  • 91. Data: 2019-10-22 19:11:32
    Temat: Re: Korytarz życia i zamek błyskawiczny - przegłosowane
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 19:00, J.F. pisze:

    > Ale ja o tym, ze wydatki nie przynosily zysku przez 15 lat, a jakby to
    > zrobic od razu, to by przynosily.
    > A tak, to pierwszy wiadukt juz pewnie do remontu :-)

    To mały pikuś. Autostrada - dwa pasy, ale przystosowana do rozbudowy o
    trzeci, więc obiekty inżynieryjne, pas drogowy, roboty ziemne, ekrany,
    barierki, punty SOS, MOPy, węzły te same. O ile mogła być tańsza
    dwupasmówka od trzy - o teoretycznie max 33% to jakby była robiona pod
    dwa pasy bez rezerwy. Z rezerwą, biorąc wszystko powyższe to _bardzo_
    dobrze będzie jak o 10%. Ciekawy jestem ile będzie kosztowało
    dobudowanie trzeciego pasa, bo obstawiam, że obecnie to będzie gdzieś
    40% pierwotnej ceny autostrady, o kosztach społecznych rozpierdolu A2 na
    dwa albo trzy lata nie wspomnę.

    --
    Shrek

  • 92. Data: 2019-10-28 23:38:07
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-10-20 12:56, Shrek wrote:

> [...]
    > _wchodzącego_ na przejście na niebezpieczeństwo. Co najwyżej robią kurwę
    > z logiki, żeby uzasadnić sobie, że to jednak pieszy ma pierwszeństwo
    > pozorne, a oni tak jakby praktyczne. Chesz uświadamiać kierowców -
    > proszę - kampanie o tym spotykają się z wrogą reakcją kierowców, bo
    > "zachęcają pieszych do korzystania z pierwszeństwa" co kierowcom jest po
    > prostu nie na rękę.
    >
    > Skończmy w końcu z robienie idiotów z Polaków - on doskonale wiedzą, że
    > piesi chcą przejść, co nawyżej _udają_ idiotów, że nie wiedzą.

    Tu nie chodzi o to aby stwierdzic po co stoja ale po to aby:

    * wyrazny ruch zwrocil uwage kierowcy (fizycznosc czlowieka sie klania -
    oko i mozg reaguje na dodatkowy niestandardowy ruch - zwlaszcza jakies
    machanie)
    * pieszy swiadomie wchodzil na przejscie

    --
    mk4

  • 93. Data: 2019-10-28 23:40:52
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-10-20 16:23, J.F. wrote:

    > Wiele filmow ostatnio podsylalem - zadnego nie obejrzales ?
    >
    > Zreszta proponowalem - daj film z wlasnej jazdy :-)

    > Nie, tej drugiej swiadomosci nie maja :-)

    > Bo
    > a) jest nie na reke,
    > b) nie maja pierwszenstwa, o ktorym piszesz ...
    > c) nawet w tych innych krajach gdzie niby lepiej, okazuje sie, ze tak
    > niekoniecznie. Tzn o przepisach pisze.

    > Jak piesi sobie ustalą nawyk poczekania na krawezniku, to dluzej
    > pozyja.
    >
    > https://youtu.be/IXG7WeBRWmA?t=22

    A ten filmik to juz szczyt. Bo dziewczyna obejrzala sie i.... wlazla
    prosto pod autobus.

    No brak słow.

    --
    mk4

  • 94. Data: 2019-10-28 23:42:48
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-10-20 17:11, Shrek wrote:

> [...]
    >
    > No to już widzisz, gdzie jest problem.

    > Właśnie.

    > Jak nie jak tak - co ma pieszy na przejściu? Pierwszeństwo. Jeden z
    > bardzo nielicznych przypadków kiedy pierwszeństwo jest dane wprost.

    > Generalnie jest lepiej, co widać w statystykach.

    > A jak nie będą wychodzić z domu to jeszcze dłużej.

    > No i? Sądzisz, że jakby miała łapę do góry podnieść, to coś by to
    > zmieniło? Dla odmiany wrzucałem tu filmik z wykopu. 40+ kierowców
    > wyprzedziło/ominęło pojazd, który zatrzymał się żeby przepuścić
    > pieszego. Oczywiście że należy uważać i to już jest w prawie zapisane.

