  • 21. Data: 2017-09-04 18:36:18
    Temat: Re: Malutki PC z dwoma dziurkami RJ45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/4/2017 4:52 PM, ąćęłńóśźż wrote:
    > A routerów juz ani nie produkują, ani nie sprzedają używanych??

    Takich z ~1TB flasha na pokładzie? Raczej nie.

    > Np. z ośmioma dziurkami RJ45 i dwoma USB 3.0 (+WiFi)?

    Nie widuje w cenie konkurencyjnej dla rękodzieła. Jesli masz kandydata
    to z chęcia dowiem się który to.

  • 22. Data: 2017-09-04 19:17:38
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Cześć.
    >
    > Czy wśród maleństw z okolic starych ITX i może mniejszych widzial ktoś
    > jakieś coś z dwoma dziurkami ethernet? Jedna musi być 1Gb/s druga bez
    > znaczenia. Tak wiem, mogę wsadzić karte ethernet na USB i wyciągnę
    > przyzwoity transfer ale mam złe wspomnienia z tymi kartami (czasem "same
    > się wyjmują" z gniazdka usb).

    Gdybyś jednak wsadził kartę na USB, było by pico-ITX
    https://www.kontron.com/products/boards-and-standard
    -form-factors/single-board-computer/kta55-pitx.html

    https://www.kontron.com/products/boards-and-standard
    -form-factors/single-board-computer/pitx-e38.html

    A tak trzeba 3,5 cala:
    https://www.kontron.com/products/boards-and-standard
    -form-factors/single-board-computer/3.5--sbc-e38.htm

    http://www.advantech.com/products/35-single-board-co
    mputers/sub_1-2jkd1i

    --
    Irokez

  • 23. Data: 2017-09-04 20:12:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/4/2017 6:16 PM, s...@g...com wrote:
    > http://allegro.pl/przedluzacz-kabla-sata-7-pin-zasil
    anie-15-pin-i6874540375.html

    Nie zadziała, nie ma miejsca w obudowie na pinową wtyczkę.

  • 24. Data: 2017-09-04 21:08:20
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 03/09/2017 o 21:49, Sebastian Biały pisze:
    > Cześć.
    >
    > Czy wśród maleństw z okolic starych ITX i może mniejszych widzial ktoś
    > jakieś coś z dwoma dziurkami ethernet?

    Niedawno kupiłem taką płytkę:

    http://www.jetwaycomputer.com/NC9K.html#

    Używana kosztowała poniżej 150zł

    --
    Michał

  • 25. Data: 2017-09-04 21:39:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/4/2017 9:08 PM, Michal M. Lechanski wrote:
    > http://www.jetwaycomputer.com/NC9K.html#
    > Używana kosztowała poniżej 150zł

    Fajne. Dziękuję za pomysł.

  • 26. Data: 2017-09-04 22:06:24
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 września 2017 20:12:56 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:

    > Nie zadziała, nie ma miejsca w obudowie na pinową wtyczkę.

    Oj tam, nie takie rzeczy sie wycinało :)

    Ale tak czy siak, jak zaczalem liczyc to mi wyszlo ze lepiej kupie delloskiego
    laptopa.

  • 27. Data: 2017-09-05 00:50:36
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Co to jest 1TB flasha na pokładzie?
    Netgear WNDR4700 (jeśli nie pomyliłem numerków, lub jakiś nowszy model) i wstaw SSD
    (ale po co?).
    Cen szukać oczywiście za używane, najlepiej w US.

    -----

  • 28. Data: 2017-09-05 07:18:15
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-09-04 11:36, Sebastian Biały wrote:

    > Ach, czyli to etap druciarstwa ;)
    >
    > Nie, właśnie rozglądam się za czymś w obudowie bo mam dość druciarstwa.
    > Na strychu nie jest dobrze mieć bebechy poza obudową.

    sam wlasnie napisales ze obudowa nic tu nie pomoze jezeli nie bedzie
    pyloszczelna a ekran w routerze zwykle malo potrzebny jest

    jedyny minus stosowania starego laptopa jaki mi sie nasuwa to stosunkowo
    duzy pobor mocy w porownaniu do dedykowanych rozwiazan

  • 29. Data: 2017-09-05 08:16:54
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 5 września 2017 07:18:14 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:

> [...]
    >
    > jedyny minus stosowania starego laptopa jaki mi sie nasuwa to stosunkowo
    > duzy pobor mocy w porownaniu do dedykowanych rozwiazan

    Ale jak sie wstawi dysk do routerka to pobór prądu wzrasta.
    Róznica w poborze prądu jakas tam jest I niby laptop zuzyje więcej ale w praktyce to
    mocno zalezy czy OS na takim laptopie ma ustawione dobrze opcje speedstep cpu i tym
    podobne.
    Róznice nie są tak drastyczne jesli weźmie sie to pod uwage:
    https://www.extremetech.com/extreme/188396-the-final
    -isa-showdown-is-arm-x86-or-mips-intrinsically-more-
    power-efficient/2
    No, troche zalezy czy drastyczna róznica to 5vs10W (czyli 5W) czy patrzymy ze to
    jednak 100%.
    5W w ciagu roku to jakieś 25pln w koszcie energii elektrycznej.
    Dodanie dysku do laptopa czy routera daje nam własnie okolice tych 5-10W wodatkowo.

    Na moje oko róznice są kosmetyczne a jednak mozliwośc bezproblemowej migracji na coś
    innego jak aktualny setup nam padnie są sporo lepsze dla laptopa.

    Przerabialem temat z maliną. Padła i okazalo sie ze wymiana na kolejną to w praktyce
    100pln a moc obliczeniowa mizerna, ramu malo itp...

  • 30. Data: 2017-09-05 12:12:20
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Tak sie przyglądam dyskusji bo wlasnie dumam nad wymiana starego itronixa
    >na cos innego.
    >Taki T5740 od biedy dobry ale cpu słabe. W porównaniu do tego pIII 800MHz
    >to ledwo 150-180% wiecej mocy...
    >Słabo troche.

    Slaby CPU - to wszystko zależy do czego to będzie używane.
    Myślę ze jest tam sporo mocniejszy proc od typowego procesora montowanego w
    routerach nawet tych lepszych.
    Z racji ze jest de facto zwykły pecet daje to nam dużo więcej możliwości
    przy małym zużyciu prądu - od zwyklej dystrybucji linuxa poprzez projekty
    "zamkniete" PFSense DD-WRTx86 itp.
    Ja potrzebuje czegoś uniwersalnego z małym zużyciem prądu, i małe
    gabarytowo.
    Core mojej domowej infrastruktury to jest I5 + 24GB RAM+RAID+VmWARE
    terminale to "satelitki" w innych lokalizacjach do spięcia a "bazą".
    I to wstrzela sie idealnie port SATA, umożliwi stworzenie bufora dyskowego w
    zdalnych lokalizacjach.

    >A jeszcze jakas klawirka, ekran i w sumie to samo co laptop.
    A poco klawiatura i ekran to ma być skonfigurowane i ma działać reszta to
    dostęp zdalny.

    >Moze zaproponujecie jakas inna alternatywe?
    jakie zastosowanie tej alternatywy, co to ma robić.

    BUNIEK