  • 21. Data: 2019-02-15 19:22:57
    Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakie poduszki. Niech spyta na forum syreny albo trabanta to mu powiedza co trzeba
    zrobic.

  • 22. Data: 2019-02-15 19:24:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To przed oddaniem na zlom wyzwij go od najgorszych.

  • 23. Data: 2019-02-15 20:16:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Feb 2019 10:22:57 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Jakie poduszki.

    Poduszki gumowe na których siedzi silnik.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2019-02-15 21:23:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Obok poduszek mogles jeszcze wymienic alternator i zamek w drzwiach bo wiesz ze w
    aucie sa.

  • 25. Data: 2019-02-15 22:04:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Feb 2019 12:23:32 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Obok poduszek mogles jeszcze wymienic alternator i zamek w drzwiach bo wiesz ze w
    aucie sa.

    W zasadzie nie zasługujesz na odpowiedź. Ale zasługujesz na obrazę.
    Kapelinder, jesteś dupkiem :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2019-02-15 23:05:54
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-15 o 03:55, Pszemol pisze:

    > Ma ktoś kryształową kulę pod ręką?
    > To innego może to być niż koła?

    Witaj w klubie. Kiedyś jeździłem salonową Nubirą II 2.0, którą
    zajeździłem na śmierć. Nie było mnie wtedy stać na nic innego więc
    dlatego tak. Doskonale znam te objawy. Generalnie są to objawy zgonu
    auta. Ale jeśli chcesz pakować w trupa, to wszystko da się naprawić.

    Co u mnie takie objawy powodowało? To zależy od numeru porządkowego naprawy.

    1. Najczęściej były to zajeżdżone tuleje wahacza. Na zamiennikach co 2-3
    lata to się działo (wtedy jeździłem poniżej 20 tys rocznie). Powodowało
    to dodatkowy efekt w postaci zmiany geometrii kół w zależności od tego
    czy przyciśniemy gaz, czy odpuścimy. Najlepiej było to widać przy
    prędkościach rzędu 60-80km/h. Mocne dodanie gazu - auto znosi w jedną
    stronę, odpuszczenie na wyższych obrotach (by hamowało przodem) - w
    drugą. Zwróć na to uwagę. Luzy na wahaczu wcale nie musiały być
    spektakularne by taki efekt uzyskać.

    2. Przeguby na półosiach. One potrafią nieźle trzepać gdy są zjechane.
    Mają swoje rezonanse przy określonych prędkościach. Jeśli są zjechane na
    2 stronach, to efekt jest przedziwny: raz trzepie mocno. Potem gdy koła
    nieco przestawią swój kąt obrotu względem siebie, jest cisza. Potem za
    jakiś czas znów trzepie kierownicą. Itd.

    3. Minimalnie nierówne tarcze hamulcowe. Tak z kolei miałem w obecnym
    aucie. Wymieniłem na nówki i ... niewiele się zmieniło. Dałem je do
    pomierzenia tokarzowi - stwierdził, że wewnętrzna tarcza w jednym z kół
    nie jest idealnie w osi - minimalne odstępstwa były. Kazałem przetoczyć
    - pomogło.

    4. Co ty z tym Passatem w kółko? Mieszkasz w Stanach i z zasiłków
    żyjesz? Nie potrafisz zarobić na normalne auto, które tam jest o połowę
    tańsze niż u nas?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 27. Data: 2019-02-15 23:33:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marek S pisze tak:

> [...]
    > obrotach (by hamowało przodem) - w drugą. Zwróć na to uwagę. Luzy
    > na wahaczu wcale nie musiały być spektakularne by taki efekt

    W passacie B5 i B5.5 wielowahaczowe zawieszenie jest specjalnie po to
    żeby wyeliminować ten mankament wpływu napędu na odczucia na kierownicy
    i mocno opóźnia diagnozę zużyte wahacze.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 28. Data: 2019-02-16 01:26:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Przemol, mi kiedys Zenek tez tak napisał.
    > To dobra wrozba - od tego czasu auto ponad 100k zrobiło praktycznie
    > bez awarii :)

    No to rzeczywiście dobra wróżba! :-) Gratuluję.

  • 29. Data: 2019-02-16 01:29:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JDX" <j...@o...pl> wrote in message
> [...]
    ps.com...

    > Mieszkasz w Stanach, jak chcesz wyzwania, to kup sobie jakiegoś muscle
    > cara z lat 60.-70. do kapitalnego remontu albo jakiegoś klasycznego
    > merca SL,

    Pomyślę o tym, ale na razie wymiana sondy lambda stwarza mi
    problemy, więc chyba kapitalny remont nie jest dla mnie...

    Swoją drogą jak się nagrzewa palnikiem taką uszkodzoną sondę/śrubę
    aby ją wykręcić z zardzewiałego wydechu to palnikiem mam grzać
    sondę/śrubę czy miejsce gdzie jest ona wkręcona?

    > a nie pospolitego paseratti bez polotu. Stare paseratti to nie
    > jest wyzwanie i nigdy nie będzie, to zwykłe rzeźbienie w gównie. :-)

    Ale on ma polot - to całkiem niezły Passat 190-konny V6 2,8 litra benzynka.
    Gdyby to był jakiś bez polotu 1.9 TDI to bym rzeczywiście dał sobie spokój.

  • 30. Data: 2019-02-16 01:31:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "yabba" <g...@g...com> wrote in message

    > Czasem na półosiach są nałożone gumowe wałki jako tłumiki drgań, może
    > kawałek tej gumy odpadł?

    Tak miałem w Hondzie... gumki ("rezonatory") nie odpadły ale się jakoś
    skiepściły i trzeba było półośki wymieniać...
    W Passatach też takie bzdury robią? Toyota takich rzeczy nie miała...