  • 71. Data: 2019-03-27 01:21:19
    Temat: Re: Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-26, pueblo <n...@n...pl> wrote:
    > Czy ta sama płyta(z tej samej paczki) nagrana na lepszym napędzie
    > wytrzyma dłużej niż wypalona na czymś byle jakim?

    Mam pytanie z tej samej półki: jak zweryfikować, która nagrała lepiej i
    czy w ogóle da sie w jakis prosty sposób? Pierwszy krok wydaje się dość
    oczywisty: bierzemy kilka płyt z tej samej serii produkcyjnej (firmy,
    rodzuju oczywiście też) i nagrywamy na różnych nagrywarkach z tą samą
    prędkością. Co dalej? Problem o tyle wydaje się nietrywialny, że odczyt
    dokonany "trzecią" nagrywarka nie musi być optymalny w sensie
    statystycznym - może gorzej czytac lepiej nagraną płytę, albo czytac
    jednakowo, gdzie czwarta nagrywarka zobaczy różnice.

    --
    Marcin

  • 72. Data: 2019-03-27 06:41:04
    Od: ń <k...@t...sie>

    Może na odwrót: ciągle mamy ThinkPada (c2d), który czytał to, czego inne odtwarzacze
    czy to laptopowe czy stacjonarne w ogóle nie
    chciały widzieć.

    -----
    > Dawno już nie mam dobrego napędu stacjonarnego, ale założę się że jak sprawdzę moje
    kilkunastoletnie cedeerki wypalone na Teacu,
    > to spokojnie je odczytam.
    > A teraz mam w sumie dostęp do laptopowych napędów i się zastanawiam, czy warto coś
    na nich na przyszłość ponagrywać.

  • 73. Data: 2019-03-28 12:22:20
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 2019-03-26 o 22:46, pueblo pisze:

> [...]
    > spokojnie je odczytam. A teraz mam w sumie dostęp do laptopowych
    > napędów i się zastanawiam, czy warto coś na nich na przyszłość
    > ponagrywać.
    > Inna rzecz, czy można zaufać weryfikacji nagranej płyty w takim byle
    > jakim napędzie.
    > A może jest już tak, że każda dzisiejsza nagrywarka jest tak dobra,
    > jak te dawne "porządne" - tak dobrze wypala.
    > Całkiem wyleciał mi ten temat z głowy, a przecież kilkanaście lat
    > temu, to się jarałem idealnym kopiowaniem cdr audio.
    > Bo to czy dzisiaj produkowane płyty są równie dobre, co kiedyś, to się

    Oczywiście że są lepsze nagrywarki i gorsze nagrywarki, te notebookowe
    zwykle są najgorsze. Generalnie napędy są coraz tańsze, coraz mniej
    popularne, wiec i coraz gorszej jakości, co warto kupić poczytaj choćy
    na cdrinfo.pl i tamtejszym forum. Oprócz sprzętu nowego sporo jest
    "poleasingowego", np. z rozbiórek komputerów biurowych w których co jak
    co, ale napęd optyczny był w użytku pewnie kilka razy, albo wcale.

    Weryfikacja zapisu (w programie do nagrywania) jest wiarygodna, ale
    sprawdza tylko czy płyta się odczytuje i czy dane zapisane na niej nie
    zostały zmienione względem oryginałów z dysku (przez uszkodzony sprzęt
    czy wpływ jakiegoś oprogramowania). Jakość zapisu na płycie testuje się
    programami dedykowanymi do tego, np. "Nero CD/DVD Speed"..

  • 74. Data: 2019-03-28 12:26:51
    Od: knrdz <x...@t...cy>

> [...]
    > statystycznym - może gorzej czytac lepiej nagraną płytę, albo czytac
    > jednakowo, gdzie czwarta nagrywarka zobaczy różnice.

    Są programy które testują płytę i wskazują ile błędów C1/C2/PI/PIF, do
    testowania płyt i nawet do ich odczytywania nie nadaje się każda
    nagrywarka, bywał takie które świetnie nagrywały a bardzo słabo
    odczytywały. Więcej na cdrinfo.pl (zwłaszcza forum) i innych tego typu
    serwisach.

  • 75. Data: 2019-03-29 11:25:11
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-03-22 o 19:28, B.G pisze:

    > :)
    > Powiedz teraz,  szpecom (np. z CERN-u) od archiwizacji, że są durniami, bo stosują
    taśmy zamiast takich fajnych dysków.
    > Jak już knrdz napisał,  bez kilku kopii takiego urządzenia - bałbym się tam zapisać
    nawet zdjęcia z imprezy przy kotlecie.
    > Owszem, może jako podręczny roboczy backup - tak,  ale nie jako archiwum.
    > A płyty CDR i pochodne - są nośnikami dla _archiwów_
    > Wg mnie, nadal dla domowego usera, nie ma następcy CDR i pochodnych.
    > Bogatsi mogą korzystać jeszcze z taśm. /napędy drogie/

