  • 11. Data: 2011-02-20 19:13:37
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek"
    > Żeby działał jako nagrzewnica ...

    Rozczarowałeś mnie. Wszelkie me nadziej prysły.

    Robert

  • 12. Data: 2011-02-20 22:23:10
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek"
    >
    > Rozczarowałeś mnie. Wszelkie me nadziej prysły.
    >
    > Robert

    Przekombinowałeś z opisem. Trzeba się było wprost spytać czy mozna użyc
    chłodnicy od klimatyzatora jako nagrzewnicy. A Ty o jakiś jednostkach
    zewnętrznych i innych pierdołach. Jasne ze można. Zewnetrzna lepsza od
    skraplacza. A dlaczego nie użyjesz chlodnicy od samochodu? Pójdziesz na zlom i
    z wentylatorem kupisz za kilkadziesiąt złotych. Tylko uważaj przy
    samochodowej. Od niedużego silnika z dobrym wentylatorem bez problemu
    rozproszy kilkadziesiąt kilowatów.

  • 13. Data: 2011-02-20 22:55:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek"
    > Od niedużego silnika z dobrym wentylatorem bez problemu
    > rozproszy kilkadziesiąt kilowatów.

    Nieduży? Czyli ciężarówka, ciągnik? Czy osobówka?

    Robert

  • 14. Data: 2011-02-20 23:35:44
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek"
    >
    > Nieduży? Czyli ciężarówka, ciągnik? Czy osobówka?
    >
    > Robert

    Nieduży czyli mały. Cienkol 700.

  • 15. Data: 2011-02-21 08:46:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Feb 2011 23:35:44 +0000 (UTC), kogutek wrote:

    >Nieduży czyli mały. Cienkol 700.

    Jeszcze musi miec naprawde dobry wentylator, zeby zapewnil choc
    80km/h.
    No i temperatura ~90 C zapewne jest poza zakresem klimatyzatora.

    J.

  • 16. Data: 2011-02-21 08:49:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Feb 2011 13:49:37 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    >Ja chcę albo jednostkę wewnętrzną albo zewnętrzną wpiąć zamiast kaloryfera
    >do pieca CO.
    >Usunąć, uciąć co niepotrzebne i dmuchać ciepłym powietrzem na warsztat chcę.

    Ale co - masz zlomowisko klimatyzatorow ze lepiej tak kombinowac
    zamiast kupic kaloryfer ?

    J.

  • 17. Data: 2011-02-21 08:57:26
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sun, 20 Feb 2011 23:35:44 +0000, kogutek napisał(a):

> [...]

    to gdzie te kilkadziesiąt KW? Bo cienkol 700 to zaledwie 22KW z hakiem, w
    większości przemieniane na energię mechaniczną a nie cieplną.... :P

    --
    meping

  • 18. Data: 2011-02-21 09:00:33
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sun, 20 Feb 2011 13:49:37 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Ja chcę albo jednostkę wewnętrzną albo zewnętrzną wpiąć zamiast
    > kaloryfera do pieca CO.
    > Usunąć, uciąć co niepotrzebne i dmuchać ciepłym powietrzem na warsztat
    > chcę.

    ja bym to dobrze przemyślał. O ile pamiętam, to piecom CO niezbyt dobrze
    robi zbyt duża różnica temperatur na wejściu i wyjściu, a taka chłodnica
    to konkretną może wytworzyć... Pomijając fakt, że na redukcje itd możesz
    wydać więcej niż na aluminiowy konwektor z wymuszonym obiegiem....

    --
    pzdr
    meping

  • 19. Data: 2011-02-21 10:25:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2011 08:57:26 +0000 (UTC), Krzysztof Chajęcki wrote:
    >to gdzie te kilkadziesiąt KW? Bo cienkol 700 to zaledwie 22KW z hakiem, w
    >większości przemieniane na energię mechaniczną a nie cieplną.... :P

    Nie nie - wiekszosc paliwa idzie na energie cieplna.
    Czyli powiedzmy 22kW (KM ?) energii mechanicznej i 44kW energii
    cieplnej do rozproszenia.

    J.

  • 20. Data: 2011-02-21 10:30:58
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Mon, 21 Feb 2011 11:25:27 +0100, J.F. napisał(a):

    > Nie nie - wiekszosc paliwa idzie na energie cieplna. Czyli powiedzmy
    > 22kW (KM ?) energii mechanicznej i 44kW energii cieplnej do
    > rozproszenia.

    hmmm.... za cienki jestem w te klocki aby się kłócić ;) Ale jednak chyba
    silnik ma ciut większą sprawność ;)

    --
    pzdr
    meping