  • 61. Data: 2018-02-12 12:49:14
    Temat: Re: Mały offtop, kryptowaluty
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-02-11 o 13:55, Bombardier Dąs vel Karbonylek pisze:

    > Kto przepisywał literaturę? Toć klechy w klasztorach kiedy władcy pisać nie umieli.
    > Skąd Kolumb miał mapy? Od klechów.
    > Kto wprowadził cyfry arabskie? Nie papież?
    > Soczewka? Roger Bacon klecha.
    > Ten Kopernik to kim był?
    > Szkoły za darmochę we francji kto wprowadził.
    > Piorunochron przed Franklinem? Pro­kop Di­visch
    > itd. itp.

    Z Twojej wypowiedzi wynika, że tylko dzięki klechom był rozwój.

    Nie poddając w wątpliwość słowa 'tylko' chcę poddać w wątpliwość słowo
    'dzięki'.

    Chodzi mi o to, że w przypadku braku powszechnego szkolnictwa oczywiste
    jest, że tylko uprzywilejowani dostępem do nauki mieli jakiekolwiek
    szanse cokolwiek posunąć rozwój do przodu. Ale trudno komuś przyznać
    złoty medal za zajęcie pierwszego miejsca, gdy jest jedynym startującym.

    Jaki byłby rozwój, gdyby mieli szansę przyłożyć się do niego wszyscy, a
    nie tylko wybrani - raczej trudno byłoby udowodnić, że wolniejszy.

    Dlatego, z faktu, że wymienieni byli klechami niewiele wynika.
    P.G.

  • 62. Data: 2018-02-12 19:07:12
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-12 o 12:49, Piotr Gałka pisze:
    > Z Twojej wypowiedzi wynika, że tylko dzięki klechom był rozwój.
    >
    > Nie poddając w wątpliwość słowa 'tylko' chcę poddać w wątpliwość
    > słowo 'dzięki'.

    Ktoś już (ILona?) na tym samym chyba wątku, wskazał "kryterium
    rozstrzygające:
    Jeśli różne pseudo-uczone (acz nie-do-uczone) bęcwały uważają, że bez
    Kościoła byłoby lepiej (szybciej, humanitarniej, nowocześniej, i co tam
    jeszcze) to niech wskażą palcem okolice (lokalizację / czasookres) gdzie
    bez klech udało się stworzyć jakąś choćby i namiastkę _porządnej_ i
    trwałej cywilizacji?
    Nie ma? No cóż, to nie przypadek!
    Podobne jak nieprzypadkowa była zapaść cywilizacyjna w Sowieckom
    Sajuziue, który uparto się budować _bez_Boga_! Czy innej Kubie, lub
    Korei Północnej. Co do mieszaniny piorunującej produkowanej przez Baas,
    czyli połączenia pewnej odmiany socjalizmu z islamem, to, jako
    nie-wierny (giaur) wypowiadać się nie będę, acz spodziewać niczego
    dobrego po nim raczej się nie można.

  • 63. Data: 2018-02-12 19:13:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Polska to wolny kraj i mozesz bez zadnych konskwencji wierzyc w co chcesz. Mozesz
    rowniez wierzyc ze Sredniowiecze bylo najlepszym dla cywilizacji europejskiej
    okresem.

  • 64. Data: 2018-02-12 19:25:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-02-12 o 19:07, JaNus pisze:

> [...]
    > jeszcze) to niech wskażą palcem okolice (lokalizację / czasookres) gdzie
    > bez klech udało się stworzyć jakąś choćby i namiastkę _porządnej_ i

    O ile wiem to europejska historia w swoim czasie miała tylko jednego
    Leonarda da Vinci, a w tym samym czasie i wcześniej wielu podobnych mu
    ludzi działało w innych rejonach.
    Nie znam się na historii - nie umiem nazwać kultury, religii itp.
    P.G.

  • 65. Data: 2018-02-12 20:37:07
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    > Polska to wolny kraj

    Nie, jest to kraj okupowany przez "huby", czyli grzyby, organizmy nie
    posiadające chlorofilu, więc niezdolne do wytwarzania tego, co
    wytwarzają rośliny z tym barwnikiem:
    cukrów, celulozy, białek, tlenu. I tak jak to owe cudzożywne grzyby
    _muszą_ pasożytować na roślinach normalnych, tak samo krajowe łże-elity
    nie mogą egzystować bez pasożytowania na innym "gatunku". Który
    pogardliwie określają na dziesiątki sposobów, np. "ciemnogród". Ale
    różnica jest taka, że ów ciemnogród tych wszystkich pasożytów nie
    potrzebuje do niczego, a odwrotnie/odwrotnie!

