  • 11. Data: 2019-10-18 18:05:07
    Temat: Re: Korytarz życia i zamek błyskawiczny - przegłosowane
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2019 o 00:03, mk4 pisze:

    > Praktycznie to jakiś bubel. Jak dojdzie do stłuczki to jak udowodnić, że
    > się było pierwszym z prawej czy lewej, któremu należało ustąpić?

    Tak samo jak teraz. Świadkowie, kamery... Prawdziwym problemem nie jest
    sam przepis (to problem wtórny) a jego konieczność. A może wcale nie
    jest potrzebny - w moim małym wszechświecie tak naprawdę na palcach
    jedenej ręki mogę przypadki, że nikt mnie nie wpuści, karetki ryją bez
    problemów przez największe korki... Rządowi maja czasem problemy, bo w
    sumie nie wiadomo czy tą linie ciągłą to wolno przekroczyć tylko
    dlatego, że czarnej bmce się spieszy, ale to nijak ma się do korytarzy
    życia.

    > To nigdy nie powinno być w ten sposób zapisane, ze zmienia się
    > pierwszeństwo. To powinno być na miękko - ze ma obowiązek przepuścić
    > pojazd z lewej czy/i z prawej i tyle. Żeby była podstawa do karania tych
    > co nie przepuszczają z nagrań video i/lub bezpośredniej obserwacji
    > policji czy kamer. I to w zasadzie tyle.
    >
    > Jakiekolwiek machinacje z pierwszeństwem to prosta droga do sprzecznych
    > przepisów i pełnego chaosu.

    Z ciekawości jakie jest twoje zdanie na temat pierwszeństwa Schrodingera
    dla pieszych, kiedy czy pieszy jest żywy czy martwy okazyje się dopiero
    po pomiarze pierwszeństwa?

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2019-10-18 18:08:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2019 o 08:49, J.F. pisze:

    > A to akurat prowadzi do:
    > -kiedy rodacy odkryja, ze prawym pasem za tirami ... szybciej.

    Prawy pas w mieście na ogół jedzie szybciej;)

    > Co ciekawe - w Niemczech jakos to dziala w praktyce.

    To charakterystyczne, że rzeczy u nas niewyobrażalne w Niemczech
    działają w praktyce. Jeszcze większą zagadką jest to, że wygląda na to,
    że to jest zależność geograficzna a nie etniczna, bo Polacy po drugiej
    stronie Odry nagle zyskują zdolność do stosowania rzeczy, których
    wcześniej sobie nie wyobrażali. Co ciekawsze raz nabyta zdolność na ogół
    z powrotem zanika po ponownym przekroczeniu granicy:P

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2019-10-18 18:34:19
    Od: p...@g...com

    To tzw syndrom suwerena, niejeden naukowiec zrobi na tym doktorat ;-)

  • 14. Data: 2019-10-18 18:47:52
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 18 października 2019 11:05:10 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > Tak samo jak teraz. Świadkowie, kamery... Prawdziwym problemem nie jest

    Teraz jak nie masz swiadka ani kamery to z automatu jestes winny jak przywalisz komus
    w tyl albo on przywali tobie cofajac.

    Takie przepisy sa jednoznaczne i nie ma watpliwosci jaka bedzie interpretacja.

> [...]
    > sumie nie wiadomo czy tą linie ciągłą to wolno przekroczyć tylko
    > dlatego, że czarnej bmce się spieszy, ale to nijak ma się do korytarzy

    Koniecznosc jest spowodowana dwuznacznoscia podejscia aktualnie.
    Niby mamy sie trzymac przepisow ale czasem mamy byc dla siebie mili i wspolpracowac.

    Widac to w Twoim ulubionym temacie dotyczacym pieszych na przejsciach. Przepis jest
    jasny, interpretacja niejasna, grzecznosc doprowadza do potracen.

    Tu podobnie, niby przepis mowi co ma mowic ale jak sie taki jeden z drugim wcisnie
    "bo ma prawo" to zamiast powoli jechac w korku to staniesz bo sie zaczna licytowac i
    po policje dzwonic bo jednak doszlo do kolizji.

    I bierze sie to z tej dwuznacznosci przepis-grzecznosc.

    Ten przepis to kolejny przyklad na bajzel:

    Primo: Po czym mam poznac ze zwezenie to sytuacja nadajaca sie na zamek a nie po
    prostu sytuacja gdzie dostawa chleba blokuje pas ruchu?

    Secundo: Sformulowanie jest na tyle ogolne ze kierowca ma sie domyslic czy tu
    obowiazuje zamek czy nie.

