  • 171. Data: 2018-11-05 16:05:50
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-05 o 15:29, marfi pisze:

    > Jakie noże polecasz do cięcia żółtych kabli?

    Tylko i wyłącznie ostre.

  • 172. Data: 2018-11-05 19:12:48
    Od: "n" <...@...e>

    Oczywiście, ponieważ w ogóle nie potrzebujesz laptopa (po co klawiatura czy porty
    usb/esata do oglądania filmów??), wystarczy Ci
    telefon z antkiem (już masz) + chromecast (za jakieś drobne) + telewizor/monitor z
    hdmi (już masz).
    Za zaoszczędzoną resztę pojedź na wakacje do Londynu / Berlina / Paryża / Rzymu ;-)
    I nie zapomnij przywieźć mi butelki :-)

    -----

  • 173. Data: 2018-11-05 19:51:25
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 05.11.2018 Mateusz Viste <m...@n...pamietam> napisał/a:

    > Instrukcje jednak trzeba przesłać, rozkodować, wykonać, a wyniki zwrócić.

    Trzeba. Ale to narzut znacznie mniejszy, niż taki na przykład
    antywirus.

    > się da, i wszystko może działać. Ja twierdzę tylko że hasłowanie SSD
    > ogranicza się do "ustaw hasło i zapomnij", czego w żaden sposób nie można
    > powiedzieć o alternatywach programowych.

    Alternatywa w postaci szyfrowanego LVM przy instalacji takiego np. Debiana
    (i nie tylko) sprowadza się do "wybierz stosowną opcję, wpisz hasło
    i zapomnij".

    > Nie potrzeba żadnej dodatkowej wiedzy technicznej mówisz? hmm.

    Było "jest mało oczywista". I to wszystko tylko jeśli OS sam z siebie
    nie zauważy LVMa.

    > Poza tym, twoje wyjmujesz/wkładasz/pvscan działa wyłącznie pod warunkiem
    > że system na którym działasz wie czym jest LVM, wie jak wygląda jego
    > szyfrowanie w danej wersji FSa itd. Jak ratujesz się jakimś liveCD to
    > różnie to może wyglądać.

    Chyba tylko w przypadku jeśli ktoś bawi się w archeologa
    i zapoda jakieś liveCD sprzed dekady.

    > Nie zależy, bo nie ma opcji aby BIOS (a tym bardziej UEFI) wystartował z
    > czegoś zaszyfrowanego. Ten obszar może być malutki i np. ograniczać się

    Zgoda. Ja się odnosiłem bardziej do tego, że "wybrane katalogi lub partycje".
    Można wybrać co, z tym, że nie można wybrać absolutnie wszystkiego.

    > musi być. A potem przy każdym update GRUBa należy się modlić by nic się
    > nie rozleciało. :)

    Co ma się rozlatywać? Przecież sam pisałeś, że partycja /boot jest
    nieszyfrowana, więc co ma do tego update GRUBa? :-)

    > Kolega żyje, zdaje się, w idealnym świecie. Szczerze zazdroszczę.

    Pewnie mój system nie wie, że powinien się sypać, więc się nie sypie.
    Może dlatego, że nie jest to Windows ;-)

    > Algorytmy szyfrowania LVMa też mogą być dziurawe, historia zna takie
    > przypadki. No ale pisałem - jak komuś zależy, niech się siłuje. Ja tu

    Oczywiście. Ale są jawne, więc jest bardzo duża szansa, że ktoś to odkryje,
    opisze, załata. W przypadku hardware musisz ufać producentowi sprzętu.

    I czemuż to opcja w BIOS nie jest "siłowaniem", a opcja przy instalacji
    systemu jest? Przecież w obu przypadkach średnio inteligentny szympans
    (byle tylko czytać umiał) sobie poradzi ;-)

    > tylko wyrażam moje bardzo prywatne zdanie w temacie.

    Ja też (patrz stopka). Ale wg mnie jeśli dba się o prywatność
    (w końcu po coś to szyfrowanie), to powinno się używać otwartego kodu.

    Choć oczywiście wolna wola każdemu postępować jak ma życzenie.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 174. Data: 2018-11-05 20:56:57
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-11-05 o 15:32, Adam pisze:

    > O qrde, za późno mnie uświadomiłeś. Niedawno zeszyłem w szafie krosy ze
    > switchami pomarańczowymi E-ternetami, a do routerów dałem żółte E-ternety.
    >
    > Nie mogłeś tego wcześniej napisać???

    Ja miałam w routerze żółty, niebieski, biały i czarny kabel :-)
    Jeśli ktoś nie wierzy to mam 2 zdjęcia :P

    --
    animka

  • 175. Data: 2018-11-05 21:01:22
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    > Było pytać. Nawet gdyby mnie akurat tego dnia w internecie nie było, to
    > dyżurna Animka by poratowała.

    Nie mogła poratować, bo walczyła z wirusem o nazwie "chello" (z UPC).
    Wszystko w poczcie mi bydlak pokasował.

    --
    animka

  • 176. Data: 2018-11-05 21:03:00
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-11-05 o 16:07, nadir pisze:

    > Będziecie się w piekle smażyć!
    > A Animka będzie jeszcze drewienka podkładać.

