  • 11. Data: 2009-07-03 19:12:10
    Temat: Re: MAC co za i przeciw?
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    Smok Eustachy pisze:

    > Makówki są takie drogie z tego samego powodu, dla którego auta dla
    > niepełnosprawnych są takie drogie.

    Nie no, to już osobny temat skąd taka cena. Ale w sumie też
    bym się dowiedział jakie wady ma ten sprzęt, oprócz tej
    oczywistej.

    --
    pzdr, Piotr M

  • 12. Data: 2009-07-03 19:28:59
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 03 Jul 2009 21:08:13 +0200, Smok Eustachy
    <s...@s...prv.pl> wrote:

    >Makówki są takie drogie z tego samego powodu, dla którego auta dla
    >niepełnosprawnych są takie drogie.

    taki dell adamo tez jest drogi jak porownywalna makowka, a nie
    widzialem, zeby gdzies byla wmianka o tym, ze jest przeznaczony dla
    niepelnosprawnych. <rs>

  • 13. Data: 2009-07-03 19:45:32
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-07-03 21:12, Użytkownik Piotr M napisał:

    > Nie no, to już osobny temat skąd taka cena. Ale w sumie też bym się
    > dowiedział jakie wady ma ten sprzęt, oprócz tej oczywistej.

    Mini oraz iMace są "nierozbudowywalne".
    Jak ktoś się uprze to oczywiście można podpiąć kupę rzeczy
    (ale oczywiście nie wszystko) na kablach jak w epoce ZXa lub
    w specjalnych podstawkach czy nadstawkach jak w czasach Amigi.

    Jeśli czegoś nie można podpiąć fanatycy głoszą że jest tak
    naprawdę niepotrzebne. :-)

    System nie jest popularnym windowsem i pewnych specyficznych
    programów nie kupisz, ewentualnie można przez system wirtualny
    ale jaki to interes płacić za dwa systemy operacyjne.

    No i wada ostatnia - cena. Sprzęt o podobnej lub większej mocy
    obliczeniowej od innego producenta wyjdzie taniej.
    Od czasu kiedy Maki przeszły na na te samo procesory co PC
    stało sie to bardzo widoczne.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-07-03 20:12:18
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    RadoslawF pisze:

    > Mini oraz iMace są "nierozbudowywalne".

    IMO w obecnych czasach (nie osiemdziesiątych i nie
    dziewięćdziesiątych co taki system był aleluja) to już chyba
    nie istotne, systemy domowe co można sobie wkładać za bardzo
    krótką chwilą wymrą naturalną śmiercią, na kożyśc designu,
    komfortu i ogólnie estetyki. A i tak wymieniony przez Cibie
    minus (nierozbudowywalność) to sprawa raczej finansowa.
    Sprzęt nie spełnia już Twoich wymagań - wymieniasz na nowy.
    No chyb że coś innego jeszcze miałeś na myśli.

    > System nie jest popularnym windowsem i pewnych specyficznych
    > programów nie kupisz

    Jaki software masz na myśli? A i że nie kupisz to jest wada?
    To jest świadomy wybór. Kupujesz wózek sportowy nie
    zapakujesz rodziny lub 4 przyjaciól, kupujesz dużego
    minivana nie bedziesz jeżdzić sportowo. I to nie są wady
    tych pojazdów. Użytkowanie specyficznych programów przekłada
    się na świadomy wybór.

    > No i wada ostatnia - cena.

    Mieliśmy o tym nie pisać.

    Jestem bezstronny co do systemów, odniosłem się tylko do
    argumentów, a i myślałem ze przeczytam jakieś bardziej
    merytoryczne.

    --
    pzdr, Piotr M

  • 15. Data: 2009-07-03 20:40:59
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-07-03 22:12, Użytkownik Piotr M napisał:

    > Jestem bezstronny co do systemów, odniosłem się tylko do argumentów, a i
    > myślałem ze przeczytam jakieś bardziej merytoryczne.

    Jak twierdzisz że były niemerytoryczne to kup sobie mini lub
    imaka a po roku porozmawiamy. :-)

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-07-03 20:48:32
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 03 Jul 2009 21:45:32 +0200, RadoslawF <r...@g...pl>
    wrote:

    czy to nie tutaj, chyba ze dwa tygodnie temu, byla dokladnie ta sama
    swieta wojna?