    > i mozesz bez zadnych konskwencji wierzyc w co chcesz

    tia, oczywiście pod warunkiem tego, że nie jest to sprzeczne z linią
    "dysydentów", czyli po-komunistycznych wypłuczynach, inaczej tzw.
    "lewicy laickiej". Bo wyzwą cię od moherowych beretów, ciemnogrodu,
    faszystów, i antysemitów.

    > Mozesz rowniez wierzyc ze Sredniowiecze bylo najlepszym dla
    > cywilizacji europejskiej okresem.

    To zależy, jak zdefiniuje się określenie "cywilizacja". W każdym bądź
    razie średniowiecze był to okres szczytowy jeśli chodzi o to, że ludzie
    żyli wówczas w największej harmonii. Z naturą, sumieniem, i sąsiadami,
    współplemieńcami. Potem przyszło (tfu!) "oświecenie", i zaczęto budować
    zręby totalitaryzmów, których pełny wykwit nastąpił w wieku "postępu",
    dwudziestym.

  • 66. Data: 2018-02-12 21:00:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Lecz sie u ortopedy.

  • 67. Data: 2018-02-12 21:24:13
    Od: Ilona <i...@u...net>

    Z tego co napisal powyzej, widac, ze nogi rowniez ma zdrowe :)

  • 68. Data: 2018-02-15 19:35:28
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 11 Feb 2018 00:15:22 +0100, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > Ale i Majka musieli ponoć w Norymberdze wydawać. (De revolutionibus
    orbium
    > celestium OIDP)

    Całkiem sensowna praca, czytałem.

  • 69. Data: 2018-02-19 01:43:03
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    > orbium
    >
    > Całkiem sensowna praca, czytałem.

    Wiadomo - i istotna dla nauki. Ale byli tacy, co im burzyło zastany obraz
    świata. I nieważne było, że niosło prawdę, ważne, że albo dla nich było
    herezją, albo dziełem diabelskim, albo po prostu przeszkadzało trzymaniu
    ciemnoty w ryzach... W końcu (nie tylko) Bruno sfajczono na stosie za
    prawdę... A paru innych przymuszono do wyrzeczenia się prawdy. I choć,
    zgodnie z jakimś wschodnim przysłowiem, brzmiącym mniej-więcej "Możesz
    zmusić konia, by podszedł do wodopoju, nie zmusisz go, by się napił" się
    wyrzekali, ale swoje wiedzieli, tylko nie mieli jak przepchnąć.
    To i chyba dlatego Majk Koper (1), któremu chwała za odwagę, musiał się
    kumać z Norymbergą?
    Zresztą... jakoś nie chce mi się zgadywać, tu sobie poczytam:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Miko%C5%82aj_Kopernik

    (1) piszę tak celem przekierowania "fokusu" z autora na dzieło.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 70. Data: 2018-02-19 01:58:57
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr Dmochowski" <i...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5a80264d$0$669$65785112@news.neostrada.pl...
    (...)
    > Jak ktoś jest ciekawy to o rewolucji protestanckiej poszukać filmu
    > Grzegorza Brauna, o komunistach i etosie pracy wszystko wyjaśni Krzysztof
    > Karoń.

    Co tu dużo mówić - stara prawda, że w każdej społeczności są ludzie i
    taborety.
    Moja koleżanka określała to tak - są ludzie, ludziska, kurwy i kurwiska.

    Dlatego razi mnie, gdy ktoś deprecjonuje innych tylko dlatego, że są (te
    jebane żydy, katole, muslimy (1), itd.), bez wnikania, co sobą reprezentują.
    I chyba dlatego w sumie wolę cewki, kondensatory, prawo Ohma i prawa
    Kirchhoffa, oraz zwierzęta. Bo zwierzak nawet, jak chce mnie zjeść, czy
    rozszarpać, nie jest podszyty fałszem, ...Koty? Mało które zwierzę jest AŻ
    TAK prawdziwe.

    (1) Tak na szybko, istotne, gorliwy Muzułmanin -
    http://bydgoszcz.tvp.pl/18564813/zmarl-wielki-darczy
    nca-z-arabii-s-blizniaczki-syjamskie-sa-mu-wdzieczne
    .