  • 21. Data: 2018-09-22 03:04:21
    Temat: Re: Mb/s
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-22 o 01:28, miab pisze:

    > Nie jest dokładnie odwrotnie. Dzięki czyjejś uprzejmości otrzymujesz
    > informacje za które nie płacisz.

    Nie rozumiem.

    --
    animka

  • 22. Data: 2018-09-22 03:10:07
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    > No to jak już Ci napisano, to nie jest prędkość Twojej karty, a
    > połączenia z zewnętrznym serwerem. Tyle może wyciągać zarówno starszej
    > generacji "fast ethernet" jak i bardziej współczesna "gigabitowa".
    >
    > Jak chcesz wiedzieć pi x drzwi ile bardziej realnie wyciąga ta karta, to
    > w najprostszym wykonaniu popatrz na prędkości 2-ch komputerów
    > połączonych kabelkiem w swojej domowej sieci. Kopiując z jednego na
    > drugi pod windows powinnaś mieć coś w stylu 5-15MB/s i 40-80MB/s
    > odpowiednio dla starszej i tej gigabitowej. MB - megaBAJT.

    Nie mam dwóch komputerków. Nie chodzi o połączenie domowe tylko o
    internet szerokopasmowy. Umowę mam na 120 czy 150 Mb.s. Jesli chodzi o
    szybkość transmisji, to nie mam nawet w podobie tylke ile wyciąga moja
    karta sieciowa.

    --
    animka

  • 23. Data: 2018-09-22 05:01:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-22, Animka <a...@t...nieja.wp.pl> wrote:

> [...]
    > internet szerokopasmowy. Umowę mam na 120 czy 150 Mb.s. Jesli chodzi o
    > szybkość transmisji, to nie mam nawet w podobie tylke ile wyciąga moja

    Rozumiem, że nie chodzi o domowe, ale to jest jedyny sposób aby
    sprawdzić ile wyciąga faktycznie Twoja karta. W teście zewnętrzym
    wychodzi Ci ~60Mb/s czyli ca 7.5MB/s. Miewałem karty fast ethernet co
    wyciągały jedynie 4.5MB/s (duplex nie duplex, inne sprawy) w sieci
    lokalnej i rzecz jasna zewnętrznej siłą żeczy też.

    Dlaczego nie kupisz sobie gigabitowej? Kosztuje grosze.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2018-09-22 06:54:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-09-22 o 03:04, Animka pisze:

    > Nie rozumiem.

    Widać.
    Mylisz prędkość do operatora z prędkością do jakiegoś wybranego
    serwera w sieci. Ta ostatnia prawie na pewno będzie mniejsza.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2018-09-22 07:50:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-22, Animka <a...@t...nieja.wp.pl> wrote:

> [...]

    wychodzi Ci ~60Mb/s czyli ca 7.5MB/s. Miewałem karty fast ethernet co
    wyciągały jedynie 4.5MB/s (duplex nie duplex, inne sprawy) w sieci
    lokalnej i rzecz jasna zewnętrznej siłą rzeczy też.

  • 26. Data: 2018-09-22 10:24:00
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 22.09.2018 01:28, miab pisze:

    > Nie jest dokładnie odwrotnie.

    Czyli co, jest tak z grubsza odwrotnie?
    Ucz, ucz, ucz, ucz się polskiego,
    na łatwe i na trudne dni -
    jak pisała Agnieszka Osiecka.

  • 27. Data: 2018-09-22 17:11:04
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-22 o 06:54, RadoslawF pisze:

    > Widać.
    > Mylisz prędkość do operatora z prędkością do jakiegoś wybranego
    > serwera w sieci. Ta ostatnia prawie na pewno będzie mniejsza.

    Robiłam test prędkości połączenia na aplikacji operatora oraz jakimś
    spedy test i wyniki się zgadzają.

    --
    animka

  • 28. Data: 2018-09-22 18:00:47
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

> [...]
    > lokalnej i rzecz jasna zewnętrznej siłą rzeczy też.
    >
    > Dlaczego nie kupisz sobie gigabitowej? Kosztuje grosze.

    Nie wiem gdzie miałabym ją wsadzić. Ta , którą mam jest zintegrowana.

    --
    animka

  • 29. Data: 2018-09-22 18:02:42
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 22 Sep 2018 17:11:04 +0200, Animka wrote:
    > Robiłam test prędkości połączenia na aplikacji operatora oraz jakimś
    > spedy test i wyniki się zgadzają.

    A czy komputer wykonujący test robił tylko i wyłącznie to? Żadnych
    programów w tle które mogłyby cokolwiek działać w sieci?
    Albo może drugi komputer domowy coś jednocześnie działa? TV wyłączone (bo
    rozumiem że TV streamuje od ISP)?

    Z tym że w umowie ISP zapewne mówi o prędkości "do xxx Mbps", bez żadnej
    minimalnej gwarantowanej prędkości :)

    Mateusz

  • 30. Data: 2018-09-22 18:06:47
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 21 Sep 2018 17:25:07 +0200
    doszła do mnie wiadomość <po334t$vmb$1@node1.news.atman.pl>
    od Animka <a...@t...nieja.wp.pl> :

    >>> 7
    >>> ms
    >>> Pobieranie
    >>> 59,7
    >>> Mbps
    >>> Wyśyłanie

    >Nie moja karta sieciowa (stareńka) jest o szybkości 100 Mb/s.
    >Czyli brakuje mi sporo (w/g testu) tej szybkości internetu od UPC. Płacę
    >za 150 Mb/s, a nie dochodzi nawet do tej szybkości jaką ma moja karta.

    To, co mierzysz, to nie szybkość internetu, tylko szybkość transmisji
    od konkretnego serwera.
    Internet to system naczyń połączonych, z jednego serwera poleci 60, z
    drugiego 90, a z trzeciego tylko 10Mbit.