  • 21. Data: 2019-09-26 15:53:43
    Temat: Re: MOnSter 6502
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >On 25.09.2019 20:20, JaNus wrote:
    [....]
    >To było w 1859 roku. Incydent Carringtona, od nazwiska
    >astronoma-amatora, który zaobserwował rozbłysk na słońcu.
    >Paliły się urządzenia telegraficzne, od iskier zapalała się papierowa
    >taśma. Na całym świecie były obserwowane zorze na niebie.
    >Przeglądałem
    >kiedyś polską prasę z tego okresu - były doniesienia o łunie na
    >niebie
    >nad Krakowem.

    A telegrafy w Krakowie tez sie palily ? Czy ich jeszcze nie bylo ?

    >Tyle tylko, że wtedy sprzęt wcale nie był nawet zabezpieczony przez
    >zakłóceniami. Żadnego ekranowania, żadnych linii różnicowych.
    >Telegraficzne linie transmisyjne były po prostu bardzo długimi
    >antenami. ;)

    No wlasnie ... odbiornikami elektrostatycznosci, cewkami czulymi na
    zmiane pola magnetycznego, czy antenami odbierajacymi fale el-m ...
    jakies czestotliwosci i gdzie wygenerowaną?

    Tak czy inaczej - rozumiem, ze mowa o wyrzucie plazmy w strone Ziemi,
    i zjawisko jest rzadkie ? Tzn takie, zeby trafilo w Ziemie jest
    rzadkie ?

    J.

  • 22. Data: 2019-09-26 20:55:40
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 26.09.2019 o 15:53, J.F. pisze:
    > rozumiem, ze mowa o wyrzucie plazmy w strone Ziemi,

    Tak-toćno

    > i zjawisko jest rzadkie ? Tzn takie, zeby trafilo w Ziemie jest
    > rzadkie ?

    Gdyby było częste, to mielibyśmy się z pyszna :)
    Dodatkowo chroni nas to, że ten wyrzut materii obserwujemy zawczasu, i
    można powyłączać czułe urządzenia. Niestety wyłączenie satelity go nie
    chroni, no i nie ma możliwości ochronienia linii przesyłowych, pozostaje
    się modlić...

  • 23. Data: 2019-09-26 21:09:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Sep 2019 20:55:40 +0200, JaNus napisał(a):

    > Tak-toćno

    > Gdyby było częste, to mielibyśmy się z pyszna :)

    A moze wlasnie jest czeste, tylko niegrozne ?

> [...]
    > można powyłączać czułe urządzenia. Niestety wyłączenie satelity go nie
    > chroni, no i nie ma możliwości ochronienia linii przesyłowych, pozostaje

    Np w marcu 1989 zdarzylo sie CME obwiniane o awarie w Quebecu ... i
    ile satelitow wtedy padlo ?

    J.

  • 24. Data: 2019-09-27 01:00:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-09-24 13:02, J.F. pisze:

    > Pojemnosci sciezek i elementow chyba duze.
    >
    > P.S. Fortha uruchomili ... taa ... ale czy to swiadczy o
    > profesjonalizmie programu, czy w tym przypadku - raczej o zabawkowosci :-)

    Można się pobawić w programowanie tego scalaka -
    <http://visual6502.org/JSSim/expert.html>

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/