  • 41. Data: 2018-07-18 20:06:13
    Temat: Re: Kacik majsterkowicza - prostownik
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-18 o 13:44, J.F. pisze:
    [...]

    > No widzisz, bluzgasz, a sie g* znasz.

    Kurwa, im dalej w las tym większe kupy jeży. Gdzieś się ulungł że takie
    brednie nakurwiasz?

    Wamać, ilu tu jeszcze takich "elektryków" spotkam?

    1.
    Pomiar napięcia transformatora po zamianie prądu ze zmiennego na stały:

    https://elportal.pl/pdf/k01/74_30.pdf

    http://staff.uz.zgora.pl/mchciuk/elektronika/prostow
    _teoria.doc

    "Przykład zastosowania prostownika mostkowego w zasilaczu sieciowym
    przedstawiony jest na rys. 3.13. Źródłem napięcia zmiennego jest
    napięcie sieciowe obniżane na transformatorze sieciowym. Kondensator
    filtrujący (wygładzający) C dołączony jest równolegle do obciążenia RL.
    Filtrowanie polega na tym, że kondensator ładuje się w czasie, gdy
    napięcie prostownika przewyższa napięcie na kondensatorze, a rozładowuje
    się w czasie, gdy napięcie prostownika spada poniżej napięcia na
    kondensatorze. Szybkość rozładowywania zależy od stałej czasowej RLoC.
    Przebieg napięcia wyjściowego U przedstawiony jest na rys. 3.14. Kolorem
    czerwonym zaznaczony jest kształt napięcia na wyjściu prostownika bez
    kondensatora filtrującego C, a kolorem niebieskim napięcie na wyjściu z
    dołączonym kondensatorem. Napięcie tętnień Ut równe jest DU. Aby
    zapewnić małą amplitudę tętnień to wartość kondensatora C dobiera się
    tak, aby był spełniony warunek

    RLoC>>1/f

    gdzie f jest częstotliwością tętnień - w tym przypadku jest to 100Hz
    (częstotliwość napięcia sieciowego jest równa 50Hz). Warunek ten
    oznacza, że czas, jaki upływa między następującymi po sobie
    doładowaniami kondensatora jest znacznie mniejszy od stałej czasowej
    obwodu rozładowania.

    W Twoim przypadku właśnie, kiedy nie posiadasz kondensatora
    filtrującego, akumulator spełnia jego funkcję ale z uwagi (na PEWNO) na
    niższe napięcie akumulatora niż napięcie wyjściowe prostownika, ZAWSZE
    będzie obciążał prostownik, powodując przepływ prądu i bedzie to
    zakłócało prawidłowy pomiar napięcia prostownika podając niższe
    wskazanie napięcia niż bez tego obciążenia.

    > Jak w danym momencie na wtornym jest np 6V, to miernik do sredniej liczy
    > 6V.
    > A po podlaczeniu akumulatora - np 13V, bo tyle jest na zaciskach.
    > Oczywiscie wtedy nie ma 19V w szczycie.

    No bo akumulator zaczyna obniżać napięcie, pobierając prąd czego nie
    zrobi kondensator, gdyż ma bardzo dużą oporność dla prądu stałego a
    akumulator nie.

    > A jak sie akumulator naladuje, to miernik pokazuje np 14V, bo tyle jest
    > na zaciskach akumulatora, z drobnymi tetnieniami.

    Ale nadal prąd z prostownika płynie, obniżając jego napięcie.

    Tam nie ma stanu 14V i ZERO amper. Wystarczy włączyć amperomierz i
    sprawdzić. Pobieranie prądu (nadal) z prostownika obniża jego napięcie.

    [...]

    > Pradu zwarciowego mu nie mierzylem, ale bezpiecznik wyskakuje szybko.
    > Mysle, ze jakies 20A moze poplynac.
    >
    > Co akumulatora w zasadzie nie dotyczy, bo musialby byc rozladowany do
    > zera, aby tyle zobaczyc.
    > A wtedy akurat to ma duzy opor wewnetrzny i prad wcale nie jest taki
    > duzy ...

    No to się zdecyduj. W jednym zdaniu piszesz że będzie duży prąd a w
    drugim że nie będzie :>

    > Wieczorem moge ci podac ile plynie w naladowanym aku przy napieciu 14V,
    > a ile po podlaczeniu "zwyklego prostownika".
    > Takiego, co to ma 12V wedlug miernika :-)

    Nie według miernika, tylko według pizdy a nie pomiarowca. Wyżej Ci
    opisałem z linkami jak dokonywać pomiaru.
    Zmień miernik albo się naucz dokonywać pomiaru.

