  • 21. Data: 2010-02-07 11:20:45
    Temat: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-07 01:10, Norbert wrote:
    > W swiecie elektroniki powoli dostrzegam uwstecznianie, patrz przyklad nowego
    > iPada
    > http://i47.tinypic.com/6zrdrq.jpg

    Równie dobrze możesz zrobić takie porównanie:
    http://img21.imageshack.us/img21/4172/screenshot1264
    724395.jpg

    :)

    > O ile pamietam 6 lat temu sprawilem sobie pierwszego palmtopa, ale wtedy
    > moglem z tego urzadzenia wycisnac wiecej niz przecietny uzytkownik
    > wspolczesnej wypasionej komorki z dotykowym ekranem i innymi bajerami.

    I gdzie masz tego palmtopa teraz? :)

    Wiesz co, ja też miałem od pierwszych palmów do ostatnich. Dzisiaj świat
    się zmienił, a tamte czasy odeszły z swoimi wspomnieniami.
    Pewny za to jestem tego, że w dzisiejszej komórce mogę przeglądać Internet
    zupełnie jak na PC, łączyć się przez UMTS+ HSDPA, odpalić sobie nawigację,
    bez martwienia się o dodakowy klocek + zasilanie do niego itd. Kilka
    rzeczy nie jest super, ale nie żałują jakiejkolwiek z tych wymian :)

    > Strach pomyslec co bedzie dalej. Kiedys jeszcze producent myslal by jego
    > produkt byl trwaly, przetrwal lata, dzisiaj ma pasc po skonczeniu
    > gwarancji, tworzy sie tandete, wszystko nastawione na zysk. Jeszcze niech
    > tylko ocenzuruja internet i koniec swiata, milo wspominam lata 90te, wtedy
    > bylo jakos inaczej.

    Przesadzasz :) nie jest jakkolwiek powiedziane że każde urządzonko
    absolutnie padnie :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 22. Data: 2010-02-07 11:31:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    085 pisze:
    > Wraz z końcem analogowej fotografii przeżytkiem staje się technologia
    > wykorzystywana w lustrzankach. Coraz lepsze wyświetlacze sprawiają, że
    > lustro staje się zbędne - jak w przypadku aparatów EVIL mających
    > wyłącznie elektroniczny wizjer (odwzorowanie).

    No bo to prawda - za kilka lat lustro będzie miało sens jak interlace w
    telewizorze, jak klawisz Scroll Lock wraz z przypisaną ledą. Dziś jednak
    spełnia jeszcze rolę protezy zbyt wolnej technologii detekcji kontrastu
    i zbyt małej rozdzielczości elektronicznych wizjerów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 23. Data: 2010-02-07 11:41:46
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-07 12:31, Janko Muzykant wrote:
> [...]
    > spełnia jeszcze rolę protezy zbyt wolnej technologii detekcji kontrastu
    > i zbyt małej rozdzielczości elektronicznych wizjerów.

    Chyba zbyt dużo optymizmu w tym proroctwie pokładasz :)
    Elektroniczne wizjery są od wielu wielu lat i przez ten czas nie posunęły
    się tak wiele do przodu. G1 coś fajnego pokazało i zaraz znów zrównano
    temat w dół.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 24. Data: 2010-02-07 11:50:33
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > Elektroniczne wizjery są od wielu wielu lat i przez ten czas nie posunęły
    > się tak wiele do przodu. G1 coś fajnego pokazało i zaraz znów zrównano

    Ba! Już Minolta A2 (Konica-Minolta?) pokazała fajny wizjerek
    elektroniczny - i co? I w ogóle nie chwyciło. Trzeba było lat, żeby
    pojawił się lepszy EVF.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 25. Data: 2010-02-07 11:56:22
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > I gdzie masz tego palmtopa teraz? :)

    Jest w szufladzie, dziala do dzisiaj, ma GPS, jedyne co wymienilem to
    rozkrecilem go i wlozylem nowym akumulator. Mam na nim mase uzytecznych
    programow i kalkulatorow, w tym medycznych i doktopa, w mojej profesji sie
    przydaje. Jedyne czym mozna go dzisiaj zastapic to jakis Palmofon z GPS,
    jakims nowym WM i wysuwana klawiaturka ... ale telefon i tak wole miec jakos
    osobno, jest maly i sluzy tylko do rozmow. Co kto lubi.
    Co do ipada to nie tylko ja uwazam, ze to pomylka, oczywiscie dla
    wspolczesnego spoleczenstwa to bedzie strzal w dziesiatke, idealny do lansu,
    malo wymagajacy, ale nazywanie tego nowa technologia?. Od lat sa chocby
    simpady, kraza teraz na allegro w smiesznych cenach, idealne do czytania
    ksiazek, tylko czy odbiorca ipada czyta? Oczywiscie stac mnie na niego, ale
    go i tak nie kupie.

  • 26. Data: 2010-02-07 12:07:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > Elektroniczne wizjery są od wielu wielu lat i przez ten czas nie posunęły
    > się tak wiele do przodu. G1 coś fajnego pokazało i zaraz znów zrównano

    A technologia lentikularna ma z... 60 lat pewnie. A dopiero w tamtym
    roku ktoś to nakleił na lcd.
    Wszytko w swoim, czytaj - księgowym, czasie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /autorytet? - no, nie wiem, zupełnie nic mi do głowy nie przychodzi.../

  • 27. Data: 2010-02-07 12:18:30
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-07 13:07, Janko Muzykant wrote:
    > A technologia lentikularna ma z... 60 lat pewnie. A dopiero w tamtym
    > roku ktoś to nakleił na lcd.
    > Wszytko w swoim, czytaj - księgowym, czasie.

    No zdecydowanie trudno było to nakleić na LCD 60 lat temu :D
    Tak na dobrą sprawę to tanie i znośne LCD mamy dopiero od 2-3 lat.
    Wcześniej jeszcze ktoś miewał czasem wątpliwości, że CRT są lepsze :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 28. Data: 2010-02-07 12:32:37
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-07 12:56, Norbert wrote:
> [...]
    > jakims nowym WM i wysuwana klawiaturka ... ale telefon i tak wole miec jakos
    > osobno, jest maly i sluzy tylko do rozmow. Co kto lubi.

    Sęk w tym, że nie możesz mieć dobrego telefonu i palmtopa i jeszcze stu
    rzeczy. Jak już znajdziesz urządzenie, które ma absolutnie wszystko to
    zaraz się okaże, że zasięg słaby, głośnik cichy, a cośtam jeszcze takie i
    owakie.
    Na dobrą sprawę ciągle trzeba iść na kompromisy. Chętnie kupiłbym dzisiaj
    świetny palmotelefon, ale doskonale wiem, że takiego jak chcę nie ma i nie
    będzie bardzo długo. Jak już w specyfikacji coś niby jest ok, to będzie
    żyło na akumulatorze 1 dzień i będzie mnie to trafiało ;)

    No ale nic, trudno :)

    > Co do ipada to nie tylko ja uwazam, ze to pomylka, oczywiscie dla
    > wspolczesnego spoleczenstwa to bedzie strzal w dziesiatke, idealny do lansu,
    > malo wymagajacy, ale nazywanie tego nowa technologia?.

    A widziałeś go na żywo? Albo chociaż mac booka air? Z specyfikacji całkiem
    to niepozorne, ale jak się widzi na żywo to oczy wychodzą z orbit.
    Malutkie, leciutkie, cieniutkie.
    Jeśli dotrzymają słowa w apple to to urządzonko będzie w końcu jakimś
    wyróżniającym się strzałem w branży. W końcu zmusi to producentów do
    jakiegoś działania, choćby naśladowania.

> [...]
    > ksiazek, tylko czy odbiorca ipada czyta? Oczywiscie stac mnie na niego, ale

    A który ma np multitoucha? Który ma swój system w chipie?
    Apple nie jest i nie było kiedykolwiek innowacyjne szczególnie, potrafili
    za to świetnie zebrać całkiem rozsądne cechy w świetnym wykonaniu. Ich
    urządzenia po prostu działają, ich oprogramowanie jest idealnie do tego
    dopasowane. Nie porównasz maca do PC, bo ten drugi ma inną filozofię
    opartą o uniwersalność.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 29. Data: 2010-02-07 12:36:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:

> [...]
    > wyróżniającym się strzałem w branży. W końcu zmusi to producentów do
    > jakiegoś działania, choćby naśladowania.

    noi widzisz i już masz target tego sprzętu...

    ludzie którzy lęca za lansem.

  • 30. Data: 2010-02-07 13:45:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
    > I gdzie masz tego palmtopa teraz? :)

    Moje IIIC, BE300, 1710, 1915 i 214 działają nadal znakomicie. Acer się
    tylko rozpadł (osobno obudowa, osobno elektronika), bo tak mają Acery -
    wszystkim się rozpadły.

    W końcu przesiadłem się na komórkę, bo jest zawsze, jedna i waży siedem
    dekagramów. I żeby było wesoło, z javą tylko. Każdy następny palm miał
    więcej śmieci w systemie i był mniej stabilny (przypadkiem ktoś dorwał
    się do źródeł 214 i zrobił z tego fajne urządzenie, na przekór producentom).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jak wyjaśnić słowo ''deficyt''? - więc wyobraźmy sobie słowo
    ''zaufanie''.../