    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Lutowanie twarde -- czym?
    Date: Sun, 23 Apr 2017 11:29:16 +0200

    Panowie,

    mam rurkę mosiężną złoconą średnicy 3mm i długości 20mm,
    chciałbym przylutować dwie takie do prostopadłościanu
    mosiężnego 7x7x10mm. Lut cynowy ma zbyt małą wytrzymałość
    mechaniczną, więc pomyślałem, by to technikami chałupniczymi
    polutować na twardo. Chcę wykonać 60 takich zestawów.

    Mam taką lutownicę gazową:

    http://www.dremeleurope.com/pl/pl/dremel%C2%AEversat
    ip-471-ocs-p/

    Ponieważ z lutowaniem twardym nie mam żadnego doświadczenia,
    stąd dwa pytania:

    1. Jaki lut i topnik powinienem kupić, by zrobić to porządnie
    w zakresie dostępnych mi możliwości?

    2. Ponieważ egzemplarzy ma być stosunkowo dużo, a zależy
    mi na powtarzalności struktury mechanicznej (nie muszę się
    trzymać konkretnych wymiarów, ale wszystkie egzemplarze powinny być
    podobne), z czego wykonać wzornik-stelaż, który mi ustabilizuje
    elementy przy lutowaniu?

    Pozdrawiam, Piotr