
    >w domu, a serwer w Holandii. Czas pinga 30 ms.

    I mowisz, ze w sekunde sciaga kilkadziesiat naglowkow postow ?

    J.

  • 147. Data: 2019-10-31 15:29:59
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A one potrafia zostawic posty na serwerze, oraz skasowac post z
    > serwera ale zostawic lokalnie ?
    > Bo tez musze poszukac alternatywy ...

    Jako programy pocztowe? Nie wiem, bo nie używałem ich z imapem (choć się
    da) :) Używam lokalnie, z mboxem i wysyłką przez smtp, a do mboxa ładuję
    pocztę fetchmailem przez pop3 (kasując z serwera).

    > To bylo ze 20 lat temu, wersja byla pewnie calkiem inna.
    > Szybkosc łącz tez.

    Pewnie tak :)

    > A wtedy byl ruch :-)

    Oj był.

    http://news.chmurka.net/chart.php

    > I mowisz, ze w sekunde sciaga kilkadziesiat naglowkow postow ?

    Bez problemu, chociaż nie wiem czy nie cache'uje :) Musiałbym wejść na
    jakąś nową grupę i to nagrać.