  • 21. Data: 2016-10-03 16:23:24
    Temat: Re: LPG kilka pytań
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 30.09.2016 o 14:24, Bolko pisze:
    > Chce LPG w aucie
    > czytam fora i coraz mniej wiem

    Czytasz widocznie fora gdzie się produkują mądrale podobnie jak tu.
    A została stworzona przez profesjonalistów tzw. lista prinsa, która
    opisuje problemy z różnymi silnikami.
    http://lpg.info.pl/lista-prinsa/276

    A tu np. masz opisane szerzej zagadnienia LPG w samochodach.
    http://www.auto-swiat.pl/lpg/ktore-silniki-nie-toler
    uja-lpg/t7vlf

  • 22. Data: 2016-10-03 17:46:49
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 01.10.2016 o 08:31, Bolko pisze:

    > Benzyna

    A wydawało by się że właśnie benzyna nie powinna zawierać Pb...
    ;)

    --
    --- xyz

  • 23. Data: 2016-10-03 18:09:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "xyz" napisał w wiadomości grup

    >A wydawało by się że właśnie benzyna nie powinna zawierać Pb...
    >;)

    Czas zmienic poglady - widac PB oznacza Paliwo Benzynowe :-)

    J.

  • 24. Data: 2016-10-03 18:42:12
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-10-2016 o 17:46, xyz pisze:

    > A wydawało by się że właśnie benzyna nie powinna zawierać Pb...

    To jest skrót od No Pb, kiedyś popularnego na tej grupie oznaczenia.
    W kontrze do etyliny. ;-)

  • 25. Data: 2016-10-03 20:08:59
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 03.10.2016 o 18:42, Cavallino pisze:

    > To jest skrót od No Pb, kiedyś popularnego na tej grupie oznaczenia.
    > W kontrze do etyliny. ;-)

    Jakiś miesiąc temu pewna pani, na oko około ~30 lat, zapytała mnie:
    - Czy jeśli nazwa paliwa jest przekreślona to oznacza że nie jest dostępne??
    Ja patrzę a tam: http://tiny.pl/gw4vc
    Obok standardowe ON na czarnym tle.

    --
    --- xyz

  • 26. Data: 2016-10-03 20:25:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "xyz" napisał w wiadomości grup

    >Jakiś miesiąc temu pewna pani, na oko około ~30 lat, zapytała mnie:
    >- Czy jeśli nazwa paliwa jest przekreślona to oznacza że nie jest
    >dostępne??
    >Ja patrzę a tam: http://tiny.pl/gw4vc

    No, prawde mowiac, to olowiowe paliwo faktycznie niedostepne :-)

    J.

  • 27. Data: 2016-10-03 21:40:51
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-10-01 o 08:31, Bolko pisze:
    > Tomek
    > Bardzo dziekuję za chciało ci się wchodzić w takie szczegóły.
    > Życie mnie już nauczyło że czasami trzeba być mądrzejszym od fachowca.
    > :)
    >
    > Pytanie tylko gdzie znaleść WIARYGODNĄ informację która auta lubią gaz.
    > Na przykład od kilku tygodni czytam o mondeo.
    > Rano chce kupić a wieczorem już mi przechodzi.
    > Bo znowu trafiłem na jakieś forum gdzie ludzie narzekają.

    Zrób inaczej, od tyłu, wybierz instalację gazową, a potem auto. Ja Ci
    polecam prins-a http://www.egp.pl/prins.htm
    sam go mam w ładzie 1600cm3 i spisuje się rewelacyjnie, faktycznie nie
    czuć róznicy kiedy się przełącza, pali tyle samo co na benzynie.
    Tu masz listę aut które należy UNIKAĆ dla instalcji gazu
    http://www.fakt.pl/pieniadze/motoryzacja/zobacz-ktor
    e-silniki-nie-toleruja-instalacji-lpg-lista-prinsa/1
    eewt4n

    wybierasz auto spoza listy, kupujesz, gazujesz i jezdzisz :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 28. Data: 2016-10-03 22:10:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...
    Dnia Fri, 30 Sep 2016 23:31:18 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
    [...]
    >Do tego przygotuj się że jak przyjedziesz do gazownika i mu zaczniesz
    >wyjaśniać że Ty wiesz lepiej od niego jakie wtryskiwacze powinien
    >użyć, to
    >się wkurzy :)

    Ale przy niektorych silnikach moze tak byc - ze naczyta sie internetu
    i naprawde bedzie wiedzial lepiej.

    J.

  • 29. Data: 2016-10-03 22:18:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup

    >Mi się kiedys gaz sam w czasie jazdy przelaczal na benzyne. Przyczyną
    >był totalnie zapchany filtr fazy lotnej nie zmieniany kilka lat.
    >Gromadzi sie na nim jakas gesta frakcja weglowodorow jak mazut.
    >Wystarczy umyc z benzynie i jest znowu jak nówka :)

    To mnie spotkalo ze dwa razy - auto nie zapala na gazie. A po
    rozgrzaniu dziala i nawet zapala.
    Wystarczylo na goraco spuscic ten mazut z parownika.

    Filtru fazy lotnej wcale nie mialem, ale mozliwe, ze nowsze instalacje
    maja, bo jak sie ten mazut do precyzyjnych wtryskiwaczy dostanie ...

    >Wymienialem tez raz filtr fazy cieklej i ten był zupelnie czysty,
    >....za to

    A ja tam mialem sporo ... jakby kawalkow grafitu. Ale spokojnie by sie
    jeszcze wiecej moglo uzbierac.

    >pelno opilkow było przy magnesiku nedymowym w komorze filtra.
    >Nie wiem skad sie wzieły w zasadzie...

    Ze tankowania niewatpliwie.
    Ale z dystrybutora, czy z rafinerii jeszcze ?

    Ciekawe swoja droga ... w beznynie takich dodatkow raczej nie ma ..

    J.

  • 30. Data: 2016-10-03 22:39:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > bo jak sie ten mazut do precyzyjnych wtryskiwaczy dostanie ...

    To po przełączeniu na zimnym będzie telepać budą, a kontrolka OBD zrobi
    za dyskotekę. Po rozgrzaniu objaw ustępuje.

    Wtedy należy popsikać wd40 albo środkiem do czyszczenia wtrysków (lpg)
    do wtryskiwaczy, żeby to stamtąd usunąć.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz