  • 51. Data: 2014-09-30 21:02:39
    Temat: Re: Kom?ra wpad?a do zlewu i jest problem
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 30.09.2014 19:26, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie jestem paranoikiem. Uważam, że firma mająca miliard użytkowników
    > nie jest w stanie dłubać w moich plikach w sposób naruszający moją
    > prywatność.

    Ilość użytkowników nie ma tutaj żadnego znaczenia, Jeśli ktoś chce
    znaleźć zdjęcie mojego psa to go znajdzie.

    > Poza tym - ja naprawdę nie mam nic do ukrycia.

    To bardzo niedobrze. Niektóre dane powinieneś ukrywać, nawet masz
    obowiązek bo jeśli je ujawniasz - narażasz innych.

    --
    Mirek.

  • 52. Data: 2014-09-30 21:13:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    > Ilość użytkowników nie ma tutaj żadnego znaczenia,

    Ależ ma znaczenie.

    > Jeśli ktoś chce znaleźć zdjęcie mojego psa to go znajdzie.

    Ale po co ktoś z Google miałby szukać zdjęcia Twojego psa? A nawet jak
    znajdzie, to co z tego?

    > To bardzo niedobrze. Niektóre dane powinieneś ukrywać, nawet masz
    > obowiązek bo jeśli je ujawniasz - narażasz innych.

    Niby kogo narażam? I - przede wszystkim - na co?

    Twoja paranoja naprawdę przekracza granice rozsądku.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 53. Data: 2014-09-30 21:23:19
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marek" <f...@f...com>

    > Aby to co jest prywatne takie pozostało.

    To by trzeba nie wysyłać bo złamanie każdego otwartego szyfru jest kwestią
    czasu.

  • 54. Data: 2014-09-30 21:27:10
    Temat: Re: Komóra wpadła do zlewu i jest problem
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > To na poczatku, a potem sie okaze ze znajomi widza wszystkie pornosy ktore
    > ogladales :-P

    Siedzimy ostatnie w pracy ... kolega, że właśnie przegląda historię
    wszystkich swoich odwiedzin, bo nie wyłączył logowania G...

  • 55. Data: 2014-09-30 22:10:13
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 30.09.2014 21:13, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale po co ktoś z Google miałby szukać zdjęcia Twojego psa? A nawet jak
    > znajdzie, to co z tego?

    Wiesz dobrze, że nie chodzi o psa, tylko o konkretne dane, które ktoś
    może potrzebować.

    > Twoja paranoja naprawdę przekracza granice rozsądku.

    Podaj mi swoje hasło do wifi w domu, w firmie, pin do karty
    bankomatowej, hasło do konta Google, hasło administratora, czy roota w
    laptopie, ile zarabiasz, gdzie trzymasz gotówkę itp. - przecież nie masz
    nic do ukrycia.

    --
    Mirek.

  • 56. Data: 2014-09-30 22:47:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    > Wiesz dobrze, że nie chodzi o psa, tylko o konkretne dane, które ktoś
    > może potrzebować.

    Ale mówimy o plikach w chmurze a nie o konkretnych danych.

> [...]
    > bankomatowej, hasło do konta Google, hasło administratora, czy roota w
    > laptopie, ile zarabiasz, gdzie trzymasz gotówkę itp. - przecież nie masz

    Ale skąd pomysł, że to, że nie wstydzę się SWOICH PLIKÓW jest
    równoznaczne z tym, że mam podawać obcej osobie dane poufne?

    Tych danych nie zna nawet moja żona :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 57. Data: 2014-09-30 23:17:44
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 30.09.2014 22:47, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale mówimy o plikach w chmurze a nie o konkretnych danych.

    Ta dyskusja do niczego nie doprowadzi. To pliki w chmurze nie zawierają
    konkretnych danych? To co w takim razie zawierają?

    > Ale skąd pomysł, że to, że nie wstydzę się SWOICH PLIKÓW jest
    > równoznaczne z tym, że mam podawać obcej osobie dane poufne?

    Pliki, które mają być publiczne umieszczam na stronie. Czy się ich
    wstydzę czy nie to inna sprawa ;) Pliki prywatne powinny pozostać
    prywatne. Nie muszą zawierać poufnych danych, ale mogą się przyczynić do
    ich ujawnienia. Samo ujawnienie prywatnych plików też może narazić
    właściciela na straty finansowe albo moralne. Nie chcę tutaj sypać
    przykładami, bo wierzę, że masz trochę wyobraźni.

    --
    Mirek.

  • 58. Data: 2014-09-30 23:26:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    > Ta dyskusja do niczego nie doprowadzi. To pliki w chmurze nie zawierają
    > konkretnych danych? To co w takim razie zawierają?

    Większość to zdjęcia.

> [...]
    > właściciela na straty finansowe albo moralne. Nie chcę tutaj sypać
    > przykładami, bo wierzę, że masz trochę wyobraźni.

    Chyba jednak będziesz musiał. I zapewne w większości przypadków
    odpowiedź będzie brzmiała - nie robię takich zdjęć :P

    Jest oczywistą oczywistością, że plików poufnych nie wsadzam do
    chmury. Ale to nie są zdjęcia. A danych krytycznych w ogóle w plikach
    nie trzymam. Ale ich jest tak mało...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 59. Data: 2014-10-01 00:36:51
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 30.09.2014 23:26, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Większość to zdjęcia.

    Większość danych w internecie to akurat video.
    Po co trzymać zdjęcia, które nie zawierają konkretnych danych?

    > Chyba jednak będziesz musiał. I zapewne w większości przypadków
    > odpowiedź będzie brzmiała - nie robię takich zdjęć :P

    Ale ja robię :P

    > Jest oczywistą oczywistością, że plików poufnych nie wsadzam do
    > chmury.
    Ale dlaczego? Dane w chmurze mają być bezpieczne i łatwo (dla
    upoważnionych) dostępne. Popadasz w paranoję?

    A danych krytycznych w ogóle w plikach
    > nie trzymam. Ale ich jest tak mało...

    Jeden ma mało inny ma dużo. Nie mierz wszystkich swoją miarą.

    --
    Mirek.

  • 60. Data: 2014-10-01 01:19:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Wednesday, October 1, 2014, 12:36:51 AM, you wrote:

    > Większość danych w internecie to akurat video.

    Chyba Twoich :P

    > Po co trzymać zdjęcia, które nie zawierają konkretnych danych?

    Dla Ciebie zdjęcia to dane? 8O
    Dla mnie większość zdjęć to pamiątka.

    > Ale ja robię :P

    To sobie rób. Ja Ci nie zabraniam.

    > Ale dlaczego? Dane w chmurze mają być bezpieczne i łatwo (dla
    > upoważnionych) dostępne. Popadasz w paranoję?

    Ale ja odróżniam poufne dane od zdjęcia psa...

    > A danych krytycznych w ogóle w plikach
    > Jeden ma mało inny ma dużo. Nie mierz wszystkich swoją miarą.

    Ale ja nikogo nigdy nie namawiam to przechowywania jakichkolwiek
    wrażliwych danych w chmurze.

    --
    Best regards,
    RoMan