  • 11. Data: 2014-10-13 20:51:25
    Temat: Re: Mechanizm różnicowy
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 października 2014 20:16:49 UTC+2 użytkownik Dariusz K.
    Ładziak napisał:

    > Wszelkie stuki w dyferencjale mają zwykle tendencje do cichnięcia po
    >
    > dodaniu gazu - żeby stukało to musi być luz, pod obciążeniem luzy
    >
    > ulegają wybraniu i nie stuka.
    >

    > --
    >
    > Darek

    Mechanizm różnicowy w samochodzie osobowym to 6 kół zębatych. Przy jeździe na wprost
    4 w stosunku do siebie się nie obracają. Specjalnie nie widzę żeby miało w
    mechanizmie różnicowym coś stukać pukać. Ale niemożliwe to nie jest. Jak reszta
    obstawiam sprzęgła popularnie zwane przegubami.

  • 12. Data: 2014-10-13 21:33:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 13.10.2014 14:12, Einstein pisze:
    > Witam
    > Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
    tak, ale w aucie które miało 18 lat i ok pół miliona kilometrów.

    Podnieś auto na lewarku, wejdź pod nie, i spróbuj obracac kołem. luz
    może być przy połączeniu:
    koło półoś
    półoś skrzynia ( w której jest mech. różn)
    wewnątrz skrzyni

    Kolejność nieprzypadkowa. awarie skrzyni i mechanizmu różnicowego są
    sporadyczne, w porównaniu do awarii półosi

    ToMasz

  • 13. Data: 2014-10-14 07:29:50
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    W dniu 2014-10-13 o 21:33, ToMasz pisze:
> [...]
    >
    > Kolejność nieprzypadkowa. awarie skrzyni i mechanizmu różnicowego są
    > sporadyczne, w porównaniu do awarii półosi

    Dzisiaj mam upatrzonego jeszcze innego mechanika. Byłem też na stacji
    diagnostycznej ale wcześniej i gość twierdził, że przeguby są ok ale
    może być problem z łożyskami nad amorkami z przodu. Tylko wcześniej to
    tzw. turkotanie było słabsze. Wczoraj sprawdziłem skręt w obydwie strony
    i standardowo pod dodaniu gazu słychać było głośniejszy stukot. Pozdrawiam

  • 14. Data: 2014-10-14 08:31:50
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > turkotanie było słabsze. Wczoraj sprawdziłem skręt w obydwie strony i
    > standardowo pod dodaniu gazu słychać było głośniejszy stukot. Pozdrawiam

    Daj znać jak już znajdziesz przyczynę.

  • 15. Data: 2014-10-14 11:28:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-10-13, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

    > Podnieś auto na lewarku, wejdź pod nie, i spróbuj obracac kołem. luz
    > może być przy połączeniu:

    Gratuluje pomyslowosci i odwagi!

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 16. Data: 2014-10-14 11:46:03
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-10-14 11:28, AZ pisze:

    > Gratuluje pomyslowosci i odwagi!

    W zeszłym tygodniu, niedaleko mnie, zakopano jednego takiego
    "pomysłowego i odważnego" :/
    Chciał "tylko coś zobaczyć".
    U mnie w warsztatcie chlopaki nawet nie proboja wlazic pod auto
    niezabezpieczone koziolkami. Wiedzą, że mam na tym punkcie pierdolca.

    MarcinJM gg: 978510 http://www.supervw.com.pl
    kompleksowe remonty old i youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "tego sie nie da zrobic"

  • 17. Data: 2014-10-14 12:06:27
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    W dniu 2014-10-14 o 11:46, MarcinJM pisze:

> [...]
    > U mnie w warsztatcie chlopaki nawet nie proboja wlazic pod auto
    > niezabezpieczone koziolkami. Wiedzą, że mam na tym punkcie pierdolca.

    Witam ponownie
    Odpowiedzi na pytanie co było udzielę dopiero w piątek bo wtedy umówiłem
    się z mechanikiem.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2014-10-14 17:50:43
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.10.2014 11:46, MarcinJM pisze:

> [...]
    > U mnie w warsztatcie chlopaki nawet nie proboja wlazic pod auto
    > niezabezpieczone koziolkami. Wiedzą, że mam na tym punkcie pierdolca.

    sory. zapomniałem że nam się społeczeństwo amerykanizuje. Teraz trzeba
    dodawać informacje ze tabletki nasenne mogą powodować senność.
    Trzeba to zrobić bezpiecznie, a każdy diagnosta ma do tego warunki. jak
    dlamnie garaż z kanałem i lewarek też wystarczą.
    ToMasz

  • 19. Data: 2014-10-14 22:42:35
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Ładziak napisał:

> [...]
    mechanizmie różnicowym coś stukać pukać. Ale niemożliwe to nie jest. Jak reszta
    obstawiam sprzęgła popularnie zwane przegubami.

    Kogutku - jak zwykle chrzanisz... Zapominasz o kamieniach półosi - koła
    zębate to raczej jęczą jak stukają, w dyferencjale najczęściej stukają
    kamienie półosi.

    --
    Darek

  • 20. Data: 2014-10-14 23:38:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-14 11:46, MarcinJM pisze:

    > U mnie w warsztatcie chlopaki nawet nie proboja wlazic pod auto
    > niezabezpieczone koziolkami. Wiedzą, że mam na tym punkcie pierdolca.

    No a nawet jak nikogo nie przygniecie, to się potem okazuje, że
    zaskakująco trudno podnieść z ziemi samochód bez kół :)