    Sam Ci mogę odpowiedzieć. Proste jak drut.

    Napięcie prostownika 19V

    Moc prostownika 10A

    Napięcie akumulatora 14V

    Obciążenie procentowe, uwzgledniające rezystancję wewnętrzną dla tego
    obwodu wynosi 18% obciążenia prostownika.
    18% to prąd wynosi 1,8A

    Pokazywuj miernik :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 42. Data: 2018-07-19 02:26:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Jul 2018 20:06:13 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
> [...]

    > zakłócało prawidłowy pomiar napięcia prostownika podając niższe
    > wskazanie napięcia niż bez tego obciążenia.

    To jeszcze przetlumacz to mojemu woltomierzowi.

    Cytujesz wlasciwy fragment, ale nie rozumiesz :-)

    > Ale nadal prąd z prostownika płynie, obniżając jego napięcie.
    >
    > Tam nie ma stanu 14V i ZERO amper. Wystarczy włączyć amperomierz i
    > sprawdzić. Pobieranie prądu (nadal) z prostownika obniża jego napięcie.

    Wytlumacz to woltomierzowi.

    > No to się zdecyduj. W jednym zdaniu piszesz że będzie duży prąd a w
    > drugim że nie będzie :>

    Na zwarciu bedzie duzy. Ale ladowanie akumulatora to nie zwarcie.

    > Nie według miernika, tylko według pizdy a nie pomiarowca. Wyżej Ci
    > opisałem z linkami jak dokonywać pomiaru.

    Doca czytac nie bede, a w pdf na pierwszy rzut oka nie pisza nic o tym
    jak wykonywac pomiary.

    > Zmień miernik albo się naucz dokonywać pomiaru.
    > Sam Ci mogę odpowiedzieć. Proste jak drut.
    > Napięcie prostownika 19V

    Szczytowe.

    > Moc prostownika 10A

    Prad zwarcia ? Z sufitu chyba wziales.

> [...]
    > Obciążenie procentowe, uwzgledniające rezystancję wewnętrzną dla tego
    > obwodu wynosi 18% obciążenia prostownika.

    Sam sobie zmierz.

    J.

  • 43. Data: 2018-07-19 03:45:24
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-19 o 02:26, J.F. pisze:
    [...]
    > To jeszcze przetlumacz to mojemu woltomierzowi.

    Pochuj? Zmierz napięcie zmienne z transformatora, przed prostownikiem.
    Tak, tak, wiem że używasz cyfrowego miernika :)

    > Cytujesz wlasciwy fragment, ale nie rozumiesz :-)

    Doskonale rozumiem, dlatego cytuję :)

    > Wytlumacz to woltomierzowi.

    Naucz się mierzyć tym gównem :)

    > Na zwarciu bedzie duzy. Ale ladowanie akumulatora to nie zwarcie.

    Kilka miliOhm przy 12V?

    > Doca czytac nie bede, a w pdf na pierwszy rzut oka nie pisza nic o tym
    > jak wykonywac pomiary.

    Kondensator se zapodaj, równolegle, zgodnie z polaryzacjo. Jak pojebiesz
    to może jenońć ale wybuchy lubisz :) 1000 mikroF/25V Jak ma jebnońć to
    zapodaj 1000mikro/6,3V (polaryzacja obojętna).

    > Szczytowe.

    Szczytownia chyba :D

    > Prad zwarcia ? Z sufitu chyba wziales.

    Nie. Wybudowałem kapliczkę "prądu nominalnego" i wymyśliłem, tak jak ty,
    prąd nominalny na poziomie 10A i się modlę żeby taki był. Miliardy ludzi
    się modlo na świecie a cuda sie zdarzajo :)

    > Sam sobie zmierz.

    Dawaj adres :]--
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 44. Data: 2018-07-19 03:55:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Jul 2018 03:45:24 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
    > W dniu 2018-07-19 o 02:26, J.F. pisze:
    > [...]
    >
    > Pochuj? Zmierz napięcie zmienne z transformatora, przed prostownikiem.
    > Tak, tak, wiem że używasz cyfrowego miernika :)

    Zeby miec trzecia liczbe, jeszcze inna ?
    napiecie skuteczne - cos tym naladujesz ?

    > Doskonale rozumiem, dlatego cytuję :)

    Nie rozumiesz.

    > Naucz się mierzyć tym gównem :)

    > Kilka miliOhm przy 12V?

    Pisalem ci, zebys nie liczyl, jak nie potrafisz, to nie licz, poki sie
    nie nauczysz :-)

    > Kondensator se zapodaj, równolegle, zgodnie z polaryzacjo.

