  • 91. Data: 2009-07-10 06:13:36
    Temat: Re: MAC co za i przeciw?
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "rs"
    >nie. to jest wlasnie ta sama polka. zapomnij na chwile o cenie. mac
    >pro to jest komputer stacjonarny z obudowa tower i z takimi
    >odpowiednikami w rodzinie PC nalezy porownywac. to zasadniczo jest
    >przeciez PC.

    Dlaczego uważasz, że jedno kryterium (ceny) jest nieistotne, a inne
    (możliwości rozbudowy) - istotne? Bo tak? Bo pasuje do tezy?
    Ocena obiektu opiera się na wszystkich cechach. Dla niektórych jedne są
    istotniejsze, dla innych inne. W przypadku narzędzia, jakim jest
    komputer, cena w stosunku do możliwości dostarczanych przez sprzęt jest
    dla mnie dość istotnym parametrem. Jeśli traktujesz komputer jako
    mebelek/bibelocik (swoją drogą dość pokraczny w przypadku Apple), owszem
    - wygląd może być dużo istotniejszy od ceny. Ale to już, IMHO, głupota.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Prosty wniosek: zamiast do liceum wyślij
    `b K...@e...eu.org d' dzieci na pcoa. Biologa mamy, chemik jest,

  • 92. Data: 2009-07-10 14:15:19
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 10 Jul 2009 07:50:55 +0200, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    >Szkoda, że nie "wypodrużowali" się po słownik ortograficzny.

    brawo. no co raz lepiej. wspinasz sie na wyzyny rzeczowej rozmowy.

    >Zważ, że pisałem o sytuacji, w której klaptop służy jako normalny
    >stacjonarny komputer. Oczywiście, jeżeli ktoś naprawdę potrzebuje
    >mobilności, będzie rzeczywiście wykorzystywał cechy laptopa. Ale nie o
    >tym przypadku mówiliśmy.

    nie wiem ile ty laptopow w zyciu widziales, ale te z ekranem szerokim
    17'' daja komfort pracy nawet do edycji video. nie tak dawno ludzie
    dziergali w CADach na monitorkach o przekatnej 14''
    jak ktos ma potrzebe, zawsze moze, jak dotrze na miejsce, wiekszy
    ekran. moze to tez nie mozliwe? nie ma problemu z kopiowaniem danych,
    linkowaniem plikow do projektu, wszystkie inne programy maja swoje
    profile. cos jeszcze w temacie laptopow ogolnie?
    czy moze pojedziesz kolejny raz, burackim docinkiem jako argumentem?
    <rs>

  • 93. Data: 2009-07-10 14:44:08
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >17'' daja komfort pracy nawet do edycji video. nie tak dawno ludzie
    >dziergali w CADach na monitorkach o przekatnej 14''

    Jak w biurach pracowało się na czternastkach, to do cadów używało się
    dwudziestek. (tak, wiem że były drogie, ale jak ktoś z tego żył, warto
    było sobie zrobić sensowne stanowisko pracy).
    I nie rozśmieszaj mnie z jakąkolwiek pracą związaną z grafiką na
    laptopie. Przecież monitor, który ma jakiekolwiek sensowne odwzorowanie
    kolorów kosztuje tyle co cały "multimedialny" klaptop.
    Oczywiście wciąż radośnie ignorujesz kwestie ergonomii. No, chyba że w
    twoim matriksie mogę wygodnie odsunąć ekran od klawiatury...

    >jak ktos ma potrzebe, zawsze moze, jak dotrze na miejsce, wiekszy
    >ekran.

    Jakie "na miejsce"? Patrz na pierwszy niewycięty cytat.

    >moze to tez nie mozliwe?

    "niemożliwe"

> [...]
    >profile. cos jeszcze w temacie laptopow ogolnie?
    >czy moze pojedziesz kolejny raz, burackim docinkiem jako argumentem?

    Burackie jest olewanie prawideł polskiej pisowni oraz nieustające
    dyskutowanie z własnymi chochołami zamiast z argumentami interlokutora.

    --
    \------------------------/ Next time increase \maxdeadcycles if you
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 94. Data: 2009-07-10 14:53:39
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 10 Jul 2009 08:13:36 +0200, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    >epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "rs"
    >
    >Dlaczego uważasz, że jedno kryterium (ceny) jest nieistotne, a inne
    >(możliwości rozbudowy) - istotne? Bo tak? Bo pasuje do tezy?

    jak sie juz wcinasz, to moze bys byl laskawy zauwazyc to co zostalo
    juz napisane.
    obydwa kryteria sa istotne. ale dla jednych jedno moze byc
    istotniejsze niz drugie. jesli rozmowa jest o mozliwosciach rozbudowy
    sprzetu, to uwazam za naduzycie porownywac sprzet pod wzgledem ceny.