    > Z ciekawości jakie jest twoje zdanie na temat pierwszeństwa Schrodingera
    > dla pieszych, kiedy czy pieszy jest żywy czy martwy okazyje się dopiero
    > po pomiarze pierwszeństwa?

    Nie troluj.

    Jak chcesz zeby wszystko bylo zgodnie z zamyslem i litera prawa to moze zachecaj
    pieszych aby podnosili reke jak chca przejsc?
    Ja zaczalem tak robic i dziala cuda.

  • 15. Data: 2019-10-18 18:49:29
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 17 października 2019 13:33:10 UTC-5 użytkownik TomN napisał:
    > Tomasz Pyra w

    > Czyli co uważasz za złe w tym co wydaje Ci się, ze uchwalono i dlaczego?

    Sformulowanie pasuje do sytuacji korka przy zwezeniu budowlanym jak i do sytuacji
    gdzie na awaryjnych stoi ducato z ktorego wynosza bulki do sklepu.

    Stosujemy zamek w obu przypadkach?

  • 16. Data: 2019-10-18 19:06:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2019 o 18:47, s...@g...com pisze:

    > Teraz jak nie masz swiadka ani kamery to z automatu jestes winny jak przywalisz
    komus w tyl albo on przywali tobie cofajac.

    > Takie przepisy sa jednoznaczne i nie ma watpliwosci jaka bedzie interpretacja.

    A skąd wiesz czy przywalił komuś w tył czy przyjebał w dziadka jak cofał?

    > Koniecznosc jest spowodowana dwuznacznoscia podejscia aktualnie.

    Ale nie ma żadnej dwuznaczności - pierwszeństwo ma ten co jedzie swoim
    pasem, natomiast kultura każe wpuścić co drugiego. U mnie działa bez
    zarzutu.

    > Widac to w Twoim ulubionym temacie dotyczacym pieszych na przejsciach. Przepis jest
    jasny, interpretacja niejasna

    Hmmm. Widzę w ostatnim zdaniu sprzeczność:)

    > Nie troluj.

    Nie troluje. Jeśli argumentem przeciwko przepisom o suwaku ma być
    rozmywanie pierwszeństwo, to jak nazwać sytuację gdzie wprostn nadane
    pierwszeńtwo (wyjątek w całym PoRD!) oznacza według części ustąp
    pierwszeństwa? Bądźmy konsekewntni.

    > Jak chcesz zeby wszystko bylo zgodnie z zamyslem i litera prawa to moze zachecaj
    pieszych aby podnosili reke jak chca przejsc?

    Wat?

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2019-10-18 19:18:48
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    s...@g...com w
    ups.com>:

> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Sformulowanie

    Napiszesz co to za sformułowanie, czy jest to tajemnica?

    --
    'Tom N'

  • 18. Data: 2019-10-18 19:32:30
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mk4 w

    > No bo punkty 4a) i 4b) uchylają konieczność ustąpienia przy zmianie pasa
    > w zależności od niejasnych warunkowych wyliczen. Jakis absurd.

    Sam jesteś absurd [1]. Kto naopowiadał o ustąpieniu? Ustąpieniu czego? Naucz
    się choć czytać, bo czytanie ze zrozumieniem, to niestety nie dla takich jak
    ty.

    > Jakiekolwiek machinacje z pierwszeństwem to prosta droga do sprzecznych
    > przepisów i pełnego chaosu.

    [1] -- całkiem jak kierowca autobusu na przystanku, który nie ma
    pierwszeństwa przy wyjeździe z zatoki...

    Budżet potrzebuje kasy, ciekawe na ile zostanie wycenione blokowanie zmiany
    pasa, bo za "kolizję" przy zmianie pasa jest stała kwota...

    --
    'Tom N'

  • 19. Data: 2019-10-18 19:50:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >
    >Sformulowanie pasuje do sytuacji korka przy zwezeniu budowlanym jak i
    >do sytuacji gdzie na awaryjnych stoi ducato z ktorego wynosza bulki

    A czemu nie ?

    J.

  • 20. Data: 2019-10-18 19:53:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Prawy pas w mieście na ogół jedzie szybciej;)

    We Wroclawiu juz raczej nie.

> [...]
    >których wcześniej sobie nie wyobrażali. Co ciekawsze raz nabyta
    >zdolność na ogół z powrotem zanika po ponownym przekroczeniu

    Ale wiesz - jak ci co chwile powtarzaja "wpuszczasz jeden samochod" -
    to wcale nie jest takie jasne, ze czasem dobrze jest wpuscic dwa.

    J.