  • 11. Data: 2019-04-07 20:11:10
    Temat: Re: Komputer z Windows CE poszukiwany - tani.
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Pawel "O'Pajak" pisze:

    > To co ty chcesz na tym robić? To cudo potrafi dekodować H.264
    > programowo, a Tobie mało? Teraz już jest RPi 3+ i sprzętowo to niezła
    > rakieta.

    A tak na serio, to co toto potrafi w najlepszym układzie?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 12. Data: 2019-04-07 20:19:12
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > A czy możesz mi podpowiedzieć jakiś panel HMI Beckhoff-a?

    Jest jakakolwiek szansa zmieścić się w cenach jakie podałem? Jeżeli
    miało by to być jako HMI (aby uniknąć monitora, tak rozumiem Twoje
    zafiksowanie się na HMI) to w zasadzie poniżej 12" nie ma sensu brać.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 13. Data: 2019-04-07 20:21:33
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Napisz co to za aplikacja do zastosowań przemyslowych co potrzebuje 2.5
    > miliarda+ operacji na sekundę i gigabitowego ethernetu a jednocześnie
    > pracuje na niszowym systemie. Ciekaw najzwyczajniej jestem.

    W przemyśle CE/EM jest bardzo popularne. Ma ogromną zaletę w postaci
    nieśmiecenia po nośnikach. Włączasz - wstaje szybko, gaisz kiedy chcesz
    bez obawy że coś się pochrzaniło i już nie wstanie. Aplikacje na to
    środowisko są bardzo popularne. W moim przypadku analiza bardzo dużej
    ilości danych w dosyć małym oknie czasowym.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2019-04-07 20:30:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-04-07 o 20:08, Irek.N. pisze:

    > Yyy... a tam jest W.CE/EM?

    Tak, na przykład:
    https://support.industry.siemens.com/cs/products/6av
    2124-0jc01-0ax0/simatic-hmi-tp900-comfort?pid=70559&
    mlfb=6AV2124-0JC01-0AX0&mfn=ps&lc=nl-NL

    > Coś mi się wydaje, że proface ma swoje środowisko/OS

    Zależy od modelu. Kiedyś stare tak, potem chyba CE (nie miałem w
    łapach), WinXP Embeded (trochę się przewinęło), Windows 7 Embeded,
    Windows 10 Embeded (ostatnio miałem okazję PS-5700W).

    > A to się różni czymś od poprzedniego?

    j/w

    > A czy możesz mi podpowiedzieć jakiś panel HMI Beckhoff-a?

    Jest trochę tego:
    https://www.beckhoff.com/english.asp?industrial_pc/m
    ultitouch_panelpc_overview.htm?id=1598773445168715

    używamy paneli jako "międzymordzie" do komunikacji maszyna (PLC z
    EthernetIP/EtherCAT) - production controll plus inne przy okazji tematy.
    Musiałbyś sobie spersonalizować co potrzebujesz. Jak nie trzeba
    TwinCAT'a to bierzesz bez licencji na ten przykład, itp. itd.

    > Miłego.
    > Irek.N.

    I nawzajem.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2019-04-07 20:36:43
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-04-07 o 20:19, Irek.N. pisze:

    > Jest jakakolwiek szansa zmieścić się w cenach jakie podałem? Jeżeli

    Powiem tak, chyba tylko używany.
    przemysłowy i tani to dwie sprzeczności.

    > miało by to być jako HMI (aby uniknąć monitora, tak rozumiem Twoje
    > zafiksowanie się na HMI) to w zasadzie poniżej 12" nie ma sensu brać.

    Jak bez monitora to PLC, mamy na przykład PLC Beckhoffa CX1020
    https://www.beckhoff.com/english.asp?embedded_pc/cx1
    020.htm?id=556196925702

    WindowXP embedded na CF 4GB (choć i na 1GB się mieści) są dwa porty
    ethernet ale w lewo jedziesz kolejnymi modułami, więc mam taki z 2
    portami USB jeszcze i DVI.

    https://www.beckhoff.com/english.asp?embedded_pc/cx1
    020_n010_cx1020_n020_cx1020_n030_cx1020_n040_cx1020_
    n031_cx1020_n041_cx1020_n060.htm?id=692570256840

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2019-04-07 20:37:13
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Irek.N. wrote on 07.04.2019 20:21:

    > Ma ogromną zaletę w postaci
    > nieśmiecenia po nośnikach. Włączasz - wstaje szybko, gaisz kiedy chcesz
    > bez obawy że coś się pochrzaniło i już nie wstanie.
    Jeśli masz na myśli filtr zapisu (UWF), to jest też dostępny w Win10Pro,
    nie trzeba instalować antyków jak CE.

  • 17. Data: 2019-04-07 20:41:24
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-04-07 o 20:21, Irek.N. pisze:

> [...]
    > środowisko są bardzo popularne. W moim przypadku analiza bardzo dużej
    > ilości danych w dosyć małym oknie czasowym.

    Nie tylko CE, na beckhoffie CX1020 (Windows XP) też tak mamy.
    https://infosys.beckhoff.com/english.php?content=../
    content/1033/sw_os/2019449867-1.html&id=389924916509
    8868463

    Definiujesz sobie które katalogi są objęte zapisem, reszta leci
    "wirtualnie" w pamięci operacyjnej. Jakiekolwiek zmiany giną po
    restarcie i wracasz do punktu wyjścia.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2019-04-07 20:46:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 07/04/2019 20:21, Irek.N. wrote:
    > W przemyśle CE/EM jest bardzo popularne.

    Co czyni je niszowym a to znowu generuje z automatu absurdy takie jak
    nieuzasadnialne ceny czy zdumiewające archaizmy.

    > Ma ogromną zaletę w postaci
    > nieśmiecenia po nośnikach.

    Podobnie jak chocby linux odpalany z nośnika RO.

    > Włączasz - wstaje szybko

    Zupełnie jak współczesne Linuxy skrojone na miarę.

    >, gaisz kiedy chcesz
    > bez obawy że coś się pochrzaniło i już nie wstanie.

    Zupełnie jak Linux z RO.

    (na marginesie: gaszenie z nienacka systemu odpalonego np. z karty SD
    kończy się bardzo boleśnie kiedy trafisz na kartę z wear leveling).

    > Aplikacje na to
    > środowisko są bardzo popularne. W moim przypadku analiza bardzo dużej
    > ilości danych w dosyć małym oknie czasowym.

    Ale Ty masz tą aplikację na CE czy ją dopiero piszesz?

    Chodzi o to że zwykły pecet przemysłowy oparty o x86 i banglający na
    Linuxie zawiera wszelkie niezbędne ficzery hardwareowe. Dlatego dopytuje
    się co w CE jest unikatowego że jest ważnym elementem całości. Wychodzi
    na to że to nie jest system low latency, bo CE do tego się nijak nie
    nadaje. To tylko obróbka dużej ilości danych. Do tego nadają się pecety.
    Jaki jest magiczny argument za CE?

  • 19. Data: 2019-04-07 21:48:59
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Tak, na przykład:
    > https://support.industry.siemens.com/cs/products/6av
    2124-0jc01-0ax0/simatic-hmi-tp900-comfort?pid=70559&
    mlfb=6AV2124-0JC01-0AX0&mfn=ps&lc=nl-NL

    Jakoś mam alergię na siemensa. Może z czasów gdy olewanie klienta było
    normą, teraz pewnie się zmieniło, ale przyzwyczajenia pozostały.

    Co do Beckhoff-a, mam 9020, ale zegar słaby. We wszystkich jakie mi się
    przewinęły raczej marnie pod tym względem było.
    Zastanawiałem się nad nowym klockiem (niezwykle kompaktowym 6015), ale
    tam Atom na pokładzie, więc też odpadł.

    No nic, szukam dalej.
    Tak na prawdę, to potrzebuję trochę komunikacji z szybkim procem. Ekrany
    zbędne, więc żadne CP26 czy CP66 i podobne w grę nie wchodzą. Cenowo
    zresztą też.

    Najbliżej chyba Elmatic, tylko muszę z nimi pogadać i przede wszystkim
    ponegocjować. Żadne używki w grę nie wchodzą, wybieram sprzęt na
    najbliższe lata, więc musi być seryjnie dostępny.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 20. Data: 2019-04-07 21:50:25
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Jeśli masz na myśli filtr zapisu (UWF), to jest też dostępny w Win10Pro,
    > nie trzeba instalować antyków jak CE.

    Nie, nie zastanawiałem się nad tym nawet. Dostawca aplikacji napisał
    jaki system jest wymagany, to takiego szukam.

    Miłego.
    Irek.N.