    A jak myslisz - jak zmierzylem szczytowe ?

    Ale kondensatora tam nie ma, a prostownik nadal laduje, mimo tylko
    12.5V.

    Raczej bedzie wiekszy.

    J.

  • 45. Data: 2018-07-19 04:11:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zmienne ciolku masz za nie obciazanym prostownikiem. Przed prostownikiem jest
    przemienne. I ty pojebie chcesz innych uczyc jak podstawowych pojec nie znasz.

  • 46. Data: 2018-07-19 04:28:34
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Zmienne ciolku masz za nie obciazanym prostownikiem.

    Skrót, kurwa, myślowy debilu. Wiadomo że odnoszę się do napięcia samego
    transformatora więc nie pierdol. A to czy jest obciążony to już z dupy
    wziąłeś bo nawet Kononowicz wie, że nie może być obciążony bo zakłóci to
    pomiar.

    Ohuj, 4:30. Nara.
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 47. Data: 2018-07-19 09:45:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >To jak dasz rade to zaloz do niego stary regulator napiecia z
    >alternatora.
    >Juz kilka godzin sprawdzam jak to dziala. Na akumulatorze jest 14,11
    >i nie chce rosnac od dwoch godzin.

    A prąd/gazowanie ?

    Po przemysleniu ... jestem troche zdziwiony, ze dziala.

    raz - jesli dobrze zrozumialem, to uklad mierzy napiecie na
    prostowniku.
    Jak bedzie duze, to akumulatora nie podlaczy, i nie bedzie ladowania.
    No ale moze dzieki temu ze pulsujace, to jednak podlacza co chwila.

    Dwa - spadek napiecia na tranzystorze wyjsciowym, powinno byc troche
    mniej niz mierzone.
    Chyba, ze mosfeta dali ...

    J.

  • 48. Data: 2018-07-19 11:52:47
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Mam regulator z cienkiego i przy akumulatorze 45 Ah zadnych niespodzianek nie ma.

    Chylę czoła przed zacięciem majsterkowicza, sam też lubię, ale chyba nie
    chciałoby mi się p'ć i kupiłbym ładowarkę w Lidlu zapewne niewiele
    droższą od tego prostownika. No chyba że trzeba akumulator naładować w
    minutę takim prądem, żeby przewody świeciły;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 49. Data: 2018-07-19 12:16:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup

    >Chylę czoła przed zacięciem majsterkowicza, sam też lubię, ale chyba
    >nie chciałoby mi się p'ć i kupiłbym ładowarkę w Lidlu zapewne
    >niewiele droższą od tego prostownika.

    Zenek stary prostownik juz ma, nie musi go kupowac.
    Ta z Lidla ma jedna wade - jak aku calkiem rozladowany, to nie ruszy.
    Choc biorac pod uwage, ze ten aku to bardziej na zlom, to moze i
    nieistotna wada.

    >No chyba że trzeba akumulator naładować w minutę takim prądem, żeby
    >przewody świeciły;-)

    To jej druga wada - 3.8A akumulator od porzadnego diesla dlugo laduje.

    Ale czy ten regulator wytrzyma wiekszy prad ?.

    W sumie, to chyba najprosciej/najlepiej przerobic stary zasilacz od
    peceta.

    J.

  • 50. Data: 2018-07-19 13:52:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zycie mnie zmusilo. Od gniazdka do akumulatora mam 15 metrow. Kupilem pomaranczowy
    przedluzacz ale puszczenie 230 przedluzaczem do ladowarki w samochodzie jest
    niebezpieczne. Przedluzaczem jest puszczone niskie napiecie i spadek napiecia na
    przedluzaczu powodowalo pewien dyskomfort zwiazany z ladowaniem. Rozwiazaniem jest
    regulator za przedluzaczem przed akumulatorem. Taki alternatorowy jest idealny bo juz
    jest i na dodatek zrobiony jest jesli idzie o szczelnosc itp w standardzie
    samochodowym. Oczywiscie nie ma zadnego problemu zeby zainstalowac taki regultor w
    posiadanym tanim prostowniku bez automatyki i przerobienie go z zabijaczki akumutorow
    na bezpieczna ladowarke. Raptem tylko trzy wyprowadzenia regulatora trzeba
    odpowiednio podlaczyc. Zanim go przykrece w masterze testuje w domu. Na klemach jest
    14,00 i nie chce rosnac ani spadac. Na oscyloskopie ladnie widac jak stabilizuje
    napiecie.