    Nie będę, bo was lubię. "Dworujcie" sobie dalej :-)

    --
    animka

  • 177. Data: 2018-11-06 02:41:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-04, Adam <...@d...com.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> napisał
    Zdarzyło się to

    > W ostatnich rozważaniach właśnie celowałem w Toshibę i Lenovo, ale teraz
    > już nie wiem.

    Jak nie pracujesz w służbach i nie jesteś nastawiony do świata
    paranoidalnie to myślę, że da się z tym żyć :) Sam w służbach nie
    pracuję ale lekkie nastawienie mam. Poza tym nie chcę wspierać firmy,
    która odwala takie numery.

    > O moich moich potrzebach pisalem w poście zaczynającym ten wątek:
    > Laptop będzie używany do korzystania z:
    > - Internet (strony, poczta, grupy itp.)
    > - Office
    > - Skype lub tp.
    > - nauka języków, w tym do wyświetlania filmów z Youtube i nie tylko.
    > Z dwóch ostatnich powodów zależy mi na dobrej jakości dźwięku,
    > głośników i mikrofonu.

    Ale ta dobra jakość dźwięku to musi być wprost z laptopa, czy może być
    przez zewnętrzne głośniki? Laptopy nie miewają dobrej jakości
    wbudowanych głośniczków.

    > Ponadto mam sporo materiału językowego zapisanego na DVD,
    > więc odtwarzacz/nagrywarka DVD byłaby mile widziana. Jeśli
    > jednak to miałoby zawężać wybór, to poradzę sobie bez tego.
    > Nigdy nie używałem i nie zamierzam używać gier. Nie mam na to czasu.
    ><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    <<<<<<<

    Czy tylko ja mam silne dejavu, że parę łądnych miesięcy temu był tu
    dyskutowany prawie identyczny temat z bardzo podobnymi wymaganiami?

    > Co do korzystania z benchmarków, to podawane tam wartości przeważnie
    > nic mi nie mówią. Jedynie ten z "passmark" pokazuje graficznie porównanie
    > i coś z tego wiem, z naciskiem na "coś".

    Sam korzystam zwykle z Passmarka. Nic więcej MZ do szczęście nie
    potrzeba. Dłuższy słupek, lub większa liczba - lepiej. Są oczywiście
    niuanse, ale dla Twoich zastosowań MZ pomijalne.

    > W tej chwili mam ograniczony dostęp do cudzych laptopów, szczególnie
    > nowych, więc metoda zachwycenia się cudzym modelem i kupna takiego
    > samego odpada.

    Ale możesz pójść do sklepu i pooglądać. Ja kupuję laptopy w ten sposób,
    że ustalam pewną cechę, która jest dla mnie najbardziej istotna. Np.
    ostatnio był to rozmiar 13" i podświetlana klawiatura. Potem szukam
    konkretnych modeli i patrzę, które mi się wizualnie podobają. Dalej
    sprawdzam, czy na tym będzie mi chodził Linuks obsługując wszystkie
    wbudowane urządzenia. Dopiero na końcu patrzę na cpu, ram, dysk twardy,
    bo to są elementy, które są najbardziej zunifikowane, w sensie, że
    wspólne i mozna sobie powybierać. No i na końcu jest cena :)

    Ale do sklepu powinieneś pójść. Ja tak nie kupiłem Asusa Zenbooka.
    Byłem już prawie nastawiony i chlernie nie podeszło mi wykonanie.

    W Twoim przypadku, może być trudniej, bo de facto nie masz
    specyficznych wymagań, ale możesz zacząć np. od wielkości, np. 15" (czy
    ile uważasz) i maksymalnej ceny. Odfiltruje Ci to kupę ofert. Ptotem
    znajdź taki, co Ci sie wizualnie podoba i dopiero wtedy zacznik drążyć
    :)

    --
    Marcin

  • 178. Data: 2018-11-06 02:47:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-04, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Bo tylko czerwone są gigabitowe, reszta to chłam.
    > Ale tego nie powiedzą ci w żadnym stacjonarnym sklepie, bo po prostu nie
    > mają pojęcia.

    Są poprostu ostrożni i nie chcą wprowadzać w błąd. Sprawdzięłm w domu
    dwa czerwone i nie były gigowe. Dopiero pomarańczowy był.

    --
    Marcin

  • 179. Data: 2018-11-06 02:53:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-04, nadir <n...@h...org> wrote:

    > To nie może być jakiś link, to musi być konkretna czerwień.
    > Tak na szybko znalazłem taką stronę:
    > https://www.fs.com/de/en/products/70597.html

    Ukręciłeś właśnie na siebie bicz. Osłonka jest tu wykonana z PCV. PCV
    spokonie pomalujesz. To nie jest prawdziwy czerwony kabel.

    --
    Marcin

  • 180. Data: 2018-11-06 02:56:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-04, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > A, to rozumiem już. Czyli nie "filmów" tylko "filmu", i nie "paru
    > użytkowników" tylko "ja sam", i nie "przy oglądaniu" tylko "podczas
    > trzech backupów". No to faktycznie, wszystko się zgadza :)

    Dziękuję za komplement, ale wierze, że nie tylko ja robię backupy w tym
    zdalnie :)

    --
    Marcin