  • 71. Data: 2018-04-05 21:04:33
    Temat: Re: Lepszy kabelek USB -- różnica dramatyczna!
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-04-05 o 08:27, ToMasz pisze:
    > telefon z (...) 5v (...) ładuje się prądem 0.92 - 1.2 ampera. (...)
    > jaka jest tajemnica tak dużego prądu? już pisałem usb-C.

    Jak pisałem: na dobrym kablu USB (mam dwójkę, z jednej strony mikro~)
    różnica jest dramatyczna. W moim przypadku na "zwykłym" kablu telefon
    bierze 0.35 A, i efekt tego jest żałosny: bywa, że (jak wskazuje
    telefonowy soft) bateria się... rozładowuje!
    Natomiast przy tym samym stanie jej naładowania, po podłączeniu za
    pomocą tego "magicznego" kabelka mierniczek wskazuje pobór 1.42 A
    Ładowarka, dwuamperowa, jest od Samsunga, ale chyba nie jakaś
    "negocjacyjna", nie wiem.

  • 72. Data: 2018-04-06 00:36:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    JaNus <bez@adresu> writes:

> [...]
    > pomocą tego "magicznego" kabelka mierniczek wskazuje pobór 1.42 A
    > Ładowarka, dwuamperowa, jest od Samsunga, ale chyba nie jakaś

    Dwuamperowa praktycznie musi być "negocjacyjna".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 73. Data: 2018-04-07 04:23:56
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Hm, jakos nie bardzo mi sie chce wierzyc, zeby po przylaczeniu weglowej
    > katody do kawalka zelaza i zanurzeniu w wodzie zaczal sie wegiel utleniac.
    > Raczej odwrotnie bedzie :-)

    Trzeba by spróbować...

    > Ale stal to inna bajka, nie odwaze sie nawet zgadywac.
    > Podobnie ciekawi mnie np mosiadz w kwasie solnym - cynk ladnie reaguje, a
    > miedz wcale.
    > Wytrafi sam cynk ?

    Cholera wie, może będzie jak z amalgamatem sodu w wodzie?

    > Czy sie zrobi korozja elektrochemiczna ... no tak, tylko jak ja odroznic
    > od zwyklego trawienia :-)

    Kusi spróbować...

    > Akurat styk na aluminium IMO kiepski.

    Wiadomo, tlenek. Ale jak dobrze ścisnąć, to pęka i styk jest.

    > No i nie lutuje sie .

    Jak się postarasz, to bardzo nikłe rezultaty uzyskasz. Wyjątkowo, aby to
    osiągnąć, nie należy stosować kalafonii. Styk będzie oczywiście bardzo
    niepewny, ale jeśli nie będziemy z tego strzelać, rzucać tym, to ma szansę
    się utrzymać. Tak zdarzało mi się odspawane doprowadzenie żarnika lutować do
    aluminiowego gwintu. Żarówka potrafiła przetrwać po tym całkiem długo.

    > Ale po co, skoro chinczyki oferuja aluminiowane :-)

    Z ciekawości :) Może nikielin, albo konstantan, czy jak mu na imię, coś da?
    Tylko aby mi się to zbyt szybko nie pokruszyło... Ja widzę, co się dzieje ze
    starymi przewodami aluminiowymi, w domach budowanych za głębokiego PRL-u...
    Jak być ostrożnym, to może się nie przełamie i gniazdko da się wymienić, czy
    dokręcić poluzowaną śrubkę...?

    > Myslisz, ze to takie istotne - para czy diamagnetyk ?

    Jak najbardziej - porównanie półmetrowego (ćwierć fali) pręta miedzianego i
    stalowego, dało aż nadto wyczuwalną różnicę. A różnica w przewodności nie
    jest aż tak duża, by była taka różnica w rezultatach.

    > IMO - magnetyczny wspolczynnik znikomy, prady wirowe sa i w miedzi.

    Mogę to wypróbować przy okazji, jak mnie najdzie na radiu zagadać. Myślę, że
    na KF, to wielkiej różnicy nie będzie, ze stali przecież robi(ło) się
    przewody telekomunikacyjne, które jak wiadomo, są mocniejsze i LŻEJSZE, o
    jakieś 30% OIDP. Tylko gorzej trochę przewodzą.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 74. Data: 2018-04-07 04:25:13
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> napisał w
    wiadomości news:5ac516e8$0$1009$65785112@news.neostrada.pl...

    > Stężony, i to trzeba zdrowo podgrzać. Odradzam ;-)

    No to azotowym, panowie :)

  • 75. Data: 2018-04-07 11:54:08
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 07.04.2018 o 04:23, HF5BS pisze:

    > Trzeba by spróbować...