    Podnieść łapę i upewnic sie, ze może przejśc bezpiecznie. Czyli np.
    choćby że pojazd wyraznie zwalnia albo jest na tyle daleko, ze
    niezaleznie od tego czy bedzie zwalnial czy nie zdazy sie przejsc.

    Kurcze, no czego tu nie kumasz?

    --
    mk4

  • 95. Data: 2019-10-28 23:51:47
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-10-22 19:00, Shrek wrote:

    > O sam sobie odpowiedziałeś.

    To jest patologiczny przypadek - ruchliwa trojpasmowka gdzie nie
    dzialaja swiatla. No i samochod na pasie do skretu. Stoi tam zapewne
    dlatego, ze czeka do skretu - tak jest w 99% przypadkow w takiej
    sytuacji. Nikt nie daje po heblach dlatego, ze samochody do skretu stoja
    badź mocno zwalniają.

    No i swoja drogą ten uprzejmy pan powinien przejechac dajac szanse innym
    kierujacym na zauwaznie tej pieszej.

    No i oczywiście tendencyjnie używasz bardzo specyficznej sytuacji, zeby
    dowiesc ogolnej tezy. Lipa.

    --
    mk4

  • 96. Data: 2019-10-29 00:01:10
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-10-28 o 22:40 +0000, mk4 napisał:

    > A ten filmik to juz szczyt. Bo dziewczyna obejrzala sie i.... wlazla
    > prosto pod autobus.
    >
    > No brak słow.

    Dziewczyna się zagapiła, nie da się ukryć. Bywa. Kierowca natomiast nie
    dość że nie zwolnił przed przejściem, to jeszcze jechał ponad limit. I
    za to należą mu się baty. Jechałby przepisowo i zwolnił przed
    przejściem to wypadek miałby co prawda i tak miejsce, ale obrażenia
    byłyby jednak mniejsze.

    Mateusz

  • 97. Data: 2019-10-29 00:18:04
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-10-29 00:01, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    > za to należą mu się baty. Jechałby przepisowo i zwolnił przed
    > przejściem to wypadek miałby co prawda i tak miejsce, ale obrażenia

    Tak no pędził po prostu. Oczywiście to 60 jest naciągane - bo z tego
    obrazka co jest na filmie tych 60 po prostu nie osiąga. Jest tam góra 55
    czy 56. Ale zawsze można pomanipulowac.

    Swoja droga to ciekawe czy ten wykres to faktyczna prędkość GPS czy
    licznikowa. bo jak licznikowa to jest spora szansa, ze tych 50 nie
    przekroczył jednak.

    No i przyspieszał... No poszedł jak przecinak z 40 do 55. Ciekawe w
    jakim czasie bo nie wiem jak wyskalowany jest wykres. Ale sadze, ze to
    nie były 3 sekundy.

    Przecież to ewidentne naciąganie faktów pod tezę. Pędził, przyspieszał.
    No litości. Cały ten wykres pokazuje, ze koleś w ogóle nie rozpędzał się
    ponad 60.

    --
    mk4

  • 98. Data: 2019-10-29 18:51:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.10.2019 o 23:42, mk4 pisze:

    > Kurcze, no czego tu nie kumasz?

    Kolokwialnie mówiąc nie rozumiem po chuj mam machać łapami, bo jeden
    sobie tak wymyślił.Drugi sobie zażyczy żeby poskakać na jednej nodze,
    trzeci żeby tzy pajacyki zrobić, a czwarty powie żebym wogóle
    wypiedalał. Wszyskich łączy jedno - nie mają _żadnego_ poparcia na swoje
    tezy poza jakimiś własnymi urojeniami oderwabymi od przepisów i
    rzeczywistości.

    --
    Shrek

  • 99. Data: 2019-10-29 19:39:33
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > Kolokwialnie mówiąc nie rozumiem po chuj

    I tak właśnie podsumowałeś swoje niezdrowe podejście do tematu
    bezpieczeństwa pieszych!

    --
    'Tom N'