  • 21. Data: 2023-08-27 21:28:13
    Temat: Re: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ucg2l4$1945e$1@dont-email.me>
    user K pisze tak:

    > https://ibb.co/YBBWxFb

    o temperatura oleju i napięcie ciekawe

    jaki producent taki rozrzutny?

    --
    Piter

    #jebać debili z amstafami

  • 22. Data: 2023-08-27 21:58:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-08-27 o 20:01, J.F pisze:
    > Ale wbrew pierwszemu postowi film nie jest o Leafie, tylko o KIA niro,
    > gdzie zasieg jest ponad 400km, a moc ładowania 75kW.
    > I jest o trasie Boston-Iława, wraz z przejazdem eurotunelem.

    No to nie wiem co on z tą kijanką robił, ja najdalej takim samym
    kijaczem pojechałem za Frankfurt, 850km w jedną mańkę. 9,5h nam wyszło
    razem z ładowaniem, powrót to samo. Czyli średnia z jazdy+postoje 90km/h.
    Kolesiowi wyszła średnia 47 km/h więc nie wiem co on tam modził, chyba
    że z tym tunelem tyle schodzi.

    > A to ładowarka nie działa z twoją kartą bankową, albo z aplikacją,
    > i trzeba jechac gdzies 30 km w bok, sciągać aplikacje, dzwonic po
    > serwisach. A to kabelka nie da sie wyjąc, czy terminal do karty
    > przegrzany - a czas leci.

    Infrastruktura jest jaka jest, ciągle w powijakach. Ja przed wyjazdem do
    szkopa poświęciłem kilka godzin na apki, srapki, konta, robienie spisu
    ładowarek itp. Jak się jedzie na pałę to może nie wyjść.

    L.

  • 23. Data: 2023-08-27 22:19:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Aug 2023 21:58:31 +0200, Lisciasty wrote:

> [...]
    > razem z ładowaniem, powrót to samo. Czyli średnia z jazdy+postoje 90km/h.
    > Kolesiowi wyszła średnia 47 km/h więc nie wiem co on tam modził, chyba

    Obejrzyj, to sie dowiesz :-)
    Tunel akurat poszedl sprawnie ... choc czasu nie podał.

    > Infrastruktura jest jaka jest, ciągle w powijakach. Ja przed wyjazdem do
    > szkopa poświęciłem kilka godzin na apki, srapki, konta, robienie spisu
    > ładowarek itp. Jak się jedzie na pałę to może nie wyjść.

    A to tez nie gwarantuje sukcesu :-)

    A spalinowe jakos tankuje sie bez najmniejszego klopotu :-)

    J.

  • 24. Data: 2023-08-27 22:32:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-08-27 o 22:19, J.F pisze:
    > Obejrzyj, to sie dowiesz :-)
    > Tunel akurat poszedl sprawnie ... choc czasu nie podał.

    Jeszcze na łeb nie upadłem żeby oglądać pół godziny smęcenia jakiegoś
    kolesia. Jakby napisał coś na ten temat to bym przeczytał :>

    > A to tez nie gwarantuje sukcesu :-)
    > A spalinowe jakos tankuje sie bez najmniejszego klopotu :-)

    Póki co więcej miałem fakapów w spalinie niż w elektryku. Zobaczymy jak
    będzie po kilku latach.

    L.

  • 25. Data: 2023-08-27 22:42:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.08.2023 o 21:28, PiteR pisze:

    > o temperatura oleju i napięcie ciekawe
    >
    > jaki producent taki rozrzutny?

    To nie jakiś Opel przypadkiem, może Insignia w diesel-u?

  • 26. Data: 2023-08-27 22:47:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Aug 2023 22:32:29 +0200, Lisciasty wrote:

    > Jeszcze na łeb nie upadłem żeby oglądać pół godziny smęcenia jakiegoś

    Obejrzyj sobie w czasie ładowania :-)

    > kolesia. Jakby napisał coś na ten temat to bym przeczytał :>

    Przewin troche .... od razu do kłopotow
    https://youtu.be/wCpISezG7fA?t=560

    > Póki co więcej miałem fakapów w spalinie niż w elektryku. Zobaczymy jak
    > będzie po kilku latach.

    Ale przy tankowaniu?

    J.

  • 27. Data: 2023-08-27 23:43:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Aug 2023 19:23:47 +0100, K wrote:

    > tak, 12.5h.

    No, dwa postoje w 30 min ... stachanowskie tempo.
    Czy tylko jeden?

    Kanapki z domu, kawa z termosu, czy cola z lodówki?

    > Powodzenia elektrykiem ta trase w 2h dluzej :D Szczegolnie,

    Tesla na superchargerze sie laduje o 300km w 15 minut :-)

    > ze niektore chyba maja limit do 140km/h,

    mozesz eksperyment zrobic - ustawic 140 na tempomacie, i zobaczyc jaka
    srednia wyjdzie.
    Choc nie wiem, czy sam bym potrafił :-)

    > a wez to jeszcze zaladuj pasazerami, wlacz klime itd.

    A w spaliniaku to nie trzeba ?

    >Ja te przerwy robie po max 10-30 minut.
    > Wyjezdzam zatankowany do pelna, dotankowuje kolo Szczecina albo Slubic
    > zalezy czy jade S6 czy A1+A2. Pozniej tankowanie przed granica z NL i
    > kolejne juz w UK albo w FR.
    >
    > Akurat jutro jade z Gdyni do BE, cztery osoby, pies, bagaze. Jak
    > niezapomne to zresetuje licznik.

    Zapisz jeszcze godzine wyjazdu, lub godzine wyjazdu z miasta.

    Mozna jeszcze logowanie GPS na telefonie włączyc ..

