  • 11. Data: 2023-08-27 15:19:32
    Temat: Re: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-08-27 o 12:23, cef pisze:

    > A jak wygląda obecnie planowanie przejazdu na takim dystansie przez UE
    > jak trzeba się kilka razy ładować? Bo 2h samego ładowania brzmi
    > ciekawie, ale jak planowałem trasy plugsharem, to ładnie wygląda,
    > ale  jak jeżdżę spaliniakiem, to stale widzę, że trzeba czekać na punktach.

    U Szkopa ładowarek jak psów, trzeba się postarać żeby nie znaleźć. Dalej
    nie wiem, ale abetterrouteplanner pokazuje że też są ;)

  • 12. Data: 2023-08-27 16:20:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-27 o 15:19, Lisciasty pisze:

    > U Szkopa ładowarek jak psów, trzeba się postarać żeby nie znaleźć. Dalej
    > nie wiem, ale abetterrouteplanner pokazuje że też są ;)

    Że jest dużo, to wiem - ale te co widzę wzdłuż A4, A14, A2
    to te bezpośrednio przy autostardach mają kolejki. Www pokazuje, ze jest
    dużo,
    ale czy nie trzeba zjeżdżać z autostrady, żeby nie czekać.

  • 13. Data: 2023-08-27 16:30:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.08.2023 o 15:18, Lisciasty pisze:

    > Leaf to dinozaur, nieważne czy nowy czy stary, żółtki nic w nim nie
    > zmieniają istotnego. Mała bateria (raptem 40kWh), brak aktywnego
    > chłodzenia baterii (czyli ładowanie w trasie to mordęga), moc ładowania
    > to tragiczne 46kW w szczycie. W dodatku port chademo, czyli coś czego
    > trzeba szukać bo żaden inny producent już tego nie używa.

    Już pomijając, że on tam nie ma wcale CHAdeMO, a po CHAdeMO można
    ładować pod 60kW i więcej, to przecież on ma KIA Niro. Internety podają,
    że tam jest bateria 64kWh i możliwość ładowania DC mocą 74kW.
    Czy mało to czy dużo, to nie wiem, tylko co to za różnica, jak jest tyle
    pierdolenia z ładowarkami?

    > Gościu sobie wymyślił najgorszego elektryka w trasę i zdziwiony :]

    Jedzie tym co ma. Ma kupić inny/nowy/drugi żeby wybrać się w podróż
    "marzeń"? Możliwe, że gdyby Tesla dała mu do testów jeden ze swoich
    modeli, to wychwalałby tę podróż i elektryka w nieboskłony.

    > Co deptać? 113 km/h średnia tylko z jazdy bez uwzględniania postojów.
    > Wystarczy jechać 120-130 i na spokojnie się tyle wykręci. To żaden kosmos.

    Dla elektryków, które czasem widzę na autostradach i ekpresówkach, to
    jednak kosmos. I niestety nie wystarczy jechać spokojnie 120-130km/h,
    żeby uzyskać średnią 113km/h, a tym bardziej gdy trzeba, jak ten gość,
    nadrobić 20-30 kilometrów bo przydrożna ładowarka nie działa.

    Tylko to nadal nie jest film o lepszym czy gorszym elektryku, ale o
    choojowej infrastrukturze i podejściu do ładowania samochodów
    elektrycznych. Wyjazd w każdą dłuższą trasę, a tym bardziej przez kilka
    krajów, czy się to komuś podoba, czy nie, to nadal planowanie i
    logistyka. Co z tego, że nawet jak gdzieś ładowarki są, to naładować się
    z tych czy innych powodów nie można i żadna apka nie pomoże.

  • 14. Data: 2023-08-27 17:39:33
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 27/08/2023 10:54, nadir wrote:

    > A ile spalinówką realnie trwa taka podróż, bo wg. googlarki gość
    > powinien zmieścić się w 18-19 godzin.

    Myślę że realnie właśnie w tych okolicach zajmuje, nie cisnąc jakoś
    mocno, ale też nie jedząc obiadu co 2 godziny.

    Lukasz

  • 15. Data: 2023-08-27 19:05:30
    Od: K <...@l...com>

    > A ile spalinówką realnie trwa taka podróż, bo wg. googlarki gość
    > powinien zmieścić się w 18-19 godzin.

    Jak nie ma korkow, czyli poza szczytami typu pierwszy/ostatni dzien
    wakacji, gdy wyjezdzam z Cambridge o 5 rano to jestem w Trojmiescie o
    23.30 (wliczajac w to roznice czasu). Przy podrozy tunelem mozna z tego
    zdjac godzine.

  • 16. Data: 2023-08-27 19:54:44
    Od: K <...@l...com>

    On 27/08/2023 11:34, nadir wrote:

    > A jakie są te nowoczesne elektryku, bo on nie ma 15-to letniego Leafa.
    > Zresztą gość wcale nie narzeka na samochód, tylko na infrastrukturę
    > ładowania, a to jednak coś innego.
    > No i 1700km w 15 godzin, to raczej pobożne życzenia, nie że się nie da,
    > ale to trzeba cały czas deptać, a wtedy nawet nowoczesny elektryk dużo
    > "spala" i trzeba go częściej ładować.