    Węgiel cholernie mało reaktywny elektrochemicznie jest. Więc raczej nic
    nie będzie.

    > Cholera wie, może będzie jak z amalgamatem sodu w wodzie?

    Pisałem.

> [...]
    > szansę się utrzymać. Tak zdarzało mi się odspawane doprowadzenie żarnika
    > lutować do aluminiowego gwintu. Żarówka potrafiła przetrwać po tym

    Odpowiedni topnik i się lutuje. Tylko trochę smrodu jest ;-)

    P.P.

  • 76. Data: 2018-04-07 14:37:43
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> napisał w
    wiadomości news:5ac8953e$0$1003$65785112@news.neostrada.pl...

    > Odpowiedni topnik i się lutuje. Tylko trochę smrodu jest ;-)

    Hah, wiadomo! Topnik, albo ultradźwiękowa. Ale cóż w sytuacji, gdy wsparcia
    ultradźwiękowo-topnikowego brak?
    A smród? Na teściową się zwali :) Że brukselkę bobem zagryzała, do fasolki
    po bretońsku...
    Prędzej do niklowego pokrycia się dolutuję, ale nie wiem, czy stal,
    pomijając topnik, nie bierze lutu jeszcze gorzej...

  • 77. Data: 2018-04-08 21:48:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Apr 2018 04:25:13 +0200, HF5BS napisał(a):
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> napisał w

    > No to azotowym, panowie :)

    Ze azotowym to wiadomo.
    My nie chcemy strawic wszystkiego, my sie pytamy czy kwas moze jakos
    selektywnie wyzrec cynk z mosiadzu.

    J.

  • 78. Data: 2018-04-08 22:03:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Apr 2018 04:23:56 +0200, HF5BS napisał(a):

    > Jak najbardziej - porównanie półmetrowego (ćwierć fali) pręta miedzianego i
    > stalowego, dało aż nadto wyczuwalną różnicę. A różnica w przewodności nie
    > jest aż tak duża, by była taka różnica w rezultatach.

    Mnie o aluminium chodzilo. Stalowy to ferromagnetyk, aluminium
    zaledwie para-.

    Roznica w przewodnosci jest spora
    miedz 1.7e-8
    aluminium 2.7e-8
    zelazo 9.7e-8
    stal 10 do 100 e-8

    https://en.wikipedia.org/wiki/Electrical_resistivity
    _and_conductivity

    Ze stali, czy z aluminium ?
    Moze miedziowane ?

    J.

  • 79. Data: 2018-04-08 23:07:06
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Mnie o aluminium chodzilo. Stalowy to ferromagnetyk, aluminium
> [...]

    No tak... ale półmetrowy pręt nie ma chyba aż 50 omów?

    > Ze stali, czy z aluminium ?

    Stalowe. Na niewielkie odległości. Aluminiowe wątpię, zbyt kruche, zwłaszcza
    na mrozie. I raczej chyba zbyt miękkie, rozciągną się. Chyba, że jako linka
    podwieszana na lince stalowej
    https://www.kablesklep.pl/telefoniczne-xztkmx-ytksy-
    9436 Fotka niezbyt
    wyraźna, ale dobrze widać, o co mi chodzi. Wydawało by mi się to mało
    sensowne, bo jak już mamy linkę stalową, to może na małe odległości
    przewodzić, więc jak jedna, to czemu nie dwie? Choć przewodność gorsza, ale
    np. na lokalny radiowęzeł, czy do centrali w sąsiedniej wsi, powinno
    styknąć.

    > Moze miedziowane ?

    Hmm... może być, choć niekoniecznie. W książce o liniach napowietrznych mam
    o drutach stalowych, muszę zobaczyć, czy coś nadmieniają o pokrywaniu. Jakoś
    mi się niezbyt myśli teraz...

  • 80. Data: 2018-04-09 00:43:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Apr 2018 23:07:06 +0200, HF5BS napisał(a):

    _and_conductivity

    > No tak... ale półmetrowy pręt nie ma chyba aż 50 omów?

    A co to ma byc - antena ?

    Do TV sie robilo aluminiowe, ale do samochodu chyba czesto stalowe ...
    niklowane. A pod niklem ponoc miedz.

> [...]
    > na mrozie. I raczej chyba zbyt miękkie, rozciągną się. Chyba, że jako linka

    Linka nosna stalowa, kabel miedziany.

    Ale tak mi przyszlo na mysl ... piorunochron stalowy, a przeciez
    aluminiowy bylby bezpieczniejszy ... chyba :-)

    Ale linie w.cz ?
    Bo powyzsze to chyba "telefoniczne"

    J.