  • 51. Data: 2014-04-24 15:40:17
    Temat: Re: Kuchenka indukcyjna i piekarnik
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 13:01:43 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
    > U�ytkownik "Pszemol" napisa�

    ded.jpg

    > Wydawalo mi sie ze byl w prazki a nie paskiem.
    >
    > Moze mi sie pop*, moze byl lekko skrecony i stad wrazenie, bo w sumie
    >
    > jak mysle - znacznie latwiej zrobic taki z podluznym paskiem.
    >

    > J.

    Są takie i takie. Z punktu widzenia producenta przewodów i kabli nie ma znaczenia
    które taniej. Dla niego liczy się że tyle samo materiał na izolację go kosztuje.
    Koszt głowicy ze względu na jej żywotność jest mało istotny.

  • 52. Data: 2014-04-24 22:08:13
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 22 Apr 2014 18:41:00 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Takie gniazdo i wtyki znam... :-))) Myślałem że jest coś, hm..
    > subtelniejszego :-)

    Nie ma. Kuchenka to z definicji urządzenie stacjonarne więc może być
    podłaczona w ten sposób. Elektryczna i tak ma przewagę nad gazową - tych
    do niedawna w ogóle nie szło ruszyć bez wzywania gazownika.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 53. Data: 2014-04-25 00:02:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "badworm" <n...@p...pl> wrote in message

    > Nie ma. Kuchenka to z definicji urządzenie stacjonarne więc może być
    > podłaczona w ten sposób. Elektryczna i tak ma przewagę nad gazową
    > - tych do niedawna w ogóle nie szło ruszyć bez wzywania gazownika.

    Chyba zgodzisz się że zastosowanie systemu trójfazowego IEC 60309
    do podłączenia kuchni elektrycznej w domu to niezły hardcore... :-)
    Przecież to ma styki przewidziane na 125A a nie na 16A, ubudowa taka
    że jak Ci wtyczka na nogę spadnie to Ci palucha utrąci i na dodatek
    po co komu ta klapka w domu, gdzie śniegiem do góry nie zawiewa? ;-)

    A co do potrzeby odsunięcia od ściany czy czasowego odłączenia kuchni
    od elektryki to wiadomo że nie jest to niezbędne ale miło by było... :-)

    Zna ktoś tańsze źródło tych elementów Perilex niż eBay.de?

    Czy urwie mi ktoś głowę jak sobie takie gniazdo zamontuję w ścianie? ;-)

  • 54. Data: 2014-04-28 10:49:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-25 00:02, Pszemol pisze:
    > "badworm" <n...@p...pl> wrote in message

    Dlaczego wzywania gazownika?
    Przecież dość prosto się odkręca, tylko trzeba wiedzieć, od czego zacząć.

> [...]
    >
    > Zna ktoś tańsze źródło tych elementów Perilex niż eBay.de?
    >
    > Czy urwie mi ktoś głowę jak sobie takie gniazdo zamontuję w ścianie? ;-)

    A może trochę od innej strony zacząć?
    Jeśli zasilanie dwoma fazami, to dać 2 przewody z 2 "normalnymi"
    gniazdkami, tyle, że każde z nich podłączone do innej fazy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 55. Data: 2014-04-29 00:56:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > A może trochę od innej strony zacząć?
    > Jeśli zasilanie dwoma fazami, to dać 2 przewody z 2 "normalnymi"
    > gniazdkami, tyle, że każde z nich podłączone do innej fazy.

    O, i to jest bardzo ciekawe rozwiązanie.
    Brawo za rozumowanie "out of the box"!

  • 56. Data: 2014-04-29 11:27:25
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl>

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > O, i to jest bardzo ciekawe rozwiązanie.
    > Brawo za rozumowanie "out of the box"!

    I powiesić na ścianie tablicę ostrzegawczą!
    Ktoś podmieni połączenie w gniazdku i zrobimy bum!

  • 57. Data: 2014-04-29 19:48:48
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 28 Apr 2014 10:49:29 +0200, Adam napisał(a):

    > Dlaczego wzywania gazownika?
    > Przecież dość prosto się odkręca, tylko trzeba wiedzieć, od czego zacząć.

    Odkręca to tak ale na ponowne podłączenie to wypadałoby wezwać kogoś z
    uprawnieniami.

    Najmniejsze gniazda siłowe 3P+N+E są na 16A prądu znamionowego. A że
    generalnie ich się nie stosuje przy kuchenkach to inna sprawa. Mnie
    uczono, że tego typu odbiornik można podłączyć na stałe, wykorzystując
    oczywiście przewód giętki (typu linka).
    GG#2400455 ICQ#320399066