  • 11. Data: 2018-12-04 13:12:46
    Temat: Re: Miernik 220V
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    >> uwago , gniazdo 230V schuko.
    >> Nie każdy kabel włączysz
    >
    > A jaki kabel w schuko nie włączysz?

    https://www.eelektryka.com/gniazda-i-laczniki/1124-p
    lastrol-wtyczka-katowa-z-uziemieniem-uni-schuko-16a-
    230v-5906197305032.html

    Tu piszą, że to "uni-schuko" ale kojarzę, że nie dawałem rady włożyć
    takiej wtyczki do gniazda Schuko.

  • 12. Data: 2018-12-04 13:14:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    Tue, 04 Dec 2018 11:01:17 +0100, w
    <a...@n...neostrada.pl>, Marek
    <f...@f...com>
    napisał(-a):
    > On Tue, 4 Dec 2018 08:55:05 +0100, Roman

    >Przedpiśca ma w sumie rację -- ale problem leży w tym, że tego
    >miernika nie
    >włożę w "polskie" gniazdo (brak dziury na bolec).

    Najwazniejszej fotki brak - moze dziura tam jest ?
    Ale i bolec w gniezdzie by sie przydal, do uziemienia sprzetu.

    >Widzę, że "wersja EU" oznacza schuko.

    Hi hi - na fotce widac etykiete z tylu - napiecie 120V, ceny w euro
    :-)

    Tak czy inaczej - ani to rewelacyjnie tanie, ani chyba rewelacyjnie
    dobre - mozna wybrac taki z dobrym gniazdkiem i wtyczka.

    Jeszcze jedna uwaga - do czego to ma sluzyc ?
    To jest projektowane na 15A/3kW, niekoniecznie dobrze zmierzy
    ladowarke na standby.

    Mam podobny miernik z lidla - to mi pokazuje moc, prad, wspolczynnik
    mocy, cykle tygodniowe i miesieczne ... i za duzo tego, a sam sie
    przelacza miedzy wielkosciami i trzeba czekac :-)
    Ale nawet male moce mierzy, choc oczywiscie nie wiem na ile dokladnie
    ..

    J.

  • 13. Data: 2018-12-04 13:23:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    -230v-5906197305032.html

    >Tu piszą, że to "uni-schuko" ale kojarzę, że nie dawałem rady włożyć

    Ma chyba dwie wady:
    -brak szczelin na boczne kontakty ... ale nic na sile, wszystko
    mlotkiem
    -Schucko ma zwezenia z bokow - te zielone strzalki

    https://www.plugsocketmuseum.nl/Schuko1.html

    Wiec cos z tym Schucko przesadzili, albo nowe niemieckie gniazdko juz
    nie ma zwezen ..

    https://www.eelektryka.com/gniazda-i-laczniki/1945-p
    lastrol-wtyczka-prosta-z-uziemieniem-uni-schuko-16a-
    250v-biała-wt-40-5906197305087.html

    J.

  • 14. Data: 2018-12-04 15:58:47
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ma chyba dwie wady:
    > -brak szczelin na boczne kontakty ... ale nic na sile, wszystko
    > mlotkiem
    > -Schucko ma zwezenia z bokow - te zielone strzalki

    No właśnie, i przez te zwężenia wtyczka nie chciała wejść.

  • 15. Data: 2018-12-04 18:00:26
    Od: Jawi <g...@b...pl>

    W dniu 2018-12-04 o 13:14, J.F. pisze:
    > Ale nawet male moce mierzy, choc oczywiscie nie wiem na ile dokladnie ..
    Małych wartości żaden taki licznik dobrze nie mierzy.
    Trzeba podłączyć inny odbiornik i potem ładowarkę w standby i wyciągnąć
    różnice. Sprawdzałem dwa różne takie mierniki i ich wskazania przy
    bardzo małym prądzie były różne o >50%.
    Jak dodatkowe obciążenie (żarówkę) podłączyłem to oba mierniki pokazały
    zbliżone wartości. Na jednym nawet napisane było że pomiar w zakresie od
    5W. Ale to dawno temu było, może teraz są inne, chińskie jeszcze gorsze? ;)

  • 16. Data: 2018-12-04 18:29:35
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 11:00:44 UTC-6 użytkownik Jawi napisał:
> [...]
    > 5W. Ale to dawno temu było, może teraz są inne, chińskie jeszcze gorsze? ;)

    Ja widzialem taki co 2W zmierzyl.
    I co ciekawe zmierzyl te 1,5W dosyc dobrze bo po podlaczeniu dodatkowego obciazenia
    tez pokazal te dodatkowe 2W przy podlaczaniu ladowarki.

