  • 11. Data: 2017-11-03 13:08:09
    Temat: Re: Komputer do filmów
    Od: travis <t...@o...pl>

    W dniu 02.11.2017 o 15:36, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > jak nie, to przeżyję)
    > - możliwie niska cena - do 200 zł
    >
    > Ktoś polecił mi S905X - to kompletne rozwiązanie na Androidzie, kosztuje
    > ok. 120 zł - ale z tego co czytam, jest problem z podłączeniem tam karty
    > Wi-Fi (brak sterowników). Ma wbudowane tylko Wi-Fi 2.4GHz, a u mnie można
    > o tym zapomnieć - tylko 5G chodzi na akceptowalnym poziomie.
    >
    > Systemu oczywiście mieć nie musi - to Androidowe pudełko wydaje się
    > ciekawą alternatywą, ale system nie jest wymagany. Teraz mam Raspberry pi
    > 3 z Linuksem i też chodzi, tylko 720p nie wyciąga i trzeba konwertować...

    Ja mam RPI3 + OSMC(KODI) i wszystko śmiga ładnie.. 720p,1080p i to nawet
    po sieci jest stremowane ostatnio. Przytnie jak się pojawia problem na
    sieci ale rzadko.

  • 12. Data: 2017-11-03 13:58:20
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Zastanawiałem się nad CRT (w sumie jestem ciekaw, które TV CRT odtwarzały 720p).

    A w specyfikacjach wejścia HDMI co masz (m.in. częstotliwości)?

    -----

  • 13. Data: 2017-11-03 14:01:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-03, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:
> [...]
    > Duration : 49mn 23s
    > Bit rate : 2 326 Kbps
    > Width : 1 280 pixels
    > Height : 720 pixels
    > Display aspect ratio : 16:9
    > Frame rate mode : Constant
    > Frame rate : 25.000 fps
    > Color space : YUV
    > Chroma subsampling : 4:2:0
    > Bit depth : 8 bits
    > Scan type : Progressive
    > Bits/(Pixel*Frame) : 0.101
    > Stream size : 822 MiB (84%)
    > Writing library : x264 core 146 r2538 121396c
    > Encoding settings : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 /
    analyse=0x3:0x113 / me=hex / subme=7 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 /
    me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 /
    fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=12 / lookahead_threads=2 /
    sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 /
    constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 /
    weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 /
    intra_refresh=0 / rc_lookahead=40 / rc=crf / mbtree=1 / crf=17.0 / qcomp=0.60 /
    qpmin=0 / qpmax=69 / qpstep=4 / vbv_maxrate=62500 / vbv_bufsize=78125 / crf_max=0.0 /
    nal_hrd=none / filler=0 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
    > Default : Yes
    > Forced : No

    Adam, to powinno pójść bez problemu. Nie mam w tej chwili czasu, zeby
    sprawdzić na własnej Malinie 3, które "vo" pójdzie, ale jeśli chcesz tę
    Malinę mieć dedykowaną jako odtwarzacz, to zanim kupisz pudełko pod
    Androidem, zaisnstaluj jakąś mini dystrybucję ukierunkowaną na Kodi.
    Wspomniany wcześniej OpenElec np. Powinno śmigać.

    Jedyna zaleta osobnego pudełka (tego co wymieniłeś) z Androidem, to
    sprzetowa obsługa x265, której RPi3 nie ma w GPU (ma tylko x264). Z
    drugiej strony, kupić coś za 120zł to też pewnie trochę loteria. Mi
    takie pudełko kupione 3 lata temu za 2x wiekszą kwotę, padło leżąc nie
    używane po roku.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2017-11-03 14:51:32
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ń <?@?.?> wrote:

    > Zastanawiałem się nad CRT (w sumie jestem ciekaw, które TV CRT
    > odtwarzały 720p).

    To LCD.

    > A w specyfikacjach wejścia HDMI co masz (m.in. częstotliwości)?

    "Doznaj zdumiewającego poziomu emocji" :) Oprócz tego jest tabelka:

    http://www.manualsdir.pl/manuals/451602/panasonic-tx
    26le7p.html?page=26

    Czyli dla 720p 50Hz 37.5 kHz hsync, 50 Hz vsync.

    Jest też na poprzedniej stronie info, że "Sygnały 720p i 1080i zostaną
    ponownie sformatowane przed wyświetleniem na ekranie", więc pewnie nie
    umie natywnie 720p...

