  • 21. Data: 2019-04-07 21:54:14
    Temat: Re: Komputer z Windows CE poszukiwany - tani.
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie tylko CE, na beckhoffie CX1020 (Windows XP) też tak mamy.
    > https://infosys.beckhoff.com/english.php?content=../
    content/1033/sw_os/2019449867-1.html&id=389924916509
    8868463

    Ale w 1020 masz wembeded. Zmieniałeś?

    > Definiujesz sobie które katalogi są objęte zapisem, reszta leci
    > "wirtualnie" w pamięci operacyjnej. Jakiekolwiek zmiany giną po
    > restarcie i wracasz do punktu wyjścia.

    Zapewne się da. Pytanie czy XP jest jeszcze dostępne, za ile jest
    dostępne, jak długo będzie i przede wszystkim, skoro aplikacja nie
    wymaga, to po co? ;) CE jest banalnie proste i jeszcze mi się nie
    zdarzyło, aby zawiodło. XP nieraz, ale to zwykłe PC było, więc zostawmy
    problem.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 22. Data: 2019-04-07 22:04:29
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Co czyni je niszowym a to znowu generuje z automatu absurdy takie jak
    > nieuzasadnialne ceny czy zdumiewające archaizmy.

    To prawda. Mój kłopot polega na tym, że nie wiem czy mam wybór.
    Dowiem się jutro.

    > Podobnie jak chocby linux odpalany z nośnika RO.

    Się nie znam i raczej już nie poznam. Nie chce mi się, za stary jestem,
    ciekawości brak i takie tam dyrdymały. Poza tym po co, w przemyśle linux
    chyba nie istnieje? ;)

    > Ale Ty masz tą aplikację na CE czy ją dopiero piszesz?

    Kupuję gotową. To jest soft do analizy obrazu.

    > Chodzi o to że zwykły pecet przemysłowy oparty o x86 i banglający na
    > Linuxie zawiera wszelkie niezbędne ficzery hardwareowe. Dlatego dopytuje
    > się co w CE jest unikatowego że jest ważnym elementem całości.

    Dostawca aplikacji deklaruje system na jakim można zainstalować jego
    aplikacje. Być może można się pobawić i załadować na innym, ale nie
    bardzo chcę się w takie rzeczy bawić. To ma być proste, możliwie tanie i
    bardzo niezawodne, dlatego klasyczne PC nie wchodzi w grę. Nie wchodzi w
    grę z innych powodów też. Wymiary, energożerność, ciepło, nieodporność
    na środowisko (np: wibracje). Przemysł charakteryzuje się innymi
    założeniami niż klasyczne domowe zastosowania. Cenowo też się to zresztą
    różni.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 23. Data: 2019-04-07 22:09:38
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-04-07 o 21:54, Irek.N. pisze:
    content/1033/sw_os/2019449867-1.html&id=389924916509
    8868463

    > Ale w 1020 masz wembeded. Zmieniałeś?

    Nic nie zmieniałem, fabrycznie miałem. Pracują 3 sztuki takich od 2007 roku.

    Obrazy:
    ftp://ftp.beckhoff.com/software/embPC-Control/CX10xx
    /CX1020/XPE/
    hasła do archiwum dostaniesz od supportu po podaniu numeru seryjnego
    Twojego PLC

    Jak chcesz CE to też jest:
    ftp://ftp.beckhoff.com/software/embPC-Control/CX10xx
    /CX1020/CE/

> [...]
    > wymaga, to po co? ;) CE jest banalnie proste i jeszcze mi się nie
    > zdarzyło, aby zawiodło. XP nieraz, ale to zwykłe PC było, więc zostawmy

    Tu już się pogubiłem... albo mówimy o komputerze z marketu albo o
    systemie dedykowanym z przeznaczeniem do przemysłu dla którego system
    został skrojony i cały czas masz go takim dostępnym a nie innym.

    --
    Irokez

  • 24. Data: 2019-04-07 22:19:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 07/04/2019 22:04, Irek.N. wrote:
    > Się nie znam i raczej już nie poznam. Nie chce mi się, za stary jestem,
    > ciekawości brak i takie tam dyrdymały. Poza tym po co, w przemyśle linux
    > chyba nie istnieje? ;)

    Zależy jak definiujesz przemysł. Jest taki że nie istnieje nic innego i
    jest też taki że bez FPGA nie ma rady. CE to tylko jakaś tam nisza do
    systemów panelowych.

    > Kupuję gotową. To jest soft do analizy obrazu.

    Dlatego powiątpiewam w to 1Gbit/s skoro *jednocześnie* obrabiasz coś
    tymi GHz na miejscu. Coś kręcisz lub dostawca ma "marginesy błedu".