    Czy potrzeba mierzyc mniejsze moce? moze. Ale zwyklemu kowalskiemu starczy.

  • 17. Data: 2018-12-04 20:12:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 18:29:36 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    tez pokazal te dodatkowe 2W przy podlaczaniu ladowarki.

    > Czy potrzeba mierzyc mniejsze moce? moze. Ale zwyklemu kowalskiemu starczy.

    A takie liczniki jak ZE wieszają nie będą dokładniejsze?
    https://allegro.pl/licznik-pradu-energii-1f-podliczn
    ik-elektroniczny-i7486163774.html
    Pełno tego chociażby na Allegro czy innych olxach w śmiesznych cenach
    Sam zresztą mam dwa takie w przydasiach nie wiem po co

  • 18. Data: 2018-12-04 20:53:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    s...@g...com napisał:

    >A takie liczniki jak ZE wieszają nie będą dokładniejsze?
    >https://allegro.pl/licznik-pradu-energii-1f-podlicz
    nik-elektroniczny-i7486163774.html

    1. to ma swoja klase dokladnosci okreslona norma czy rozporzadzeniem i
    lepsze byc nie musi :-)
    2. podejrzewam ze w srodku moze byc to samo co w tym "wtyczkowym"
    mierniku,

    3. dawniej to bym rzekl, ze moze i mierzy mierzy niedokladnie - ale
    zmierzy tak samo jak licznik elektrowni.
    wiec choc zlotowki mierzymy dobrze.
    Dzis to elektrownia moze miec inny typ, a ze cyfrowe, to takie male
    moce moga calkiem inaczej zliczac.

    >Pełno tego chociażby na Allegro czy innych olxach w śmiesznych cenach

    A swoja droga - skad ludzie to maja ?
    Dosc nowy, nowoczesny, czesto legalizowany - przeciez nie ze zlomu czy
    demontazu...

    A moze jednak ? Teraz moda na "smart", a ten to nie wiem ...

    >Sam zresztą mam dwa takie w przydasiach nie wiem po co

    Jeszcze sa tego typu
    https://allegro.pl/licznik-pradu-energii-100a-1faz-c
    ert-mid-bemko-i7486180880.html

    Przynajmniej malo miejsca zajmuja ... ale drogie.

    J.

  • 19. Data: 2018-12-04 22:58:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W zyciu liczy sie prostota zamiast trzeciego miejsca po przecinku. Wtykam licznik w
    gniazdko wtykam w licznik to co chce zmierzyc. Mam sie za 2% pierdolic z wkrecaniem
    przewodow, szukaniem miejsca gdzie klocka polozyc?

  • 20. Data: 2018-12-05 21:52:19
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 03.12.2018 o 16:24, r...@k...pl pisze:
    > Na ali w....
    > Warte to coś kupić, aby sobie pomierzyć ile prądu ucieka?
    Jak już, to kup z polską wersją gniazda:
    https://allegro.pl/licznik-zuzycia-energii-miernik-m
    ocy-watomierz-i7637098586.html

    Ja mam podobny miernik i przydaje się czasami. Naprawiasz jakieś
    urządzenie, podłączasz przez miernik i zaraz widać, że to tylko przerwa
    na kablu.
    Chcesz sprawdzić, ile pobiera miesięcznie lodówka - podłączasz i wiesz.
    Żona pyskuje, że zostawiam światło na korytarzu (LED 3 x 5W)?
    Podłączam jej telewizor pod miernik i już widzi, że ciągnie 160W, mimo,
    że go nie ogląda, tylko łazi po chałupie.
    Ta ostatnia funkcja miernika nie na każdą żonę działa ;-)
    Jacek