    >Jeśli czegoś nie można podpiąć fanatycy głoszą że jest tak
    >naprawdę niepotrzebne. :-)

    imac i macmini, to nie jedyne maci. poza tym, mozna rozbudowac je w
    serwisie.

    >System nie jest popularnym windowsem

    a musi byc? linux tez nie jest popularnym windowsem.
    to samo solaris i inne unixy.

    >i pewnych specyficznych programów nie kupisz,

    sa ekwiwalenty. nie ma programow, ktorych na makowce sie nie da
    zastapic. kwestia przyzwyczajenia. no chyba, ze ci ktos napisze cos
    wylacznie pod windowsa, to z kupnem ekwiwalentu na makowce moze byc
    problem. albo musisz miec wersje polska, tylko to juz jest kwestia
    rynku a nie sprzetu.

    >No i wada ostatnia - cena.

    to wiadomo, a zalet zadnych nie widzisz? <rs>

  • 17. Data: 2009-07-03 21:00:21
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    RadoslawF pisze:

    > Jak twierdzisz że były niemerytoryczne to kup sobie mini lub
    > imaka a po roku porozmawiamy. :-)

    A co zrobisz po roku ze starą karta, prockiem czy płytą? Też
    musisz kombinować bo przecież do kosza nie wyrzucisz. A tak
    to wymieniasz całe pudełeczko. Kiedyś kupowałeś kompa
    (PeCeta) na kilka lat i co rok wymieniłeś procka, coś tam
    coś tam. Takie majsterkowanie jak kiedyś w samochodach przed
    blokiem :)

    IHMO wtedy stworzenie takiej konstrukcji PC, było z myślą
    aby utworzyć system uniwersalny, wygodny. Później doszły do
    tego czynniki ekonomiczne. wtedy technologia tak szybko nie
    rozwijała się i nie zmieniała standardów. Poza tym była droooga.

    Teraz, sprzęt idzie na na łeb na szyję cenowo w dół, moce
    ciągle rosną, społeczeństwo Polskie (nie dyskutować ;) )
    podnosi poziom życia. Kupuje się skrzyneczki wielkości kilku
    książek i to stanowi centrum multimedialne w domu. Sprzęt
    tanieje "schodzi pod strzechy" i nie liczy się już tak
    uniwersalność ekonomiczna kosztem wielkiego pudła na/pod
    biurkiem.

    Co do wad Maców miałem pytanie z natury technicznej czy są
    jakieś.

    --
    pzdr, Piotr M

  • 18. Data: 2009-07-03 21:19:38
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 03 Jul 2009 23:00:21 +0200, Piotr M <x...@x...xx> wrote:

    >Co do wad Maców miałem pytanie z natury technicznej czy są
    >jakieś.

    chyba kazdy laptop (z wyjatkiem air, bo o tym nic nie wiem) ma jakies
    wady mechaniczne konstrukcji obudowy, wynikajace albo z uzytego
    materialu, albo bledow produkcji. te bledy sa dosc szybko eliminowane
    w nastepnej wersji. jednak jak ju zsie trafia, to czasami daje sie je
    latwo zalatwic na gwarancji. po gwarancji to juz zuuuupelnie inna
    sprawa.
    a jak bedziesz zadawal niewygone pytanie wyznawcom jedynej slusznej
    platformy to moze cie spotkac np to:
    http://www.macnn.com/articles/09/07/03/apple.store.s
    hooting/
    <rs>

  • 19. Data: 2009-07-03 21:27:28
    Od: Smok Eustachy <s...@s...prv.pl>

    Piotr M pisze:

    > A co zrobisz po roku ze starą karta, prockiem czy płytą? Też musisz
    > kombinować bo przecież do kosza nie wyrzucisz. A tak to wymieniasz całe
    > pudełeczko.

    Ty normalny jesteś? Zamiast wymiany karty wymiana wszystkiego.
    Faktycznie ot sprzęt dla upośledzonych jest.

  • 20. Data: 2009-07-03 21:53:33
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    Smok Eustachy pisze:

    > Ty normalny jesteś? Zamiast wymiany karty wymiana wszystkiego.
    > Faktycznie ot sprzęt dla upośledzonych jest.

    Chłopie, przejrzyj na oczy. Teraz dziecko wymienia laptopa
    bo mu się kolor obudowy znudził... itp, etc

    --
    pzdr, Piotr M