> [...]
    >mebelek/bibelocik (swoją drogą dość pokraczny w przypadku Apple), owszem
    >- wygląd może być dużo istotniejszy od ceny. Ale to już, IMHO, głupota.

    po raz kolejny uzywasz mocnych slow, bez uzywania mocnych argumentow.
    <rs>

  • 95. Data: 2009-07-10 15:38:45
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 10 Jul 2009 16:44:08 +0200, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

> [...]
    >dwudziestek. (tak, wiem że były drogie, ale jak ktoś z tego żył, warto
    >było sobie zrobić sensowne stanowisko pracy).

    pod koniec lat 70tych wolnostojacy system CADowy kosztowal zdrowo
    ponad 100K$, wiec nie pitol, ze jak KTOS z tego zyl, to sobie kupowal.
    w tych czasach niezle prosperujacy lekarz zarabial okolo 20K$ na rok.
    przecietny dwupietrowy dom w duzym amerykanskim miescie kosztowal 50K$

    >I nie rozśmieszaj mnie z jakąkolwiek pracą związaną z grafiką na
    >laptopie. Przecież monitor, który ma jakiekolwiek sensowne odwzorowanie
    >kolorów kosztuje tyle co cały "multimedialny" klaptop.

    duzo sie naslyszales o odwzrorowywaniu koloru, jednak nie kazdy ma
    takowa potrzebe. nie kazda firma robi match printy i print proofy i
    musi dbac o idealne odtworzenie koloru zgodnie z numerem wzornika
    kolorow.

    >Oczywiście wciąż radośnie ignorujesz kwestie ergonomii. No, chyba że w
    >twoim matriksie mogę wygodnie odsunąć ekran od klawiatury...

    widocznie malo miales doczynienia i koniecznosci wykonywania takiej
    pracy, wiec sorry, ale twoje zdanie jest malo znaczace. w moim
    matrixie laptopy maja zlacza USB i gniazda umozliwiajace podlaczenie
    zewnetrznego monitora i klawiatury. jak cierpisz na dalekowzrocznosc
    to idz do okulisty.

    >Jakie "na miejsce"? Patrz na pierwszy niewycięty cytat.

    miejsce 1 - dom
    miejsce 2 -praca

    >"niemożliwe"

    tia.

    >Burackie jest olewanie prawideł polskiej pisowni oraz nieustające
    >dyskutowanie z własnymi chochołami zamiast z argumentami interlokutora.

    to co wlasnie napisales, jest dobitnym przykladem jak burackie sa
    twoje argumenty.

    a to nastepny inteligentny argument:

    >"niemożliwe"

    <rs>

  • 96. Data: 2009-07-10 17:12:44
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >w tych czasach niezle prosperujacy lekarz zarabial okolo 20K$ na rok.
    >przecietny dwupietrowy dom w duzym amerykanskim miescie kosztowal 50K$

    Jezusmariajózefieświęty, człowieku. O czym ty piszesz? Za chwilę
    wykopiesz ENIAC-a.

    >widocznie malo miales doczynienia i koniecznosci wykonywania takiej

    "do czynienia"

    >pracy,

    Jakiej? Na laptopie? Wystarczająco, żebym wiedział, że dobre stacjonarne
    stanowisko jest wygodniejsze.

    >wiec sorry, ale twoje zdanie jest malo znaczace. w moim
    >matrixie laptopy maja zlacza USB i gniazda umozliwiajace podlaczenie
    >zewnetrznego monitora i klawiatury.

    Zajefajnie. Czyli i tak, i tak, mamy zajęte biurko, ale za to mamy
    przepłacony komputer, który się grzeje jak głupi i hałasuje albo jest
    słaby. Świetny układ.

    >jak cierpisz na dalekowzrocznosc
    >to idz do okulisty.

    Poczytaj może coś o ergonomii stanowiska pracy przy komputerze, bo na
    razie się ośmieszasz.

    [------------------------] Kto rano wstaje, ten od miecza ginie.(Sad-
    [ K...@e...eu.org ] die)
    [ http://epsilon.eu.org/ ]
    [------------------------]

  • 97. Data: 2009-07-10 20:55:40
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 10 Jul 2009 19:12:44 +0200, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    >epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "rs"
    >
    >Jezusmariajózefieświęty, człowieku. O czym ty piszesz? Za chwilę
    >wykopiesz ENIAC-a.

    brak umiejetnosci zadawania sensowynych pytan szkodzi.

    >"do czynienia"

    kolejny zupelnie bezsensowny, w tej rozmowie, argument.

    >Jakiej? Na laptopie? Wystarczająco, żebym wiedział, że dobre stacjonarne
    >stanowisko jest wygodniejsze.

    i wszyscy maja tak samo uwazac. super. w wojsku bys sie moze kaprala
    dorobil.

    >Zajefajnie. Czyli i tak, i tak, mamy zajęte biurko,

    jak nie potrafisz sam, to popros sprzataczke zeby ci posprzatala.

    >ale za to mamy
    >przepłacony komputer, który się grzeje jak głupi i hałasuje albo jest
    >słaby. Świetny układ.

    ty sie chyba przegrzales i dlatego tak chalasujesz. ile jest w
    tygodniu postow o glosnych stacjonarnych kompach tutaj?

