  • 11. Data: 2017-06-03 12:50:12
    Temat: Re: Maszt gsm na szkole
    Od: z <...@...pl>

    > Co złego czyni promieniowanie niskiej energii (bo niskiej
    > częstotliwości -- niejonizujące) poza nagrzewaniem? Aby
    > było jasne -- jedynie pytam.

    Jeszcze tego nie wiemy. Ale czy jesteś pewien że w długim okresie jest
    bezpieczne?
    Pamiętasz azbest czy DDT?

    Niedawno się dowiedziałem że herbata z cytryną powoduje raka.
    Naukowcy zbadali zależności zachodzące między substancjami bo oddzielnie
    są oczywiście nieszkodliwe.

  • 12. Data: 2017-06-03 13:58:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-02 o 20:23, r...@k...pl pisze:

    > Chyba 8 lat niestety.

    A może być i dłużej.

  • 13. Data: 2017-06-03 14:38:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 3 Jun 2017 12:50:12 +0200, z <...@...pl> wrote:
    > Niedawno się dowiedziałem że herbata z cytryną powoduje raka.

    Ta, a kilka lat temu mówili coś przeciwnego.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2017-06-03 15:15:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 59329467$0$663$6...@n...neostrada.pl

    > Jeszcze tego nie wiemy. Ale czy jesteś pewien
    > że w długim okresie jest bezpieczne?

    Gdybym był -- nie zadawałbym swego pytania.

    > Pamiętasz azbest czy DDT?

    Azbest pamiętam -- w budownictwie już nie wolno było stosować
    azbestu, ale maski przeciwpyłowe (zakładane na twarz) nadal
    produkowano. :)

    > Niedawno się dowiedziałem że herbata z cytryną powoduje raka.

    Ja -- ze dwa lata temu.
    Piję herbatę (w dużych ilościach -- chyba
    warto kupić z pół kilograma) z mlekiem.

    > Naukowcy zbadali zależności zachodzące między substancjami bo oddzielnie są
    oczywiście nieszkodliwe.

    To prowokacja związana z cyrkiem, jakim jest rozprawa sądowa w polskim sądzie?

  • 15. Data: 2017-06-03 17:37:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Jun 2017 15:15:47 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
> [...]
    >
    > Azbest pamiętam -- w budownictwie już nie wolno było stosować
    > azbestu, ale maski przeciwpyłowe (zakładane na twarz) nadal

    Azbest w budownictwie nie szkodzi tak bardzo. Szkodzi, jak sie go
    usuwa z budynkow :-)

    A maski ? Jakie maski ? Takie dla strazakow czy piaskowania ?
    Bo chyba nie takie na usta i nos ?

    J.

  • 16. Data: 2017-06-03 21:06:04
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-06-02 o 20:04, Bolko pisze:
    > Zgodzilibyście się na maszt gsm na szkole
    > w której uczą się wasze dzieci?

    Nawet bym nalegał.

  • 17. Data: 2017-06-03 21:32:29
    Od: Irokez <n...@o...pl>

    W dniu 02.06.2017 o 20:04, Bolko pisze:
    > Zgodzilibyście się na maszt gsm na szkole
    > w której uczą się wasze dzieci?

    Tak.
    Anteny nie sieją w dach.

  • 18. Data: 2017-06-04 12:34:26
    Od: mietek <m...@m...mm>

    może lepiej zapytaj gimbazy, czy zrezygnują ze smartfona, bo jak wszyscy
    się nie zgodzą na zamontowanie anten to nie będzie zasięgu, zawsze mnie
    ciekawiło pytanie do protestujących przeciwko drodze, antenie, itp

    czy jeżeli od ich decyzji nie było by zasięgu w pobliżu ich domu co by
    powiedzieli
    <M>

  • 19. Data: 2017-06-04 19:50:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 146jx65qdpeyc$....@4...net

    > Azbest w budownictwie nie szkodzi tak bardzo. Szkodzi,
    > jak sie go usuwa z budynkow :-)

    Niekoniecznie z budynku -- można usuwać ze składowisk. ;)
    Oby dobrze tłuc, wzbijając kłęby pyłu.

    - Pani doktor, dlaczego pani 'dym' nazywa 'zapachem'?
    - Bo 'dym' jest substancją lotną...
    - Czyli lata?...
    - No... W zasadzie...
    - Samolot też lata, ale czy jest zapachem?
    - [nie każdy samolot lata, ale boję się rozmów politycznych]

    > A maski ? Jakie maski ? Takie dla strazakow czy piaskowania ?
    > Bo chyba nie takie na usta i nos ?

    Na usta i nos.

    Na szczęście ;) nie każdy człowiek wiedział o tym, że produkowano
    te maski z azbestu. Proceder nie nosił znamion, ;) albowiem wówczas
    nie było w Polsce zakazu stosowania azbestu w maskach, choć był już
    zakaz stosowania azbestu w budownictwie.

