  • 31. Data: 2018-10-22 14:11:42
    Temat: Re: Kierownica
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 października 2018 13:35:19 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Zapraszam pod samochod - zmierz sobie, czy masz dobrze ustawioną
    > zbieznosc.

    Ty naprawdę nietechniczny jesteś

  • 32. Data: 2018-10-22 14:32:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    J.F. napisał:

    >Ty naprawdę nietechniczny jesteś

    A zmierzyles sobie kiedys ?

    To najpierw sobie zmierz calowka, a potem odpisuj :-P

    J.

  • 33. Data: 2018-10-22 15:35:36
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 października 2018 03:42:58 UTC-5 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:

    > Niby dlaczego? Calówka w znaczeniu używanym przeze mnie jest wyskalowana
    > w mm

    Logiczne. Jak narada kcpzpr.

    Gumówka - szlifierka kątowa bez gumy.
    Calówka - wyskalowana w mm

    Nie znam wiecej ale sadze ze jest tego sporo :)

  • 34. Data: 2018-10-22 16:18:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 października 2018 15:35:38 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > Gumówka - szlifierka kątowa bez gumy.
    > Calówka - wyskalowana w mm
    >
    > Nie znam wiecej ale sadze ze jest tego sporo :)

    Chlebak który jak sama nazwa wskazuje służy do noszenia amunicji.

  • 35. Data: 2018-10-22 21:54:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A zrobisz taniej ? :-)

    on nie, ale inny tak:)
    https://allegro.pl/urzadzenie-do-zbieznosci-geometri
    i-kol-zbieznosc-i7609419445.html
    300,-

  • 36. Data: 2018-10-22 23:55:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Dawno temu robilo to sie tak:
    > -byly uchwyty na felgi, z dodatkowymi wystajacymi osiami.
    > -na tych osiach byly lampki-projektory ze znacznikiem, dzis moglyby byc
    > lasery.
    > -lampy mozna bylo obracac na osiach, tak, ze swiecily do przodu lub do
    > tylu.
    >
    > I wlasciwie tyle - mocowales do felg, obracales to przodu, mierzyles
    > odleglosc miedzy swiatelkami, obracales do tylu, mierzyles.
    tak właśnie. pierwsza rzecz to rama, którą mocuje się do rantu felgi na
    3 śrubkach. do ramy jest zamontowana piasta rowerowa, na 3 śrubkach
    regulacyjnych. do osi pod kątem 90stopni laserek. auto na lewarek, koło
    na luz. przykręcamy ramę do obręczy. laserkiem celujemy w jeden punkt,
    trzymając go w jednej pozycji, np w sufit garażu. potem kręcimy kołem i
    w efekcie laserek rysuje nam kreski - bo nie jest w żaden sposób
    ustawiony względem koła. wiec 3 śrubami regulacyjnymi regulujemy tak
    długo, aż podczas kręcenia kołem na suficie będzie (mniej więcej)
    satyczna kropka. wtedy jest pewność że laser jest równoległy do osi
    koła. dwa takie laserki zamontowane na kołach. wyjazd i wjazd do garażu.
    potem laser na sufit - znacznik, na podłogę - znacznik . wieszamy
    poziom z sufitu na podłogę i już widać czy i jak koła są w pionie. może
    mniej ważne czy są czy nie, ale jakie są różnice. laserki w poziom - i
    pomiar metrówką/calówką czy są równoległe czy nie.

    koszt: 2 stare piasty przednie. 20zł. parę metrów płaskownika - 10zł. 12
    śrub i 12 nakrętek - ze 2zł. dwa laserki 10zł. 2 gumki do włosów żeby
    lasery swieciły cały czas. 2 5cm kawałki rurki miedzianej na uchwyty
    laserów.

    ToMasz
    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2018-10-23 01:18:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tomki to fajne chlopaki. Masz sto dwadziescia procent racji ze przyrzad o jakim
    napisales jest do zrobienia przez majsterkowicza. Dawno temu zylem z mechaniki
    pojazdowej z ustawiania geometrii tez. Opisales sposob postepowania jak z przyrzadem
    PKO4 i pokrewnych. PKO4 mialem. Odkad nie zajmuje sie naprawami samochodow mam z
    ustawianiem geometrii nieustajacy problem. Bo albo ktos nie robi. Jak robi to robi
    byle jak. Malo kto potrafi poprawnie ustawic tymi trzema srubkami przed rozpoczeciem
    pomiaru. Dawno powinienem sobie zrobic przyrzad jaki opisales. Zwlaszcza ze mam
    tokarke, frezarke, wiertarke, pilniki itd. Moze jak przyjda dlugie zimowe wieczory to
    w koncu sobie go zrobie i do mechanikow bede jezdzil ze swoim. Troche psuje sprawe
    brak obrotnic ale da sie je w przypadku zbieznosci ominac kosztem kilku minut
    dluzszej pracy. Bo po ustawieniu osi obrotu laserka w osi kola i po opuszczeniu
    samochodu trzeba go troche przeturlac zeby kola sie rozlazly. Na zbieznosc jest
    jeszcze inna metoda jak nie ma gdzie zrobic. Farba w aerozolu jest potrzebna i troche
    czasu. Metoda sie sprawdza przy nowych oponach. Trzeba pomalowac bieznik i patrzec
    jak sie farba sciera. Jak rowno sie sciera to jest dobrze. Jak na zewnatrz to
    zbieznosc za duza a jak w srodku to za mala.

  • 38. Data: 2018-10-23 02:01:38
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-10-22 11:24, J.F. wrote:
    [...]
    > Tak wyglada calówka
    > https://profigeo.pl/Calowka-drewniana-skladana-2-m-m
    iarka-p48618
    No nie wiem. Moim zdaniem calówka wygląda np. tak:
    http://www.tartak-bartek.pl/13.html.

  • 39. Data: 2018-10-23 13:20:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

> [...]
    >
    > I wlasciwie tyle - mocowales do felg, obracales to przodu,
    > mierzyles odleglosc miedzy swiatelkami, obracales do tylu,

    Dzis bym zrobil tak. Przykrecił do tarcz dystans zeby wysc poza nadkola
    na koncach przykleil lasery. Obróciłbym tarczami do przodu i do tyłu i
    mierzył.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 40. Data: 2018-10-23 15:40:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 października 2018 14:33:08 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A zmierzyles sobie kiedys ?
    >
    > To najpierw sobie zmierz calowka, a potem odpisuj :-P

    Nie moja wina że nietechniczny jesteś i nie potrafisz Sobie wyobrazić prostej metody
    pomiaru