  • 31. Data: 2017-09-05 12:23:49
    Temat: Re: Malutki PC z dwoma dziurkami RJ45
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 5 Sep 2017 12:12:20 +0200, BUNIEK wrote:

    > Core mojej domowej infrastruktury to jest I5 + 24GB RAM+RAID+VmWARE
    > terminale to "satelitki" w innych lokalizacjach do spięcia a "bazą".

    I na tym vmware masz systemy, które "satelitki" używają przez vnc lub rdp?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 32. Data: 2017-09-05 13:37:52
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 5 września 2017 12:12:20 UTC+2 użytkownik BUNIEK napisał:

    > Slaby CPU - to wszystko zależy do czego to będzie używane.

    Ano. Ale w praktyce apetyt rosnie w miare jedzenia.
    Mialem maline to mi starczał prosty apache, openvpn, samba.
    Ale po jakims czasie pojawiło sie transmission, foldersync, svn, nagios, mysql,
    wordpress i malina juz byla słaba do tego.
    Jak padła to wyszlo ze stary laptop na pIII ma moc 2-3 razy wieksza.

    > Myślę ze jest tam sporo mocniejszy proc od typowego procesora montowanego w
    > routerach nawet tych lepszych.

    Tak, ten cpu to tak pi*oko 5x tyle co pierwsza malina. Nie jest słaby. Ale akurat dla
    moich zastosowań jest troche przymały.

    > Ja potrzebuje czegoś uniwersalnego z małym zużyciem prądu, i małe
    > gabarytowo.
    > Core mojej domowej infrastruktury to jest I5 + 24GB RAM+RAID+VmWARE
    > terminale to "satelitki" w innych lokalizacjach do spięcia a "bazą".
    > I to wstrzela sie idealnie port SATA, umożliwi stworzenie bufora dyskowego w
    > zdalnych lokalizacjach.

    Kazdy robi jak potrzebuje :)

    > A poco klawiatura i ekran to ma być skonfigurowane i ma działać reszta to
    > dostęp zdalny.

    Ano po to ze jednak czasem trzeba grzebnąć bo sie posypało...
    Mialem maline i jednak czasem trzeba było ja odpinac i bootować przy monitorze bo cos
    tam padło (a to karta sd a to update sie pomotał i ssh nie wstało...)

    > jakie zastosowanie tej alternatywy, co to ma robić.

    Ano taki domowy serwerek.
    Aktualnie mam na tym moim pIII: apache, svn, zabbix, transmission, sambe z dyskiem
    250GB, ftp, mysql z wordpressem.
    Na to wrzuca obrazki kamera ip i synchronizują fotki rodzinne telefony.

    I wisienka na torcie: ffmpeg montuje timelapse dla tych fotek z kamer. Na tym pIII
    materiał montowany z cfr na poziomie 27 robi sie 5 minut z godziny. czyli ok. Ale juz
    sensowny 2pass robi sie 50minut z godziny (720 obrazków).

    I tu niestety taki t5740 nie wydoli imho...

    Choć nie wyglądał źle jako kandydat.

    U mnie odpadły wszystkie cubieboardy, maliny itp bo mialem z nimi nieco problemów.
    tak długo jak działały były ok ale jak padły to pojawiły sie problemy. bo zyly tak
    długo ze ze dwie generacje tych urzadzen sie pojawiły i nie bylo latwo znaleźć
    sensownego i niedrogiego zastępstwa dla takiej maliny...

    Dlatego patrze w kierunku x86 ale z performance na poziomie pentiumM lub core2 duo...

    Nie oczekuje ze mi tu cos dopasujecie :)
    Raczej hasłowo co poza t5740, futrami, malinami sobie przejrzeć jeszcze?

  • 33. Data: 2017-09-05 13:40:06
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >I na tym vmware masz systemy, które "satelitki" używają przez vnc lub rdp?

    Na Vmvare mam Router(pfsense), FreeNAS(server plikow), Windows po RDP,
    Server DLNA, Server monitoringu/kontroli, Controler sieci WIFI w domu.
    I jakieś system testowe Linuxy Windowsy Serwery etc.

    "Satelitki" maja śpiąc sie tunelami do mojej lokalizacji w celu
    udostępnienia zasobów głownie fileserver w celach backupu tych zdalnych
    lokalizacji (mam zasoby i mam chęć to zrobić - takie zboczenie zawodowe)i ma
    być to możliwie przezroczyste dla użytkowników zdalnych lokalizacji.

    Natomiast mam styczność z tak funkcjonującym systemem o którym piszesz,
    cienkie klienty odpalają sie z sieci i łączą sie do Windows (Terminal
    Server) po RDP.

    BUNIEK

  • 34. Data: 2017-09-05 14:02:47
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    >Nie oczekuje ze mi tu cos dopasujecie :)
    >Raczej hasłowo co poza t5740, futrami, malinami sobie przejrzeć jeszcze?

