  • 41. Data: 2018-10-23 21:57:09
    Temat: Re: Kierownica
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:c9e235d8-4a76-4149-9287-86656a75b488@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 22 października 2018 14:33:08 UTC+2 użytkownik
    J.F. napisał:

    >Nie moja wina że nietechniczny jesteś i nie potrafisz Sobie wyobrazić
    >prostej metody pomiaru

    Sam jestes nietechniczny.
    Wyobrazic to sobie mozna latwo, ale zejdz pod auto i zmierz, to sie
    dowiesz, co twoje wyobrazenia warte :-P

    I jestes tez nieekonomiczny: kto by kupil przyrzad za 300zl czy 800zl,
    gdyby to sie dalo zrobic miarka za 20 zl :-P

    J.

  • 42. Data: 2018-10-23 22:31:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Tomki to fajne chlopaki. Masz sto dwadziescia procent racji ze przyrzad o jakim
    napisales jest do zrobienia przez majsterkowicza.

    no... tak, bo ja taki przyrząd zrobiłem. ale odkąd mam młodsze niż 18
    letnie auto to nie występuje potrzeba ustawiania zbieżności. urządzenie
    podarowałem właścicielowi 22 letniej astry :)
    poproszę go zeby zrobił fotki.
    ToMasz
    tylko kątówka, spawarka i lutownica

  • 43. Data: 2018-10-23 22:39:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Stolarz tez by sobie poradzil.

  • 44. Data: 2018-10-24 09:55:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 października 2018 21:57:55 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Sam jestes nietechniczny.
    > Wyobrazic to sobie mozna latwo, ale zejdz pod auto i zmierz, to sie
    > dowiesz, co twoje wyobrazenia warte :-P

    Czy Ty naprawdę widzisz jakiś problem z dokonaniem dokładnego pomiaru dwóch
    odległości rzędu 150cm?

    > I jestes tez nieekonomiczny: kto by kupil przyrzad za 300zl czy 800zl,
    > gdyby to sie dalo zrobic miarka za 20 zl :-P

    1.Jak to Zenek pisze: handel istnieje dzięki temu że co sekundę na świecie rodzi się
    frajer;)
    2.Ci którzy robią to zarobkowo
    3.Nachlać się można winem marki "wino" za 5zł flaszka a pomimo tego alkohole za
    kilkaset zł za litr tez znajdują nabywców.
    4.Skoro są tacy co kupują za 800zł gdzie można kupić przyrząd o tej samej
    funkcjonalności za 300zł to i znajdą się tacy co zrobią to miarką za kilka zł.
    5...mnóstwo innych powodów

  • 45. Data: 2018-10-24 22:51:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    https://photos.app.goo.gl/E7Kad2FA3RzDKcG18

  • 46. Data: 2018-10-25 03:15:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szacun chociaz do troche innej jakosci jestem przyuczony. Wiesz gdzie jest blad?
    Fabryczny rzutnik z mocowaniem wymaga co jakis czas regulacji. Polega ona na tym ze
    stawia sie go na plycie traserskiej, ja uzywalem kola zamachowego, skreca te trzy
    wkrety do pozycji wyjsciowej i swieci na jakis punkt na scianie. Nastepnie przekreca
    sie to co jest mocowane do felgi o 180 stopni i przekreca rzutnik tak zeby zaswiecic
    w poprzedni punkt. Jesli te dwa punkty sie nie pokryja to nie da sie prawidlowo
    wyregulowac zbieznosci i innych katow. Najwieksza dokladnosc pomiaru jest wtedy kiedy
    wyregulowany na plycie przyrzad zaklada sie na felge i nie wymaga on doregulowania
    srubkami. W oryginalnym przyrzadzie wazne sa horagiewki zakladane na tylne kola. Punk
    zerowy na nich jest w takiej samej odleglosci od felgi jak os rzutnika. Sluza do
    ustawiania kierownicy do jazdy na wprost. Do regulacji zbieznosci uzywa sie jeszcze
    innych dwoch rozsuwanych ekranow kladzionych na ziemi. W okreslonej przez producenta
    odleglosci od osi kola podzialka odpowiada milimetrom zbieznosci. Sa jeszcze dwa duze
    ekrany do pomiaru kata pochylenia kola, kata wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. A skale
    na obrotnicy sluza do kontroli trapezu kierowniczego.