    >Poczytaj może coś o ergonomii stanowiska pracy przy komputerze, bo na
    >razie się ośmieszasz.

    szczegolnie o ergonomii pracy w autobusie albo pociagu.
    ty widac jestes jednym z tych, ktorzy maja klapy na mozgu i jak im
    powiedzieli, ze laptop jest mobilnym sprzetem, to teraz beda tej tezy
    bronic do oslepniecia i jak ktos poloza laptopa na biurku na pare
    minut to na niego nakrzycza i kaza mu go nosic, bo jak laptop jest na
    miejscu to bez sesnu i w ogole tragedia i pogwalcenie praw fizyki o
    ergonomii nie wspominajac.

    od razu widac, ze nie miales do czyninia, z dobrymi laptopami z duzymi
    matrycami i nawet nie sciemniaj, ze bylo inaczej, bo bys tego co tutaj
    pipsze nie pisal. albo byc moze jestes "ksiezniczka na ziarenku
    grochu", ale to wspolczuje twojemu pracodawcy i wspolpracownikom.

    i z egonomia to oczywiscie tez gadasz od rzeczy, bo mozna przystoswoac
    stanowisko pracy by bylo jak najbardziej ergonomiczne i bylo na bazie
    laptopa, ale jak ktos jest fleja i ma burdel na biurku, to tego nie
    skuma.

    >"Zważ, że pisałem o sytuacji, w której klaptop służy jako normalny
    >stacjonarny komputer".

    wiec wracasz z uporem maniaka do punku wyjscia, ktory juz
    skomentowalem killa razy i wiecej nie zamierzam. <rs>

  • 98. Data: 2009-07-10 22:04:45
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    rs pisze:

    > ty sie chyba przegrzales i dlatego tak chalasujesz. ile jest w
    > tygodniu postow o glosnych stacjonarnych kompach tutaj?

    Panie profesorze!
    hałasujesz.

    --
    animka

  • 99. Data: 2009-07-10 22:59:03
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 11 Jul 2009 00:04:45 +0200, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>
    wrote:

    >Panie profesorze!
    >hałasujesz.

    sorry za ortografie, ale po co sie odzywasz? naprawde az tak ci
    Mariusz Kruk imponuje, ze probujesz go nasladowac? szkoda, ze w
    temacie nie masz nic do powiedzenia. choc moze i lepiej. <rs>

  • 100. Data: 2009-07-10 23:29:13
    Od: MK <u...@h...com>

    Dnia 10.07.2009 rs <n...@n...spam.pl> napisał/a:

    > no to przeciez sa ponizej.

    Lepiej późno niż wcale.

    > wystarczy otworzyc obudowe takiego maca pro i zobaczyc. same ukryte
    > zaledy. osobiscie jestem nadal pod wrazeniem konstrukcji wewnetrznej.

    Może konkretniej?

> [...]
    > argument odnosnie samodzielnego skladania sprzetu, czy samodzielnej
    > jego reperacji. takie rozwioazanie jest bez sensu bo to jest potrzebny
    > czas. ty masz czas, zeby samemu sie w tym grzebac. skladac, naprawiac.
    > ja nie mam. ja ci moge tego czasu zazdroscic, moze on mnie kluc w oczy
    > bo tez bym chcial tak sobie usiasc w domu. otoczyc sie sprzetem i
    > rzezbic w elektronice. pogooglac kto ma tansze czesci, i ktora karta
    > graficzna szybsz aitp itd. ale nie moge. nie mam takich mozliwosci.
    > mam za to kase i ona mi kupuje czas innych ludzi, ktorzy wykonaja te

    Zrozum, że ja nie zmuszam nikogo do składania sprzętu. Nie to nie.

    > no to albo ci odpowiada "niemozliwosc" i wtedy przychodzi do ciebie
    > kolezka ze srubokretem, albo kupujesz skladaka i rzezbisz w nim sam.
    > albo kupujesz "niemozliwosc" i jak sie popsuje to wyrzucasz. jesli to
    > bedzie po standardowej gwarancji (zalezni eod firmy ) 1-3 lat. po
    > trzech latach to juz nawet bedziesz chciala miec nowy sprzet, bo na
    > starym nowe gierki juz nie pojda, a i karta graficzna obrazu ultra
    > hiper duper full HD juz nie pociagnie.
    > a laptopy czy netbooki sa coraz tansze.

    Nie zrozumiałeś. Pytałem dlaczego części, które dostawca podzespołów
    oferuje firmie składającej nie miałyby być dostępne bezpośrednio dla
    końcowego użytkownika.

    > a co z telefonami. kiedys tez je mozna bylo reperowac, teraz? zapomnij
    > zeby, czasami, cos takiego w ogole otworzyc.

    Ale ja nie piszę o tego typu "naprawie" tylko o prostej wymianie
    odrębnych podzespołów z ustandaryzowanym interfejsem.

    > mam nadzieje, ze nigdy do tego nie dojdzie.

    Ja też.

    --
    MK