    Prawidłowo używana maska przylegała szczelnie do twarzy -- chroniąc ;)
    drogi oddechowe przed niekorzystnymi ;) wpływami ;) zewnętrznymi...

    -=-

    Przejdźmy (od historii i histerii) do obecnej
    (częściowo wirtualnej?) rzeczywistości:

    VB kontra VM:

    OE pod WXP na VB nie łyka DBXów z dysku ,,sieciowego'',
    czyli de facto z rzeczywistego, podczas gdy OE pod WXP
    na VM łyka DBXy z dysku ,,sieciowego'', czyli de facto
    z rzeczywistego.

    WXP na VB daje się zahibernować i odhibernować, ale
    po dehibernacji myszka wykazuje się schizofrenicznie,
    podczas gdy podobna para (hibernacja i dehibernacja)
    na VM nie stwarza podobnych trudności.

    Ogólnie myszka lepiej czuje się ;) w norze VM niż w VB. :)

    VM pozostawia w systemie gospodarza więcej widocznych
    śladów niż VB.

    Ogólnie OE sprawia wrażenie cofania czasu... ;)
    [i służy mi głównie do testowania tegoż OE?...]
    Dookoła nowe programy bez ramek (efekt smartfonizacji?)
    a OE (jak i reszta WXP -- OE chyba ;) jest integralną
    częścią także WXP) z szerokimi belkami i ramkami...
    Przypominają się czasy przełomu stuleci...

    -=-

    Grafika NV odciąża RAMkę CPU (zapewne też i sam CPU) bardzo wyraźnie

    (widać to i na zużyciu RAMki grafiki NV, i na zużyciu RAMki CPU

    - bywają to setki MB
    (maksymalnie około ćwierć giga na jeden film,
    ale dużej rozdzielczości -- testowałem do 4K)
    dla jednego filmu

    - i setki
    (ponad pół giga)
    MB dla jednej przeglądarki)

    ale pomimo tego odciążania ciężko naraz odpalić:

    - przeglądarkę netową z wieloma oknami,
    - kilka okienek z filmami
    - i VBoxa

    właśnie z powodu niedoborów RAMowych...

    O równoczesnym odpaleniu na RAMce wielkości/małości 4 GB:

    - przeglądarki netowej,
    - kilku filmów,
    - fotoszopa (żre setki MB -- ale do tej pory nie
    zżarł więcej, niż połowę RAMki NV)
    - i VBoxa z WXP nie warto rozmyślać. :)

    O równoczesnym odpaleniu na tak ,,wielkiej'' RAMce kilku
    komputerów virtualnych raczej ;) też nie warto marzyć,
    chyba że o odpaleniu emulatorów DOSa itp. Amig...

    4 GB RAMki to raczej niewiele dla W10 -- zgodnie z mymi przewidywaniami.
    To obecnie dużo ;) jak na smartfon. :)

    -=-

    Dziewica daje -- nocami jak szalona...
    (q mnie do 35 Mb/s. ale ping zwykle do 35 ms od 25 ms)

    Nawet nie zdawałem sobie sprawy z tego, jak wiele ciągnę
    na co dzień... Do gigabajtów ciągniętych od Dziewicy,
    dochodzą gigabajty ciągnięte Via WiFi przez sam telefon...
    (właśnie zapdejtował się, ale nadal tylko A6)

    Stówka GB miesięcznie -- to za mało.

    Ekran mam rozdzielczości HD (chyba 1366 na 768) -- więc raczej ;)
    nie ciągam filmów o wyższej (niż HD) rozdzielczości, chyba że na
    zaś lub do testów...

    -=-

    [A!... jeszcze ta niestałość... poczekam na ustalenie się...
    potrzeba do tego wojny światowej, z której RPxx wyjdzie zwycięsko...]

    -=-

    Wracając do VB kontra VM -- chyba obecnie lepiej wypada
    VM, choć przez ponad dziesięć lat preferowałem VB, gdyż
    VM stwarzał różne problemy...

    Rozszerzenie RAMki jest koniecznością...

    -=-

    Możesz ;) już pisać z ogonkami -- obecnie ;)
    ludzie czytają polskie diakrytyki bezproblemowo.

  • 20. Data: 2017-06-04 20:06:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "nadir" 5932a464$0$643$6...@n...neostrada.pl

    > A może być i dłużej.

    A każde takie lato ;) to ~pół roku (reszta roku to
    dni wolne) po kilka godzin dziennie...

    Aby było jasne -- nie mam swego zdania w sprawie
    ewentualnej szkodliwości komórek, ale IMO (przynajmniej
    na tej grupie) najgorsze jest to, co trzymamy tuż przy
    głowie, jako że natężenie szybko spada wraz z kwadratem
    odległości -- tak, jak powierzchnia.