    No, jeżeli chodzi o mnie, to nie ma takiej możliwości, żebym ważne dane zarchiwizował
    na płycie.
    To jest nośnik najbardziej niepewny dla mnie. Nośnik, któremu najmniej ufam w
    porównaniu do
    innych opcji archiwizacji. Opieram się tu na własnych doświadczeniach z płytami.
    Ale nie zrozumcie mnie źle. Ja nie twierdzę, że płyty są najgorszym nośnikiem
    absolutnie.
    Nie chcę oceniać płyt na podstawie tylko moich doświadczeń. To by było bardzo głupie
    podejście.
    Po prostu w moim przypadku płyty obecnie nie sprawdzają się. Ale z tego nie można
    wyciągać
    wniosku, że wszystkie płyty, na całym świecie, w każdej sytuacji są do dupy.
    Jednak z drugiej strony z tego co widzę, ogólnie są używane coraz rzadziej.
    I odnoszę wrażenie, że w związku z tym ich jakość oraz jakość napędów jest co raz
    gorsza.

  • 76. Data: 2019-03-29 11:30:27
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-03-25 o 09:45, Poldek pisze:

    > Na kiedy przewidziałeś padnięcie dysku z którego dane są backupowane?

    Nie ma znaczenia. Moim zdaniem jeżeli archiwizować trzeba w kilku miejscach.
    I jak się nie ma za dużo danych , to wcale nie jest to drogie ani trudne.

  • 77. Data: 2019-03-30 11:25:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-29, robot <a...@o...pl> wrote:
    > sytuacji są do dupy. Jednak z drugiej strony z tego co widzę, ogólnie
    > są używane coraz rzadziej. I odnoszę wrażenie, że w związku z tym ich
    > jakość oraz jakość napędów jest co raz gorsza.

    Właśnie jestem w trakcie szukania ze 2ch napędów, które po
    przetestowaniu umieszczę gdzieś na zapas w suszarce.... Popatrzyłem na
    Plextory, bo to była swojego czasu legenda sama w sobie. Taki PX-891SAF
    ciągle do kupienia. Na Amazonie jeszcze opinie w miarę w miarę, ale
    patrzę na Newegg
    https://www.newegg.com/global/sg-en/Product/Product.
    aspx?Item=N82E16827249086

    Połowa opinii 1*
    Np.:

    david w.
    Ownership: more than 1 year
    Verified Owner
    Plextorl : Best days behind them 7/3/2018 4:24:45 PM

    Pros: When they work there isn't a better product out there however
    there seems to be one thing or another wrong with better than half of
    the ones I used and I have bought over 60 of them in the last 12 months.

    Cons: If you get one that does function properly it isn't long before
    the button won't open the drawer. Then you have to power off the unit to
    get the drawer to open. Unbelievable that a drive that is priced twice
    as much as the others can have this many issues.

    Other Thoughts: Would not recommend to my worst enemy anymore. Something
    has changed and not for the better. Better off buying any cheaper model
    that typically doesn't last as long because you can buy 2 of those for
    the price of 1 these. Trust me these are no longer worth the extra
    money. I wish they were.

    --
    Marcin

  • 78. Data: 2019-03-30 17:33:57
    Od: knrdz <x...@t...cy>

> [...]
    > Plextory, bo to była swojego czasu legenda sama w sobie. Taki PX-891SAF
    > ciągle do kupienia. Na Amazonie jeszcze opinie w miarę w miarę, ale

    Przecież na pierwszy rzut oka widać, że ten "Plextor" to Liteon. Spadły
    ceny, to producenci przestali produkować porządny sprzęt i zaczęli
    labelować gwniane OEMy. Z aktualnie produkowanych możesz wybierać
    wyłącznie między złymi a bardzo złymi, skoro od dzisiejszych Liteonów
    (za czasów IHASx24 A i B twórców jednych z najlepszych napędów na rynku)
    podobno lepsze (mniej złe) są nawet Samsungi. Szukasz czegoś porządnego,
    to musisz polować na sprzęt sprzed 10+ lat, zdarzają się ciągle nawet
    nieużywane egzemplarze.

  • 79. Data: 2019-03-30 23:13:20
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-28 o 13:22, knrdz pisze:

> [...]
    > czy wpływ jakiegoś oprogramowania). Jakość zapisu na płycie testuje się
    > programami dedykowanymi do tego, np. "Nero CD/DVD Speed"..

    Jest lepszy lżejszy i funkcjonalniejszy program (po polsku): Burn Aware
    Free.

    --
    animka

  • 80. Data: 2019-03-30 23:26:18
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-29 o 12:25, robot pisze:

> [...]
    > Jednak z drugiej strony z tego co widzę, ogólnie są używane coraz rzadziej.
    > I odnoszę wrażenie, że w związku z tym ich jakość oraz jakość napędów

    Ja nie narzekam. Moja nagrywarka Toshiba na USB nagra na każdej płycie.

    Dwa trupy nagrywarki siedzą w komputerze i tylko fachowiec, który ma na
    dodatek sporo sił (tak są zaśrubowane!) byłby w stanie je wymienić na nowe.

    --
    animka

    ---
    Avast.