    Są terminale które pewnie tez spełnią twoje oczekiwania HP T610 HP T620 ale
    droższe

    Ale tego co widzę potrzebujesz czegoś co będzie rosło wraz z Twoim apetytem
    :)
    Widzę tylko zwykłego PC w malej obudowie SFF + platforma virtualizacji np.
    Vmware ESXI
    np. Dell Optiplex 620 tanie to juz i ciche z energooszczędnym Prockiem z
    VT-x i dość małe aby dało sie to niezauważenie upchnąć :)
    Wada - ilość zużywanego prądu, gabaryt
    Zaleta - może zastąpić router, NAS`a i jego funkcje - trzeba to odjąć od
    faktycznego zużycia prądu. elastyczność(to tak dla zaspokojenia apetytu).

    BUNIEK

  • 35. Data: 2017-09-05 14:34:31
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    Dell robi jeszcze mniejsze USFF
    https://c.76.my/Malaysia/dell-optiplex-780-usff-c2d-
    2...@...jpg

  • 36. Data: 2017-09-05 14:53:42
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 5 Sep 2017 13:40:06 +0200, BUNIEK wrote:

> [...]

    > Natomiast mam styczność z tak funkcjonującym systemem o którym piszesz,
    > cienkie klienty odpalają sie z sieci i łączą sie do Windows (Terminal

    I właśnie to mnie interesuje, bo chętnie bym grubasa wpakował gdzieś
    głęboko i miał lekki terminal do RDP, ale obawiam się, że lagi mnie zabiją.
    Jak to działa w praktyce? Da się wygodnie i bezproblemowo pracować na
    Windows?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 37. Data: 2017-09-05 16:22:40
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    >głęboko i miał lekki terminal do RDP, ale obawiam się, że lagi mnie zabiją.
    >Jak to działa w praktyce? Da się wygodnie i bezproblemowo pracować na

    Wszystko zależy od klienta RDP i nie jest tak płynna praca jak windowsiany
    klient RDP do zdalnego Windows.
    Przy czym czasami są dostępne na allegro terminale z Windowsem Embedded i to
    działa lepiej niż klient RDP z Linuxa.
    Do podstawowych prac OK ale ciężkie przeładowane strony reklamami video etc
    potrafią lagować tak naprawdę trzeba to organoleptycznie sprawdzić, bo to co
    ja uważam za znośne dla Ciebie może być nie do przyjęcia.

    BUNIEK

  • 38. Data: 2017-09-05 19:46:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/5/2017 12:50 AM, ąćęłńóśźż wrote:
    > Co to jest 1TB flasha na pokładzie?

    Dysk o pojemności 1TB. Flash jest tylko sarkastycznie.

    > Netgear WNDR4700 (jeśli nie pomyliłem numerków, lub jakiś nowszy model) i wstaw SSD
    (ale po co?).

    Żeby zrobić z niego pojemnik na pliki. To tańsze i żre mniej prądu niz
    przeciętny NAS.

    > Cen szukać oczywiście za używane, najlepiej w US.

    Przesyłka będzie droższa niż maluteńki pecet.

  • 39. Data: 2017-09-05 19:49:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/5/2017 2:53 PM, Roman Tyczka wrote:
    > I właśnie to mnie interesuje, bo chętnie bym grubasa wpakował gdzieś
    > głęboko i miał lekki terminal do RDP, ale obawiam się, że lagi mnie zabiją.

    Ludzie obecnie grają przez sieć na cienkich klietach, strumieniowanie
    obsługują natywnie NVidie i klient steam. Czyli nie jest źle *nawet* do
    grania a co dopiero do przeglądania facebooka.

    > Jak to działa w praktyce? Da się wygodnie i bezproblemowo pracować na
    > Windows?

    Zdalnie przez internet - tak. W sieci lokalnej - zdeycowanie bez róznicy
    o ile apliakcje normalne a nie discopolo.

  • 40. Data: 2017-09-05 19:51:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/5/2017 7:18 AM, m4rkiz wrote:
    > sam wlasnie napisales ze obudowa nic tu nie pomoze jezeli nie bedzie
    > pyloszczelna a ekran w routerze zwykle malo potrzebny jest

    Pył niech sobie będzie. Chodzi o to aby nie było elementów
    mechanicznych. Mój stary Atom siedział na strychu z otwarta obudową,
    zlapał kilogram kurzu i nic sie nie dzieje. Ale po wlaczeniu wentylatora
    chwile pochodzi i zatkany albo zatarty.

    > jedyny minus stosowania starego laptopa jaki mi sie nasuwa to stosunkowo
    > duzy pobor mocy w porownaniu do dedykowanych rozwiazan

    Jest dużo wad i zalet. Mimo to zawieszenie laptopa na scianie wydaje mi
    się gorsze niż zawieszenie ładego pudełka.