> [...]
    > aplikacje. Być może można się pobawić i załadować na innym, ale nie
    > bardzo chcę się w takie rzeczy bawić. To ma być proste, możliwie tanie i

    Wybierz dwa.

    > , dlatego klasyczne PC nie wchodzi w grę.

    Odwrotnie. Klasyczny PC własnie wchodzi w grę. Tylko że klasyczny
    *przemysłowy*.

    > Nie wchodzi w
    > grę z innych powodów też. Wymiary, energożerność, ciepło, nieodporność
    > na środowisko (np: wibracje).

    Wszystko to spełnia przemysłowy PC. Przemysłowe komputery z CE naprawdę
    nie robi się z kosmicznych materiałów tylko z tych samych co przemysłowe PC.

    > Przemysł charakteryzuje się innymi
    > założeniami niż klasyczne domowe zastosowania. Cenowo też się to zresztą
    > różni.

    To bardzo dobrze, bo nikt tutaj nie mówi o domowych PC. Tutaj mowa jest
    o komputerach przemysłowych. Które róznią się głownie tym od tych z
    WinCE że masz *większy wybór*, zarówno hardware jak i software.

    PS. Wspomniany już Beckhoff jest dobrym początkiem:

    https://www.beckhoff.com/english.asp?industrial_pc/d
    efault.htm?id=344315987734

    i kliknij w industial pc.

    Ba, chinole starają się coś w tym temacie robić, do tego stopnia że są
    za grosze różne wynalazki na portalu z obuwiem i łyżkami:

    https://www.aliexpress.com/af/industrial-pc.html?Sea
    rchText=industrial+pc

    Nie że polecam bo to ogólnie padlina, ale czasem warto zerknąć bo bywają
    perełki.

    PS2. Energożernośc w fabryce :D

  • 25. Data: 2019-04-07 22:36:57
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Obrazy:
    > ftp://ftp.beckhoff.com/software/embPC-Control/CX10xx
    /CX1020/XPE/

    No proszę. Dobrze wiedzieć.
    > Tu już się pogubiłem... albo mówimy o komputerze z marketu albo o
    > systemie dedykowanym z przeznaczeniem do przemysłu dla którego system
    > został skrojony i cały czas masz go takim dostępnym a nie innym.

    Ja trochę też. Zeszło nam na inne systemy i ich wady.
    Zostawmy to. Ja potrzebuję przemysłówkę z CE.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. zapytam jutro Beckhoff-a co mają z IPC/CE na procku w okolicach 2G i
    za ile.

  • 26. Data: 2019-04-07 22:56:54
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Zależy jak definiujesz przemysł. Jest taki że nie istnieje nic innego i
    > jest też taki że bez FPGA nie ma rady. CE to tylko jakaś tam nisza do
    > systemów panelowych.

    Zapewne masz rację. Wiem, że są gotowe "klocki" oparte o linuksa. Dla
    użytkownika jest on po prostu niewidoczny i przez to "nie przeszkadza" :)

    > Dlatego powiątpiewam w to 1Gbit/s skoro *jednocześnie* obrabiasz coś
    > tymi GHz na miejscu. Coś kręcisz lub dostawca ma "marginesy błedu".

    Ale dlaczego? Teraz programuję system potrafiący w 10ms zrzucić 15MB
    bitmapę, a w kolejne powiedzmy 50-100ms zrobić analizę o jaką mi chodzi.
    System oparty o jakiegoś Celerona 2 cores/2.5GHz. Jeden ze słabszych
    systemów i czasami niestety to odczuwam. Dlatego nie chciał bym gorzej.

    > Wybierz dwa.
    Chciał bym. Muszę kompromisem pomiędzy tymi trzema.

    > Odwrotnie. Klasyczny PC własnie wchodzi w grę. Tylko że klasyczny
    > *przemysłowy*.

    Ale przeczytaj pierwotne pytanie. Przecież pisałem o możliwie
    przemysłowym. Możliwie, bo zdaję sobie sprawę, że to mocno zmienia cenę.

    > PS. Wspomniany już Beckhoff jest dobrym początkiem:
    >
    > https://www.beckhoff.com/english.asp?industrial_pc/d
    efault.htm?id=344315987734

    Nie, moim zdaniem nie jest, na ile znam ofertę Beckhoff-a. głównie
    dlatego, że jednostki które choć trochę mogą zbliżyć się cenowo do
    zakresu jaki podałem są nędzne pod względem wydajności.
    Ale zapytam jutro.

    > Ba, chinole starają się coś w tym temacie robić, do tego stopnia że są
    > za grosze różne wynalazki na portalu z obuwiem i łyżkami:
    >
    > https://www.aliexpress.com/af/industrial-pc.html?Sea
    rchText=industrial+pc

    Nigdy nie kupowałem na ali, ale może czas zacząć. Trochę powstrzymuje
    mnie to, że jak wybiorę sprzęt, to na dłuższy okres czasu, a ali kojarzy
    mi się głównie z okazjonalnymi zakupami.

