  • 21. Data: 2017-11-04 18:55:51
    Temat: Re: Komputer do filmów
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-04 o 16:13, 2late pisze:

    > Ale 1920x1200 skompresowane h264 i h265 to moga byc dwie rozne rzeczy.

    To jest oczywiste.
    Nigdy nie miałem potrzeby i nie sprawdzałem, jakimi kodekami jest
    materiał spakowany, gdyż nie przypominam sobie materiału, z którym byłby
    problem. A oglądałem sporo.

    Ale może rzeczywiście w wolnej chwili przygotuję sobie próbki w różnym
    kodowaniu i sprawdzę.

    Bardziej chodziło mi o to, że jeśli Rasp.Pi2 śmiga bez zająknięcia na
    setkach różnych filmów, z różnych źródeł, to tym bardziej Raspberry Pi 3
    powinna chodzić.
    Chyba, że istotnie, jest jakiś "trudny" kodek. Takiego nie znam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2017-11-04 22:50:26
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 04/11/2017 05:55 PM, Adam wrote:

    > Chyba, że istotnie, jest jakiś "trudny" kodek. Takiego nie znam.

    h265 lepiej kompresuje a co za tym idzie wiecej roboty czeka procesor przy
    dekodowaniu.

    http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-em
    ails-behalf-nsa/index.html

  • 23. Data: 2017-11-05 01:34:02
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-11-02 o 15:36, Adam Wysocki pisze:

    > ciekawą alternatywą, ale system nie jest wymagany. Teraz mam Raspberry pi
    > 3 z Linuksem i też chodzi, tylko 720p nie wyciąga i trzeba konwertować...

    RPi 3 odtwarza bez zająknięcia 720, 1080, tylko wgraj mu OSMC lub inne
    podobne OpecElec/Kodi.

  • 24. Data: 2017-11-06 12:14:01
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ń <?@?.?> wrote:

    > Zamiast kombinować jak P0 na cmentarzu wyp....... ten zabytkowy sprzęt
    > do kontenera na odpady i kup sobie coś używanego 1920x1080 za grosze np.
    > na olx, co będzie samo odtwarzało media (z usb).

    Ale ja nie chcę kupować TV, chcę użyć to, co mam. Media i tak mam po sieci
    (wifi, 802.11ac), więc to nie będzie "za grosze". Chyba że te grosze to
    poniżej 200 zł, bo tyle chcę przeznaczyć.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 25. Data: 2017-11-06 12:19:39
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja proponowałem. Jesli tak bardzo naciskasz na 5GHz to musisz dac
    > więcej. Wersja na S912 bedzie kosztował troche mniej jak 300zł i ma wifi
    > ac.

    To tak zrobię... tzn. spróbuję najpierw OSMC, bo skoro pi3 powinno
    działać, to coś muszę robić nie tak. Może raspbian sobie nie radzi.

    Może kwestia braku XVideo (nie ma XVideo, bo mam wyłączony "Experimental
    desktop GL Driver; z nim próba odtworzenia filmu równała się crashowi).

    > Nie mam ani jednej karty ac usb żeby sprawdzić czy moje pudełko łyka
    > takową, więc nie wiem czy S905X da radę, a pewnie to zalezy tez od
    > wersji androida i trzeźwości chińczyka który soft składał.

    Też nie mam, chcę kupić ale z tego co czytam, z ich obsługą pod Linuksem
    ogólnie jest problem. Muszę zobaczyć co mam w laptopie (nie po USB, ale
    jaki chipset), bo tam działa bez zająknięcia.

    Na razie po 5G mam tylko laptopa i jeden telefon. Różnica jest ogromna.
    Ogólnie problemy z 2.4G zaczęły się po przeprowadzce - w domu miałem dwie
    sieci poza moją i wszystko działało, w bloku mam z 15 (a na 5G tylko
    jedną).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 26. Data: 2017-11-08 03:54:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-04, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Mam Raspberry Pi 2B. Przykleiłem jej radiatory i lekko podniosłem zegar.
    > Na OpenElec w 1920x1200 wyświetla mi wszystko, nawet te materiały, z
    > którymi czasem komp ma problemy.

    Nb. warto pamietać, że są tu niejako dwie bariery. Pierwsza to
    dostępność sprzętowego dekodera w obrebie platformy - dla x264 jest taki
    w Malinach, ale jest też coś, co wynika z fizycznej przetwarzalności
    dużej ilości danych (nie wiem, jak to inteligentniej nazwać).

    Przykładowo, większość SBC (np. Malina, Orange, Banana, Odroid) bez
    względu na to jakie mają sprzętowe dekodery, jaki CPU itp. ma kłopoty z
    ogarnięciem odpowiednio wysokich "bit rate", np. takich jakie spotyka
    się w oryginalnych plikach bluray'owskich (w praktyce >10k bps dla
    x264).

    --
    Marcin