    Z Gdyni do Calais wyjezdzajac rano o 5-6 zajmuje mi ok 11.5h z przerwami
    na tankowanie, jedzenie, jakis spacer np z psem. Tu akurat wyjazd chyba
    chwile przed 5 rano z PL:

    https://ibb.co/BG7PxR7
    https://ibb.co/YBBWxFb

    tempomat zwykle na 150km/h ale bywa, ze i 230km/h chwilami jade jak
    sprzyjaja warunki.

  • 17. Data: 2023-08-27 20:01:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Aug 2023 15:18:30 +0200, Lisciasty wrote:

> [...]
    > trzeba szukać bo żaden inny producent już tego nie używa.
    > Gościu sobie wymyślił najgorszego elektryka w trasę i zdziwiony :]

    Ale wbrew pierwszemu postowi film nie jest o Leafie, tylko o KIA niro,
    gdzie zasieg jest ponad 400km, a moc ładowania 75kW.
    I jest o trasie Boston-Iława, wraz z przejazdem eurotunelem.

    > Co deptać? 113 km/h średnia tylko z jazdy bez uwzględniania postojów.
    > Wystarczy jechać 120-130 i na spokojnie się tyle wykręci. To żaden kosmos.

    to jest jakies 1750km, wiec samej jazdy, jak nie bedzie niespodzianek,
    bedzie blizej 16h. Plus pociag, plus ze dwa tankowania, posilki,
    toalety ... sie troche uzbiera. Plus drzemka jakas, bo zaczyna sie
    robic niebezpiecznie.
    Teoretycznie w czasie tych postojów mozna by sie naladowac ... tylko
    czy sa tam ładowarki? W przyszłosci będą.

    Wiec teoretycznie elektrykiem jechalby niewiele dłuzej.
    Tylko jak widac - tu nie o samo ładowanie chodzi.
    A to ładowarka nie działa z twoją kartą bankową, albo z aplikacją,
    i trzeba jechac gdzies 30 km w bok, sciągać aplikacje, dzwonic po
    serwisach. A to kabelka nie da sie wyjąc, czy terminal do karty
    przegrzany - a czas leci.

    Teslą byłoby pewnie całkiem inaczej. Bo ma swoje ładowarki.
    Albo jakby miał kartę Kia ReCharge. Lub wiedział wczesniej o Shell
    Recharge.

    Zobaczymy film z powrotu :-)

    A gdzies juz widziałem wymóg, zeby ładowarka obsługiwała zwyczajnie
    karty bankowe, wiec pewnie będzie normalnie.

    J.

  • 18. Data: 2023-08-27 20:10:47
    Od: K <...@l...com>

    On 27/08/2023 19:01, J.F wrote:

> [...]
    >
    > A gdzies juz widziałem wymóg, zeby ładowarka obsługiwała zwyczajnie
    > karty bankowe, wiec pewnie będzie normalnie.

    Generalnie z tymi platnosciami karta za granica bywaja problemy. Np. w
    DE jest kilka stacji na ktorych nie moge zaplacic swoja zwykla debetowa
    z HSBC (Visa), ale juz np. Visa kredytowa z HSBC tak, jak rowniez
    Revolutem albo debetowa HSBC Global Money (cos jak Revolut) - obie Visa.
    w NL np. sa miejsca gdzie dziala tylko MasterCard chociaz akurat nie na
    stacjach benzynowych. Tak wiec ten kolo mogl w 100% uniknac tego
    problemu odpowiednio sie przygotowujac albo z Revolutem albo jakims
    odpowiednikiem Global Money w HSBC.

  • 19. Data: 2023-08-27 20:12:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Aug 2023 18:54:44 +0100, K wrote:

> [...]
    >
    > https://ibb.co/BG7PxR7
    > https://ibb.co/YBBWxFb
    >
    > tempomat zwykle na 150km/h ale bywa, ze i 230km/h chwilami jade jak

    tempomat 150, ale srednia 121.
    Co nam daje 12h samej jazdy przez te 1456km.
    A gdzie te przerwy? wiec chyba raczej 12.5-13h.

    Teslą godzinę dłuzej?
    Taką Kia Niro 2h dłuzej ... jak Zmywak ogarnie te wszystkie apki i
    karty ? :-)

    J.

  • 20. Data: 2023-08-27 20:23:47
    Od: K <...@l...com>

    On 27/08/2023 19:12, J.F wrote:

> [...]
    >
    > Teslą godzinę dłuzej?
    > Taką Kia Niro 2h dłuzej ... jak Zmywak ogarnie te wszystkie apki i

    tak, 12.5h. Powodzenia elektrykiem ta trase w 2h dluzej :D Szczegolnie,
    ze niektore chyba maja limit do 140km/h, a wez to jeszcze zaladuj
    pasazerami, wlacz klime itd. Ja te przerwy robie po max 10-30 minut.
    Wyjezdzam zatankowany do pelna, dotankowuje kolo Szczecina albo Slubic
    zalezy czy jade S6 czy A1+A2. Pozniej tankowanie przed granica z NL i
    kolejne juz w UK albo w FR.

    Akurat jutro jade z Gdyni do BE, cztery osoby, pies, bagaze. Jak
    niezapomne to zresetuje licznik.