  • 181. Data: 2018-11-06 03:38:33
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-05, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

    > Trzeba. Ale to narzut znacznie mniejszy, niż taki na przykład
    > antywirus.

    > Alternatywa w postaci szyfrowanego LVM przy instalacji takiego np. Debiana
    > (i nie tylko) sprowadza się do "wybierz stosowną opcję, wpisz hasło
    > i zapomnij".

    Zgadza się. Problem jest więc z grubsza MZ na poziomie co kto lubi, bo
    z jednej strony jest jednak wspomaganie sprzętowe - nb. takie SED
    (przynajmniej niektóre) transferują jednak chyba ociupinkę wolniej w
    porównaniu do analogicznych modeli bez SED. W przypadku SED warstwa
    sprzętowa jest kompletnie przezroczysta dla poziomu OS co ma swoje
    plusy - jakbym nie podzielił dysku to nadal jest to szyfrowane. Z
    drugiej strony, wspomniane potencjalne backdoory i inne ziro deje,
    które producenci nie zawsze chętnie ujawniają i likwidują.

    Szyfrowanie na poziomie LVM to dużo większa przezroczystość i
    elastyczność oprogramowania (dla tego open) i zwykle większa
    reaktywność środowiska na potencjlne błedy krytyczne. To kosztem, że
    jest to rozwiązanie programowe i wtórnie zależy od platformy na którech
    jest odpalone.

    --
    Marcin

  • 182. Data: 2018-11-06 07:18:27
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 06.11.2018 Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał/a:

    > porównaniu do analogicznych modeli bez SED. W przypadku SED warstwa
    > sprzętowa jest kompletnie przezroczysta dla poziomu OS co ma swoje
    > plusy - jakbym nie podzielił dysku to nadal jest to szyfrowane. Z

    Ale z drugiej strony, jeśli masz kaprys rozszerzyć sobie dysk
    logiczny na inny dysk fizyczny... ;-)

> [...]
    > reaktywność środowiska na potencjlne błedy krytyczne. To kosztem, że
    > jest to rozwiązanie programowe i wtórnie zależy od platformy na którech

    Ja jeszcze dodam, że warstwy programowej nie ma co demonizować.
    Współczesne OS zawsze dają warstwę abstrakcji- czasy, w których
    program pisał po dysku co chciał i jak chciał odeszły razem
    z "niedosowymi" grami na Amigę. LVM to kolejna warstwa abstrakcji
    i kolejny narzut, sam filesystem też. Są filesystemy zapewniające
    deduplikację, kompresję, także szyfrowanie.

    Oczywiście, trzeba pamiętać o specyfice każdego rozwiązania
    - na przykład szyfrując pliki w NTFS pamiętać o eksporcie
    klucza- ale nie jest to rozwiązanie ani znacząco wolniejsze,
    ani znacząco bardziej skomplikowane dla usera od szyfrowania
    sprzętowego.

    Szyfrowanie programowe może też oddać nieocenione usługi
    w przypadku "hidden containers". Stosowne służby "proszą
    uprzejmie" o hasło motywując prośbę potencjalnym uszkodzeniem
    ciała, więc podajesz- pokazuje się stado gołych pań
    zamiast planów zamachu na Sej^H^H^H^H nowej technologii
    wytwarzania grafenu.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 183. Data: 2018-11-06 08:01:57
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 05 Nov 2018 21:56:57 +0200, Animka wrote:
    > Ja miałam w routerze żółty, niebieski, biały i czarny kabel :-)
    > Jeśli ktoś nie wierzy to mam 2 zdjęcia :P

    Takie kolory się zdarzają, to po prostu wersje eksportowe. Widocznie
    trafiłaś akurat na kable które miały pójść w różne rejony świata. Żółte z
    reguły zostają w Azji, a czarne lecą na zwrotnik. Te niebieskie są
    interesujące, bo dość rzadkie - to seria specjalna, dla smerfoludków.

    Mateusz

  • 184. Data: 2018-11-06 17:24:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ukręciłeś właśnie na siebie bicz. Osłonka jest tu wykonana z PCV. PCV
    > spokonie pomalujesz. To nie jest prawdziwy czerwony kabel.

    Oj głupia cipa ze mnie. Nie doczytałem dokładnie opisu, za to
    zasugerowałem się obrazkiem z przekrojem żył i osłonki kabla. Sądziłem,
    że to jednolity czerwony kabelek, a tu faktycznie może być pomalowana
    podróba.
    Trudno, szukamy dalej sprawdzonego, czerwonego gigabitowca.

  • 185. Data: 2018-11-06 17:28:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Są poprostu ostrożni i nie chcą wprowadzać w błąd. Sprawdzięłm w domu
    > dwa czerwone i nie były gigowe. Dopiero pomarańczowy był.

    Aaa widzisz, o pomarańczowych, to ja tylko słyszałem. To znaczy może i
    miałem w ręce ale ja daltonista jestem i czy czerwony, czy pomarańczowy,
    to dla mnie jeden ciul.

  • 186. Data: 2018-11-06 17:57:18
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 6.11.2018 17:28, nadir pisze:

    > Aaa widzisz, o pomarańczowych, to ja tylko słyszałem. To znaczy może i miałem w
    > ręce ale ja daltonista jestem i czy czerwony, czy pomarańczowy, to dla mnie jeden
    > ciul.

    Długo tak będziecie jeszcze porównywać ptaszki?
    Większe nie będą, a śmieci kupa.

  • 187. Data: 2018-11-06 20:01:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-06 o 17:57, collie pisze:

    > Długo tak będziecie jeszcze porównywać ptaszki?

    Masz jakieś fobie czy projekcje z tymi ptaszkami?

    > Większe nie będą, a śmieci kupa.

    To nie śmieć, po coś tu lazł?

  • 188. Data: 2018-11-06 21:02:27
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 6.11.2018 20:01, nadir pisze:

    > To nie śmieć, po coś tu lazł?

    Żeby mizoginiczne pojeby nie spuszczały się na klawiaturę
    na widok żeńskiego nicka. Bo śmierdzi. A ja lubię czystego
    peceta.

  • 189. Data: 2018-11-06 23:10:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-06 o 21:02, collie pisze:

    > A ja lubię czystego peceta.

    A mi to zwisa i powiewa. Możesz nadal szczekać.

  • 190. Data: 2018-11-09 09:55:43
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Co myślicie o tej ofercie:
    https://allegro.pl/laptop-lenovo-v130-i5-8gb-256ssd-
    w10-pro-tablet-i7661205811.html?bi_s=ads&bi_m=listin
    g%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NmQ1YWEwZTItZmQyMS00ZDZkLTk
    xYjUtZTMwZDU1YjZmMmNiAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emis
    sion_unit_id=129d8b69-1c54-418b-8f08-54b4e158319a

    Mile widziana totalna krytyka i ewentualnie podkreślenie zalet..

    W zasadzie nie planowałem teraz zakupu tabletu, ale skoro laptop wydaje
    mi się zbyt duży żeby zabierać go ze sobą, to tablet mógłby się przydać.

    Czy wymiana danych między tym laptopem i tabletem będzie wygodna?

    Warto kupić je razem?

    Pozdrowienia
    Adam