    > Nie że polecam bo to ogólnie padlina, ale czasem warto zerknąć bo bywają
    > perełki.

    No właśnie, interesujące ale "siem bojem" :(

    > PS2. Energożernośc w fabryce :D

    Tak. Nie chodzi o to, że skonsumuje 300W więcej, tylko o to, że szafka w
    której to zostawi stanie się przez to znacznie cieplejsza i może
    zaistnieć potrzeba jej klimatyzowania. A to też kosztuje i jeżeli komp
    miał by być jedynym powodem, to zwyczajnie się nie opłaci.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 27. Data: 2019-04-07 23:16:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-07 o 22:36, Irek.N. pisze:
> [...]
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.
    > ps. zapytam jutro Beckhoff-a co mają z IPC/CE na procku w okolicach 2G i

    Ale przemysłówki są i z WinCE, i z WinMobile, i z Win xp i z Win7, i
    pewnie wyższymi.
    Nie myl Win XP z blaszaka z Win XP Embedded. To tylko wygląda podobnie.
    No, może nieco przesadziłem ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2019-04-07 23:21:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 07/04/2019 22:56, Irek.N. wrote:
    > Ale dlaczego? Teraz programuję system potrafiący w 10ms zrzucić 15MB
    > bitmapę

    Gdzie zrzucić? I dlaczego w 10ms skoro obrabiasz w tle przez 100?

    > , a w kolejne powiedzmy 50-100ms zrobić analizę o jaką mi chodzi.

    Gdzie analizować? Przecież już gdzieś zrzuciłeś, może kto inny powinien
    zając się analizą?. Ktoś w klimatyzowanym biurze bez wibracji połaczony
    kablem?

    > Nie, moim zdaniem nie jest, na ile znam ofertę Beckhoff-a. głównie
    > dlatego, że jednostki które choć trochę mogą zbliżyć się cenowo do
    > zakresu jaki podałem są nędzne pod względem wydajności.

    Chodzi o sufit cenowy.

> [...]
    > mnie to, że jak wybiorę sprzęt, to na dłuższy okres czasu, a ali kojarzy
    > mi się głównie z okazjonalnymi zakupami.

    A tu chodzi o podłogę. Rozwiązanie masz gdzieś pomiędzy. Czasem to
    kwestia zrzucenia mało sensownych obostrzeń, jak archaiczny CE.

> [...]
    > zaistnieć potrzeba jej klimatyzowania. A to też kosztuje i jeżeli komp
    > miał by być jedynym powodem, to zwyczajnie się nie opłaci.

    Zazwyczaj te komputery mogą być montowane poza szafkami. Skoro montujesz
    go w szafce to albo w rachubę wchodzi pył albo szukasz czegoś z okolic
    rackowych komputerów. Tak czy inaczej ten dodatkowy parametr "ma być
    zimny" to jeszcze jeden z bezsensownych argumentów. Kupujesz komputer o
    określonej wydajności, ciepło to jest coś drugorzędnego w fabrykach. Jak
    trzeba wentylować głupim wentylatorem to chyba nie kupujesz takiego z
    platyny, tylko jakiś wystarczający. I zazwyczaj wystarcza.

  • 29. Data: 2019-04-07 23:26:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-07 o 22:04, Irek.N. pisze:

> [...]
    >
    > Się nie znam i raczej już nie poznam. Nie chce mi się, za stary jestem,
    > ciekawości brak i takie tam dyrdymały. Poza tym po co, w przemyśle linux

    To żeś Waść uwalił jak [i tu cytat z Kogutka].

    Win CE w przemyśle to był lat temu kilkanaście. Jego resztki jeszcze się
    poniewierają w kolektorach danych, "info-kioskach" (sprawdzarki cen) itp.
    Reszta już siedzi na linuksach, na różnych zresztą procesorach. A od
    kiedy wynaleziono malinki i banany (Raspberry Pi & Banana Pi), to też
    znalazły zastosowanie.

    Zresztą już nawet kolektory danych są na Androidach, jak choćby
    najbardziej chyba znane Zebra/Motorola i inne (Datalogic, Cipherlab.
    Newland itd).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 30. Data: 2019-04-07 23:44:43
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.04.2019 o 20:11, Irek.N. pisze:

    > A tak na serio, to co toto potrafi w najlepszym układzie?
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.
    a z innej strony. jakbyś miał "thinclient"a na armie, z linuxem, albo
    embededXP w pasywnej obudowie, to sam załatwisz na niego "instalkę" win
    CE, czy takie cuda są niewykonalne?

    ToMasz