  • 11. Data: 2014-12-14 17:25:47
    Temat: Re: Miniaturowe serva z encoderem.
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 2014-12-14 14:58, AlexY wrote:

    > Masz kontrolę w sensie zadajesz pozycję i serwo polecenie wykonuje jeśli
    > opór nie przewyższa jego siły, chyba że chcesz zabezpieczyć się na
    > wypadek zablokowania mechanicznego, to nie masz informacji zwrotnej.

    Chodzi raczej o poruszanie sie po trajektori w czasie rzeczywistym.
    Serwa maja byc polaczane ze soba wiec bledy uchybu kumuluja sie.
    Nie chcialbym aby koncowka przemieszkala sie w sposob losowo-skokowy.
    Byc moze demonizuje i szybkosc oraz jakos regulatora jest tak duza,
    ze nie ma problemu.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 12. Data: 2014-12-14 17:34:18
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek Borowski pisze:
    [..]
> [...]
    > Nie chcialbym aby koncowka przemieszkala sie w sposob losowo-skokowy.
    > Byc moze demonizuje i szybkosc oraz jakos regulatora jest tak duza,

    Przejrzyj parametry serw które mają siłę jakiej potrzebujesz, może są
    dość szybkie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 13. Data: 2014-12-14 23:53:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Dec 2014 13:56:01 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Serw rozmaitych mam ze 20szt, wiem że do pracy w modelu musi mieć
    > podawany non stop PWM ale nigdy nie przyszło mi do głowy podać
    zasilanie
    > bez sygnału.
    > BTW słoma ci z butów wystaje, nie widzę uzasadnienia użycia słowa
    > powszechnie używanego za obelżywe.

    No to słabo je testowałeś. Mi działa, podaje tylko jeden impuls
    odpowiedniej szerokości i serwo ustawia się tak jak powinno. i trzyma
    pozycje (tower pro 8g).

    --
    Marek

  • 14. Data: 2014-12-14 23:56:24
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    > zasilanie
    >
    > No to słabo je testowałeś. Mi działa, podaje tylko jeden impuls
    > odpowiedniej szerokości i serwo ustawia się tak jak powinno. i trzyma
    > pozycje (tower pro 8g).

    Gdzie napisałem że je testowałem?

  • 15. Data: 2014-12-15 00:10:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Dec 2014 16:49:35 -0800 (PST), Zachariasz Dorożyński

    > Najtańsze serwo modelarskie kosztuje z 12 złotych. Kup sprawdzisz i będziesz pewny.
    Po chuj zgadywać i nie być pewnym.

    Nawet jak sprawdzisz, to moze sie okazac ze inne dzialaja inaczej.
    A w szczegolnym przypadku to nawet jeden model serwa dziala roznie, w
    zaleznosci od sztuki.
    Bo producent zmienil scalaka, producent scalaka zmienil maske itp.

    J.

  • 16. Data: 2014-12-15 00:14:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Dec 2014 23:53:14 +0100, Marek napisał(a):
    > No to słabo je testowałeś. Mi działa, podaje tylko jeden impuls
    > odpowiedniej szerokości i serwo ustawia się tak jak powinno. i trzyma
    > pozycje (tower pro 8g).

    Trzyma ?

    Stare serwa mogly to realizowac na dwa sposoby:
    a) jak zabraklo impulsow to wylaczamy sterowanie ... ale trudno to
    nazwac "trzyma",

    b) regulator sterowania ciagle dziala, ale napiecie sterujace ...
    gdzies w kondensatorze, i ma maly dryf :-)

    Nowe regulatory moze juz cyfrowe :-)

    J.

  • 17. Data: 2014-12-15 08:18:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Dec 2014 22:56:24 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Gdzie napisałem że je testowałem?

    Napisałeś, że masz. 20 serw. Jaki sens mieć serwa i ich nie testować?
    Ja bym czegoś takiego nie wymyślił. :)

    --
    Marek

  • 18. Data: 2014-12-15 11:08:40
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.12.2014 um 17:40 schrieb Marek Borowski:
    > Szukam malych serv (zakres ruchu 0-90+ stopni) z enkoderem (czujnikiem
    > rzeczywistego polozenia). Moze ktos cos polecic ?

    Nie wiem, co dla ciebie małe, ale w robocie używam serw firmy Dynamixel.
    Są programowalne, można je łączyć kaskadowo (250 sztuk) i są w miarę tanie.

    Waldek

  • 19. Data: 2014-12-15 23:21:32
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > Napisałeś, że masz. 20 serw. Jaki sens mieć serwa i ich nie testować? Ja
    > bym czegoś takiego nie wymyślił. :)

    Latają w modelach, do niczego innego na razie ich nie używam.