  • 41. Data: 2014-04-23 07:11:39
    Temat: Re: Kuchenka indukcyjna i piekarnik
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Apr 2014 17:57:08 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Jakie kolory maja dwa pozostale kabelki?
    > Bo niebieski to zero... wiadomo. Normalnie "faza" to brazowy...
    > Ten ochronny, co wspomniales, to normalnie zielony z zóltym paskiem?

    nie tyle z paskiem co zolto-zielony.

    > Ja sadze ze podzielili grzalki po prostu miedzy dwie fazy...
    > Pierkarnik i broiler jedzie na jednej fazie a plyta górna na drugiej.
    > Bo jak sie w kuchni jednoczesnie gotowalo i pieklo w piekarniku to
    > pewnie za duzo mocy na raz kuchnia pobieralaby (> 16A @ 230VAC).

    To sama plyta. Okazuje sie ze podzielona na 2 fazy.
    Trzecia faza to nie wiem - na piekarnik?

    Wedle infolinii w plycie sa dwa osobne moduly.
    Wiec tak im bylo najprosciej.
    I mysl czlowieku jak fazy podzielic miedzy plyte, piekarnik, zelazko,
    czajnik, mikrofale ....

    J.

  • 42. Data: 2014-04-23 07:17:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Apr 2014 15:16:58 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
    > W kontekście gotowania rosołu indukcyjna kontra zwykła oporowa
    > indukcyjna wygrywa tylko dizajnem. Tak samo będzie z bigosem,
    > golonką i w zasadzie z wszystkimi potrawami w których czas obróbki
    > cieplnej jest dłuższy niż czas zagotowania wody potrzeby do
    > przyrządzenia potrawy. Pojęcie wrzenia przy gotowaniu jedzenia jest
    > mocno mylące. Niczemu poza stratą energii wrzenie nie służy.

    Dwie sprawy:
    - inne skladniki moga parowac (patrz destylacja z para wodna), choc do
    raczej niepozadane,
    - "erozja" potraw na skutek babelkowania. Ale babelkuje na dnie.

    J.

  • 43. Data: 2014-04-23 07:47:56
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-04-20 11:48, J.F. pisze:

    > Podlacze sie pod temat - jak to sie podlacza ?
    > Cos pamietam watek, ze latwo to uszkodzic
    >
    > Moc 7kW, wiec raczej na 3 fazy,

    Właśnie nie. Uszkodzić łatwo podłączając *między* 2 fazy. Zwykle płyta
    pracuje na 1 fazie, ale może i na 2.

    --
    P.Jankisz

  • 44. Data: 2014-04-23 18:47:51
    Od: Maciek <m...@p...com>

    http://en.wikipedia.org/wiki/Perilex

  • 45. Data: 2014-04-23 19:01:54
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Pszemol napisał:

    > Jakie kolory maja dwa pozostale kabelki?
    > Bo niebieski to zero... wiadomo. Normalnie "faza" to brazowy...
    > Ten ochronny, co wspomniales, to normalnie zielony z zóltym paskiem?

    http://elektryk-trojmiasto.pl/podlaczanie_AGD.html
    Trochę samochwała ale zamieścił opis na jakie pułapki można natrafić
    przy podłączeniu płyty indukcyjnej.
    Maciek

  • 46. Data: 2014-04-23 19:11:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >http://en.wikipedia.org/wiki/Perilex

    O to to to - tego nam trzeba.

    Tylko gdzie to kupic ... i w dodatku z wtyczka do montazu ...

    J.

  • 48. Data: 2014-04-23 19:15:28
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Maciek <m...@p...com> wrote:

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Perilex

    O widzisz... Fajnie to Niemcy sobie wymyślili.
    Że też my Polacy nie mamy takiego standardu w naszych normach
    elektrycznych... Ech :-(

  • 47. Data: 2014-04-23 19:15:28
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > O to to to - tego nam trzeba.
    >
    > Tylko gdzie to kupic ... i w dodatku z wtyczka do montazu ...

    www.eBay.de drogie jak cholera, 10 euro wtyk, drugie 10 euro gniazdo plus
    trzecie 10 za wysylke... :-(

  • 49. Data: 2014-04-24 00:47:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > nie tyle z paskiem co zolto-zielony.

    Nasza polska strona wikipedii takie oto zdjęcie prezentuje,
    wyraźnie widzę żółty z cienkim zielonym paskiem:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:ElectricWireGround
    ed.jpg

    W USA częściej widuję zielony lub zielony z żółtym paskiem :-)
    Co się zgadza z angielskojęzyczną stroną wiki, pokazującą
    kolory standardowe w różnych krajach:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Electrical_wiring - druga tabelka:
    "Standard wire colours for flexible cable".

> [...]
    > Wiec tak im bylo najprosciej.
    > I mysl czlowieku jak fazy podzielic miedzy plyte, piekarnik, zelazko,

    :-)
    Instrukcja do starej kuchenki Amica pokazuje dwie opcje 2 i 3 fazy.

  • 50. Data: 2014-04-24 13:01:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał
    >Nasza polska strona wikipedii takie oto zdjęcie prezentuje,
    >wyraźnie widzę żółty z cienkim zielonym paskiem:
> [...]

    Wydawalo mi sie ze byl w prazki a nie paskiem.
    Moze mi sie pop*, moze byl lekko skrecony i stad wrazenie, bo w sumie
    jak mysle - znacznie latwiej zrobic taki z podluznym paskiem.

    J.