  • 11. Data: 2015-07-31 08:07:33
    Temat: Re: Moduł GSM z klientem SSL?
    Od: pawel2420 <z...@n...pl>

    W dniu 2015-07-30 o 11:15, Atlantis pisze:
    > Szukam jakiegoś niezbyt drogiego modułu ...

    Tani modem z bardzo dużymi możliwościami:
    https://www.maritex.com.pl/pl/moduly-gsmumtslte-fibo
    com-wireless/GSM-G510-Q50-00-OPENCPU-i-39677-c-9760
    Można na niego napisać program w C i go skompilować. Zawiera 32-bit
    procesor z zegarem kilkaset MHz, wielowątkowy system operacyjny, obsługę
    TCP, HTTP i chyba nawet HTTPS

    Tu jest gotowa platforma z tym modemem ale zamiast ESP zastosowany jest
    Bluetooth 4.0: https://inode.pl/iNode-Care-GSM,p,26

    Paweł

  • 12. Data: 2015-07-31 13:17:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 31 Jul 2015 08:07:33 +0200, pawel2420 <z...@n...pl>
    wrote:
> [...]
    > Można na niego napisać program w C i go skompilować. Zawiera 32-bit
    > procesor z zegarem kilkaset MHz, wielowątkowy system operacyjny,

    Wygląda ciekawie, masz z nim jakieś doświadczenia?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2015-07-31 13:59:36
    Od: pawel2420 <z...@n...pl>

    > Wygląda ciekawie, masz z nim jakieś doświadczenia?

    Modem działa stabilnie i nie wiesza się. Do kompletu jest darmowe
    oprogramowanie z system operacyjnym. Wpisywanie firmware przez USB trwa
    tylko kilka sekund.
    Wadą G510 jest mała ilość nóżek GPIO. Nie przeszkadza to jednak jeśli
    zastosuje się połączenie z ESP tak jak kombinuje Atlantis lub z
    Bluetooth Smart tak jak w produkcie, który wskazałem.

  • 14. Data: 2015-07-31 22:13:35
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-07-31 o 08:07, pawel2420 pisze:

    > Można na niego napisać program w C i go skompilować. Zawiera 32-bit
    > procesor z zegarem kilkaset MHz, wielowątkowy system operacyjny, obsługę
    > TCP, HTTP i chyba nawet HTTPS

    Hmm... Masz jakieś dokładniejsze materiały na jego temat? Opis SDK i
    środowiska programistycznego? Jakiś przykładowy kod w C?
    Bo z tego co widzę, to PDF-y umieszczone na stronie sklepu zawierają
    informacje związane ze standardowym użyciem tego modułu w roli modemu,
    sterowanego komendami AT. Nie widzę tam niczego o pisaniu własnego kodu
    i używaniu pinów GPIO.

    Właściwie jakie to ma interfejsy? Jest dostępny sprzętowy I2C i/lub SPI?

  • 15. Data: 2015-07-31 22:16:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-07-31 o 13:59, pawel2420 pisze:

    > Wadą G510 jest mała ilość nóżek GPIO. Nie przeszkadza to jednak jeśli
    > zastosuje się połączenie z ESP tak jak kombinuje Atlantis lub z
    > Bluetooth Smart tak jak w produkcie, który wskazałem.

    Ja akurat przytoczyłem ESP jako przykład modułu, na który można napisać
    swój własny soft i używać go, bez potrzeby korzystania z zewnętrznego
    MCU. W tym przypadku nie potrzebuję dodawać WiFi. Problem małej ilości
    linii można by rozwiązać za pomocą kilku extenderów na I2C, szczególnie
    jeśli moduł obsługuje taką magistralę sprzętowo.

  • 16. Data: 2015-07-31 23:49:43
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    W dniu 2015-07-31 o 22:16, Atlantis pisze:
    > Problem małej ilości
    > linii można by rozwiązać za pomocą kilku extenderów na I2C, szczególnie
    > jeśli moduł obsługuje taką magistralę sprzętowo.

    I2C obsługuje chyba G610. Ma on więcej wyprowadzeń i też jest wersja
    Open CPU.

    Paweł

  • 17. Data: 2015-08-01 00:37:35
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-07-31 o 23:49, Pawel2420 pisze:

    > I2C obsługuje chyba G610. Ma on więcej wyprowadzeń i też jest wersja
    > Open CPU.

    Możesz napisać coś więcej o programowaniu tego w C?
    Gdzie znaleźć narzędzia i dokumentację? Jakieś przykłady?
    BHo0 datasheety z Maritexa z tego co widzę opisują standardowe użycie
    komend AT...