  • 51. Data: 2018-01-15 16:45:33
    Temat: Re: Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-)
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 14.01.2018 o 00:45, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Ranni byli dlatego że nie zapięli pasów - na to niestety żadna konstrukcja
    > samochodów o obecnej koncepcji nie zaradzi. Wali się bezwładnie łbem z
    > prędkością tych 30km/h w pierwszą rzecz która znajduje się z przodu.
    > A to wcale nie jest tak powoli - to prędkość którą osiąga się spadając z
    > 4m. Żadnych szans na zatrzymanie się rękami, nawet jak ktoś się spodziewa
    > uderzenia i jest przygotowany.
    >
    > Bo bez przesady - ten samochód wygląda brzydko, ale konstrukcja nie jest
    > jakoś poważnie uszkodzona.
    > Twarde części (podłużnice, rama silnika) to się tam by dopiero zaczynała

    Brniesz jak Chazan.
    Kto to napisał:

    "Zresztą nie sądzę żeby małoseryjny pojazd opancerzony był szczególnie
    dobrze zabezpieczony przed zderzeniem z drzewem.
    Rama i strefy zgniotu pewnie seryjne, a masa kabiny pewnie sporo większa.

    A nie sądzę żeby koncernowi się chciało poświęcać na małoseryjne edycje
    tyle uwagi i robić tylu crashtestów ile robią seryjnym modelom, żeby
    dopracować tego typu zagadnienia tak jak dopracowane są w seryjnych
    autach."

    --
    Kaczin

  • 52. Data: 2018-01-15 16:52:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 15 Jan 2018 14:53:03 +0100, w <p3ibnt$28o$13@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > No ale biegli ponoć napisali, ze włączenie się do ruchu i to mnie
    > interesuje.

    Sąd zapewne powoła drugiego biegłego, chyba że to będzie już sąd po dobrej
    zmianie - to może nawet rozprawy nie będzie :)

  • 53. Data: 2018-01-15 17:26:13
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ja kiedyś tryknąłem łbem w łączenie dachu i szyby - to jeszcze w Maluchu
    > było, jak nie było bezwładnościowych pasów. Nie wyhamowałem do końca -
    > stuknięcie przy prędkości podejrzewam ok. 10 km/godz. Poduszek toto
    > oczywiście nie miało :-)
    > Śliwa spora i 10 dni zwolnienia neurologicznego...
    > T.

    zwolnienie powyżej 7 dni czyli wypadek;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 54. Data: 2018-01-15 17:46:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.01.2018 o 16:52, r...@k...pl pisze:

    > Sąd zapewne powoła drugiego biegłego, chyba że to będzie już sąd po dobrej
    > zmianie - to może nawet rozprawy nie będzie :)

    I to wydaje się dla dobrej zmiany najlepsze rozwiązanie - niech się
    przedawni;)

    A tak na poważnie to nie rozumiem, co oni kurwa wydziwiają. Przecież to
    nie pierwszy i jedyny przypadek, że borowiki komuś brykę rozwalają.
    Dawniej podpisywali papier i było po sprawie. Przecież nie ich kasa.

    Shrek

  • 55. Data: 2018-01-15 18:10:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >I to wydaje się dla dobrej zmiany najlepsze rozwiązanie - niech się
    >przedawni;)

    A kto zaplaci za cinquecento ? :-)

> [...]
    >to nie pierwszy i jedyny przypadek, że borowiki komuś brykę
    >rozwalają. Dawniej podpisywali papier i było po sprawie. Przecież nie

    Ale tu jest trup, tzn dwoch rannych, nie wystarczy podpisac papieru,
    sledztwo prokuratora jest z urzedu.

    Moze jakby pani premier dzien mniej lezala, a borowik sobie nogi nie
    zlamal ... tzn skoro zlamal, to juz lezenie pani premier nie mialo
    znaczenia.

    J.

  • 56. Data: 2018-01-15 19:36:12
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-01-15 o 17:26, tck pisze:

    > Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > zwolnienie powyżej 7 dni czyli wypadek;)

    Teoretycznie. Z tą głową to mi dali na wszelki wypadek, bo łeb trochę
    bolał. I poszedłem do lekarza dopiero następnego dnia. Ale formalnie to
    masz rację :-)
    T.

  • 57. Data: 2018-01-15 20:49:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 15 Jan 2018 16:45:33 +0100, Kaczin napisał(a):

> [...]
    > tyle uwagi i robić tylu crashtestów ile robią seryjnym modelom, żeby
    > dopracować tego typu zagadnienia tak jak dopracowane są w seryjnych

    No i oczywiście tak zapewne jest.
    A8L W12 waży 2055kg, wersja Security podobno jest o ~800kg cięższa, czyli
    waży ~2855kg.
    Tj. o 180kg więcej niż DMC najcięższej wersji Audi A8L.

    39% większa waga, zwiększa energię kinetyczną tak samo jak zwiększenie
    prędkości o 18%.
    I w podobny sposób wpłynie na uszkodzenia pojazdu.

    Audi z wypadku wygląda dokładnie tak jakbym spodziewał się że będzie
    wyglądać takie Audi po uderzeniu ~30km/h w drzewo.
    A obrażenia Szydło są takie jakich można się spodziewać w takim zderzeniu
    jadąc bez pasów.

    Gdyby jechali z prędkością ~50km/h to Audi byłoby rozwalone jak to Q7 z
    crashtestu, a Szydło byłaby poważnie ranna, jeśli w ogóle by przeżyła.
    Chyba że miałaby zapięte pasy, to nic by się jej nie stało nawet przy
    50km/h.

    Nie rozumiem co tu jeszcze jest niejasne.
    Tzn. rozumiem intuicję osób które spodziewają się że "pancerna limuzyna"
    tak powinna wyglądać po uderzeniu w drzewo z prędkością 90+km/h i jeszcze
    nikomu nic się nie powinno stać nawet jadąc bez pasów... Ale nie - tak nie
    jest.

  • 58. Data: 2018-01-15 20:50:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 15 Jan 2018 10:35:46 +0100, T. napisał(a):

> [...]
    przekoszona chłodnica. To aż takie zniszczenia? Nawet szyba jest cała.

    plakala jak zdjecia ogladali :-)

    > Nie - uderzenie było w drzewo, a nie płaską ścianę. Nawet wydaje mi się,
    > że po uderzeniu samochód prześliznął się bokiem po tym drzewie.

    Bok to on ma potyrany, bo przerysował się o Seicento.

  • 59. Data: 2018-01-15 20:51:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 15 Jan 2018 14:53:03 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ale biegli (ponoć) napisali, że był uprzywilejowany i dlatego nastąpiło
    > włączenie do ruchu.

    Biegły może też ma rodzinę i kredyt na mieszkanie do spłacenia i nadal chce
    być biegłym? :)

    A nie gnić w jednej celi z kierowcą Seicento? ;)

  • 60. Data: 2018-01-16 08:06:20
    Od: p...@g...com

    --A obrażenia Szydło są takie jakich można się spodziewać w takim zderzeniu
    jadąc bez pasów.

    pani premier miala zapiete pasy a dowodem jest wybuchnieta poduszka ktorej nikt nie
    widzial :-) chyba ze Audi jechalo 80 km/h I dzwieknelo w drzewo przy 50 km/h co
    stawia ich w niekorzystnej sytuacji jesli chodzi o wine ... wybor jest pomiedzy dwoma
    klamstwami wiec prosiaczki sa w potrzasku :-)