    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: LPG kilka pytań
    Date: Fri, 30 Sep 2016 15:03:57 +0200

    W dniu 30.09.2016 o 14:24, Bolko pisze:

    > LPG a ręczna regulacja zaworów.
    > Jak ma się dobrą instalację to wystarczy tylko zmieniać filtry.\
    > Tak piszą na forach.
    > Chyba że ma się ręczną regulację zaworów.
    > Dodają niektórzy.
    > To jak to jest?
    > Czy ręczna regulacja zaworów to problem znaczy duże koszty?

    100 za regulację. Normalnie co 30kkm, jak masz gaz to co 15kkm. Czyli
    przy przeciętnych przebiegach +50PLN na rok.

    > Sytuacja hipotetyczna
    > Auto mi staneło.
    > Jak mam benzynę jadę do mechanika.
    > Jak mam LPG to gdzie jadę?

    Przełaczasz na benzynę - jak na benzynie normalnie to do gazownika. Jak
    wogóle nie rusza to do mechanika. Zwykle jak ci auto staje, to wina
    "ogólna" nie gazu.

    > Czy LPG może mieć wpływ na układ zasilania benzyną?

    Może - jak masz zupełnie spieprzoną regulację, to ECU (komp "ogólny")
    nie wie, że jedzie na gazie - zbiera sobie korekty żeby na poprawić
    dawkę i będzie "w miarę ok". Jak przełączysz na benzynę to będzie jechał
    na rych samych korektach i niekoniecznie będzie OK. Niektórzy chwalą
    się, że na gdzie im lepiej jeżdzi. To prawdopodobnie ta sytuacja.
    Spieprzone nastawy na gazie, ECU poprawia na podstawie sądy lambda.
    Dodaje albo odejmuje czas wtrysków i jak przełączysz na benzynę to masz
    nieprawidłowe korekty długoterminowe. Jak pojeżdzisz na benzynie dłużej,
    to sobie zbierze nowe i wtedy będzie źle na gazie.

    > Byłem wczoraj u renomowanego gazownika.
    > Na rynku od nastu lat.
    > Pytanie: potrzebuje auto kupić.
    > Parametry: wielkości mondeo, hatchback, tempomat reszta wsio ryba
    > Jakie mam panu przywieź auto żebyśmy się tylko raz przy instalacji widzieli.
    > Czytaj zero problemów.
    > Odpowiedź:
    > Nie z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

    Słusznie - jak masz bezpośredni wtrysk, to albo instalacja z wtryskiem w
    fazie ciekłej (8KPLN + i do tego nowość, więc nikt nie ma doświadczenia
    z montowaniem tych instalacji od 10 lat), albo jeźdzenie 75% LPG + 25%
    PB w celu chłodzenia wtrysków, ale to trochę rzeźbienie w gówine.
    Ponadto jak ci się coś stanie w zasilanie PB to wtryski benzyny spalisz
    (o ile nie ma jakiegoś zabezpieczenia, że od razu się wyłączy). Ogólnie
    bezpośredni wtrysk, to albo drogo, albo rzeźba w gównie. Jak chesz
    widzieć gazownika tylko raz, to odradzam;) A i jak kupisz jakiś
    normalny, to i tak pewnie gazownika odwiedzisz kilka razy w karierze;)

    > No kurwa naprawdę wystarczy że znajde auto z bezpośrednim wtryskiem
    > i to załatwi mi cały temat LPG w cenie ok 3000 zł za 4 cylindry???

    Z bezpośrenim nie - jak wyżej. Z normalnym pośrednim do kolektora tak
    (jak trafisz dobrego gazownika). Z dodatkowych kosztów to wymiana
    filtrów raz na rok (można samemu to wyjdzie jakieś 50PLN max) + 50 PLN
    droższy przegląd, plus cześtsza regulacja zaworów +50PLN/rok. Potem już
    z górki - raz na jakieś 5 lat wymiana wtrysków i reduktora (też nie
    powala cena - jakieś 600PLN) i raz na chyba 10 legalizacja butli (nie
    mam pojęcia ile kosztuje).

    Shrek.