    J.

  • 28. Data: 2023-08-28 09:18:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-08-27 o 22:47, J.F pisze:
    > Przewin troche .... od razu do kłopotow
    > https://youtu.be/wCpISezG7fA?t=560

    Kurfa ale pierdolenie, gościu ma tak pretensjonalny styl wypowiedzi że
    wytrzymałem raptem 2 minuty.

    No kolejki pewnie się zdarzają. Ale on coś tam pomachał jakąś kartą (nie
    wiem jaką) i pojechał gdzieś na zadupie.
    A wystarczy założyć sobie apkę np. germańską mobility+, podpiąć kartę
    płatniczą i już można ładować (trwa to 5 minut, lub 0 minut jak zrobisz
    to w domu). Zresztą apek międzynarodowych jest kilka, zainstalowanie ich
    i ogarnięcie sobie konta to niewiele roboty, a w razie czego któraś na
    pewno ruszy.
    No ale wtedy nie ma sensacji i nie da się nakręcić durnego filmiku :]

    > Ale przy tankowaniu?

    Przy tankowaniu też. Raz nie dojechałem do stanowiska bo mi brakło
    paliwa na dosłownie 10m jazdy ;) Efekt zapowietrzona pompa i czekanie 2h
    na assistance. Tak wiem to było do przewidzenia, ale prądozłomem bym
    dopchał grata do gniazdka i naładował.
    Kolejne 3 przypadki to chujowe paliwo. Na szczęście dało się jechać, ale
    ponoć mam szczęście bo ludzi którzy zatankowali jakiś szajs i stanęli
    jest całkiem sporo.
    Do tego 128,5 raza kiedy dystrybutor LPG był zepsuty i musiałem jeździć
    szukać gazu gdzie indziej. Tak wiem można na benzynie.
    Kolejki do benzyny też się zdarzają. Najdłużej czekałem godzinę w
    sezonie urlopowym. Czekanie po 7-10 minut trafia się całkiem często,
    zwłaszcza jak przygłupy zablokują stanowiska i snują się po sklepie albo
    czekają na hotdoga.

    L.

  • 29. Data: 2023-08-28 12:06:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Aug 2023 09:18:08 +0200, Lisciasty wrote:

    > Kurfa ale pierdolenie, gościu ma tak pretensjonalny styl wypowiedzi że
    > wytrzymałem raptem 2 minuty.

    Ma, za to go lubią.
    Musialbys inne filmy zobaczyc.
    Nie sa o elektrykach, są o życiu. W UK :-)

> [...]
    > to w domu). Zresztą apek międzynarodowych jest kilka, zainstalowanie ich
    > i ogarnięcie sobie konta to niewiele roboty,

    Niewiele
    https://youtu.be/wCpISezG7fA?t=878

    > a w razie czego któraś na pewno ruszy.

    Jak pooglądasz minute, to zobaczysz :-)

    > Przy tankowaniu też. Raz nie dojechałem do stanowiska bo mi brakło
    > paliwa na dosłownie 10m jazdy ;) Efekt zapowietrzona pompa i czekanie 2h

    Ale to twoja wina :-)

    > na assistance. Tak wiem to było do przewidzenia, ale prądozłomem bym
    > dopchał grata do gniazdka i naładował.

    Mogles sie zatrzymac 20m wczesniej i dopchac :-)

    Ale elektryk cieższy, to nie wiem czy bys dopchal.
    I czy hamulców nie włączy. I czy sie zacznie ladowac - rozladowałes
    juz elektryka do zera?

    A obawiam się, ze w elektryku takie przygody będą czesciej, bo jak
    widzisz - czesto sie czeka do ostatnich km, a rezerwa malutka :-)

    > Kolejne 3 przypadki to chujowe paliwo. Na szczęście dało się jechać, ale
    > ponoć mam szczęście bo ludzi którzy zatankowali jakiś szajs i stanęli
    > jest całkiem sporo.

    Nie wiem gdzie ty tankujesz.

    > Do tego 128,5 raza kiedy dystrybutor LPG był zepsuty i musiałem jeździć
    > szukać gazu gdzie indziej. Tak wiem można na benzynie.

    No wlasnie. W tym zaleta LPG, ze masz rezerwy 600km.
    A przeciez nie trzeba gazu wyjezdzać do konca.

    Chyba ze jak u mnie - po poł roku nieuzywania benzyny okazuje sie,
    ze tylko na gazie jezdzi :-)

    A na ładowarkach tak nie ma :-P

    J.

  • 30. Data: 2023-08-28 12:35:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-08-28 o 12:06, J.F pisze:

    > Niewiele
    > https://youtu.be/wCpISezG7fA?t=878

    No niewiele, ogarnąłem jednego dnia przez kilka godzin i mam już
    ustawione na zaś i do tematu nie wracam.

    > Jak pooglądasz minute, to zobaczysz :-)

    Akurat ionity to najmniej problematyczne ładowarki, co więcej za granicą
    nawet mając polską kartę grinłeja można je odpalić. Nie wiem co trzeba
    zrobić żeby ich nie uruchomić :>

    > A obawiam się, ze w elektryku takie przygody będą czesciej, bo jak
    > widzisz - czesto sie czeka do ostatnich km, a rezerwa malutka :-)

    Nie wiem czy się często czeka, żona nastukała na prądzie prawie 80kkm i
    nigdy nie stała ani nie miała wtopy.
    > Nie wiem gdzie ty tankujesz.

    No na stacjach a gdzie :>

    > A na ładowarkach tak nie ma :-P

    Ja nie powiedziałem że na ładowarkach nie ma, temat było benzynie a nie
    ładowarkach.

    L.