    Tu z kolei jest zaznaczone "widescreen signal" tylko dla 576p i 576i...

    https://www.manualslib.com/manual/649412/Panasonic-T
    x-26le7f.html?page=24#manual

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 15. Data: 2017-11-03 14:53:43
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Jest też na poprzedniej stronie info, że "Sygnały 720p i 1080i zostaną
    > ponownie sformatowane przed wyświetleniem na ekranie", więc pewnie nie
    > umie natywnie 720p...

    Już wiem czemu byłem (jestem nadal?) przekonany, że on umie natywnie 720p.
    Rozdzielczość ma 1366x768.

    https://www.emag.pl/telewizor-panasonic-26-lcd-viera
    -tx-26le7p-tx-26-le-7p/pd/EM00MBBBM/

    To byłoby chyba dziwne, gdyby nie wyświetlał 720p bez konwersji...?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 16. Data: 2017-11-03 16:38:37
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Zamiast kombinować jak P0 na cmentarzu wyp....... ten zabytkowy sprzęt do kontenera
    na odpady i kup sobie coś używanego 1920x1080 za grosze np. na olx, co będzie samo
    odtwarzało media (z usb).

    -----

  • 17. Data: 2017-11-03 19:00:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/2/2017 3:36 PM, Adam Wysocki wrote:
> [...]
    > Wi-Fi (brak sterowników). Ma wbudowane tylko Wi-Fi 2.4GHz, a u mnie można
    > o tym zapomnieć - tylko 5G chodzi na akceptowalnym poziomie.

    Ja proponowałem. Jesli tak bardzo naciskasz na 5GHz to musisz dac
    więcej. Wersja na S912 bedzie kosztował troche mniej jak 300zł i ma wifi ac.

    Nie mam ani jednej karty ac usb żeby sprawdzić czy moje pudełko łyka
    takową, więc nie wiem czy S905X da radę, a pewnie to zalezy tez od
    wersji androida i trzeźwości chińczyka który soft składał.

  • 18. Data: 2017-11-03 21:45:24
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 03/11/2017 09:14 AM, Atlantis wrote:

    > Czekaj, ale to chyba tak nie działa. Chromecast nie odbiera streama
    > wysyłanego przez telefon. telefon tylko pośredniczy w komunikacji
    > pomiędzy serwisem streamującym i Chromecatem. Na zasadzie: "Ok, masz
    > tutaj serwer YouTube'a z którego obecnie odtwarzam filmik. Dogadajcie
    > się i przejmuj funkcję odtwarzania na siebie".
    > Od tego momentu telefon robi co najwyżej za zdalne sterowanie, ale
    > równie dobrze możesz go wyłączyć. Odtwarzanie nadal będzie kontynuowane.

    Chyba masz racje :)
    Mam w NASie Twonky i to on streamuje.
    Ale 'ES file explorer' na moim Androidzie tez ma opcje 'Chromecast' czyli
    film z sieci lokalnej odtwarzam na TV. Ale wtedy chyba telefon bierze na
    siebie odtwarzanie i wysylanie na TV.

    > Nie każdy odtwarzacz wideo na Androida obsługuje Chromecasta. Nie
    > zauważyłem, żeby taki androidowy VLC proponował przerzucenie wideo na
    > telewizor podczas odtwarzania lokalnego pliku.
    >
    > Żeby zaproponowane przez Ciebie rozwiązania zadziałało, ten "jakiś NAS"
    > musiałby mieć zainstalowany serwer Plex. I tutaj znów wracamy do punktu
    > wyjścia, czyli pytania o to, jaki komputer będzie miał do tego
    > odpowiednie parametry. ;)

    Wspomnialem o tym w moim poscie, ktorys z dedykowanych media playerow. W
    moim przypadku jest to WD TV Live. Warto jednak przed zakupem przeleciec
    liste obslugiwanych formatow.

    http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-em
    ails-behalf-nsa/index.html

  • 19. Data: 2017-11-04 11:13:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Androidem, zaisnstaluj jakąś mini dystrybucję ukierunkowaną na Kodi.
    > Wspomniany wcześniej OpenElec np. Powinno śmigać.

    Mam Raspberry Pi 2B. Przykleiłem jej radiatory i lekko podniosłem zegar.
    Na OpenElec w 1920x1200 wyświetla mi wszystko, nawet te materiały, z
    którymi czasem komp ma problemy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2017-11-04 16:13:56
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 04/11/2017 10:13 AM, Adam wrote:

    > Mam Raspberry Pi 2B. Przykleiłem jej radiatory i lekko podniosłem zegar. Na
    > OpenElec w 1920x1200 wyświetla mi wszystko, nawet te materiały, z którymi
    > czasem komp ma problemy.

    Ale 1920x1200 skompresowane h264 i h265 to moga byc dwie rozne rzeczy.

    Pozdraiam