  • 81. Data: 2019-03-31 04:00:16
    Temat: Re: Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-30, knrdz <x...@t...cy> wrote:
    > Przecież na pierwszy rzut oka widać, że ten "Plextor" to Liteon. Spadły
    > ceny, to producenci przestali produkować porządny sprzęt i zaczęli
    > labelować gwniane OEMy. Z aktualnie produkowanych możesz wybierać
    > wyłącznie między złymi a bardzo złymi, skoro od dzisiejszych Liteonów
    > (za czasów IHASx24 A i B twórców jednych z najlepszych napędów na rynku)
    > podobno lepsze (mniej złe) są nawet Samsungi. Szukasz czegoś porządnego,
    > to musisz polować na sprzęt sprzed 10+ lat, zdarzają się ciągle nawet
    > nieużywane egzemplarze.

    Słowem w kwestii DVD jest już jakieś 10 lat za późno. A jaki byś polecił
    napęd BD? Popatrzyłem na cdrinfo.pl jak sugerowałeś, plebiscyty i
    gospodarze wskazują Pioneer BDR-209DBK\209EBK\S09XLT. W testach starsze
    modele Pioneera też nie wyglądają źle (za wyjątkiem odczytu płyt audio).
    LG też jakby ok.

    Widzę dość tanie S09XLB i znacznie droższe S09XLT, przy czym pierwszy
    model jest w wersji gołej a drugi w opakowaniu i z oprogramowaniem. B bo
    bulk a T od reTail czy to coś poważniejszego?

    W tej chwili mam jedną BDR-206 i parę LG WH16NS40 / WH14NS40. Obciążenia
    w użytkowaniu umiarkowane, 0-5 letnie, łażą bez zarzutu.

    --
    Marcin

  • 82. Data: 2019-03-31 11:10:47
    Od: ń <k...@t...sie>

    A co myślisz o mętnieniu lub nalotach na soczewkach, i o kondensatorach?

    -----

  • 83. Data: 2019-03-31 11:13:40
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 31 Mar 2019 10:10:47 +0100, ń wrote:
    > A co myślisz o mętnieniu lub nalotach na soczewkach, i o kondensatorach?

    Oraz o parciejących, gumowych paskach napędzających płytę.

    Mateusz

  • 84. Data: 2019-03-31 13:21:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-31, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Oraz o parciejących, gumowych paskach napędzających płytę.

    Jeszcze do końca nie mam tego poukładane, ale na pewno środowisko
    beztlenowe i bezwodne. To pomoże na starzenie materiałów (rzeczone
    paski, plastiki itp.). Gorzej z tymi nalotami, bo podejrzewam, że
    mechanizm związany jest po prostu z wydzielaniem substancji
    małocząsteczkowych z polimerow (plastikowe części, smary itp.). Takie
    coś, da się zmniejszyć albo obniżając temperaturę, albo dając jakąś
    wentylację (obieg, może z filtrem węglowym). Obieg (wieksze objętosci
    gazów)oczywiście nie klika ze środowiskiem beztlenowym i komplikuje
    system, więc może się to skończyć trzymaniem w lodówce, pod azotem, z
    pochłaniaczami tlenu i wilgoci.

    --
    Marcin

  • 85. Data: 2019-03-31 14:48:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 30 Mar 2019 17:33:57 +0100, w <q7o5qa$rpl$1@node1.news.atman.pl>, knrdz
    <x...@t...cy> napisał(-a):

> [...]
    > podobno lepsze (mniej złe) są nawet Samsungi. Szukasz czegoś porządnego,
    > to musisz polować na sprzęt sprzed 10+ lat, zdarzają się ciągle nawet

    Można kupić Pioneera. Całkiem niezłe napędy.
    Kupiłem sobie taki BD-R.

  • 86. Data: 2019-03-31 14:55:37
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > gazów)oczywiście nie klika ze środowiskiem beztlenowym i komplikuje
    > system, więc może się to skończyć trzymaniem w lodówce, pod azotem, z

    Ale Ty chcesz odczytać płyty za 20-30 lat czy chcesz żeby Twoje prawnuki
    nagrywały płyty?
    Paski/gumki napędowe idzie jeszcze puki co kupić.
    Kupujesz odpowiednią ilość i rozmiar, wrzucasz do puszki/słoika z
    wazeliną techniczną i "będzie Pan zadowolony".
    Poza tym są takie napędy co pasków nie mają albo pasek napędza wysuw
    tacki, a to ostatnie na jakość czytania i zapisywani płyt wpływ nie ma.

  • 87. Data: 2019-03-31 16:01:44
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 2019-03-30 o 23:13, Animka pisze:

    > Jest lepszy lżejszy i funkcjonalniejszy program (po polsku): Burn Aware
    > Free.

    "Nie wiem, ale się wypowiem", jak zwykle zresztą. Zauważ, że nie pisałem
    o "Nero Burning ROM", ani nawet o "Nero Express", tylko o narzędziu do
    testowania płyt, Nero CD-DVD Speed. Też darmowy i chyba dość lekki (1
    plik, niecałe 2,5MiB).

  • 88. Data: 2019-03-31 16:17:32
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    > Oraz o parciejących, gumowych paskach napędzających płytę.

    Chyba pomyliłeś z gramofonem. Paski napędowe w napędach optycznych jeśli
    są stosowane, to tylko do napędzania tacki. Sparciałe albo takie które
    utraciły elastyczność można wymienić nawet nie rozkręcając napędu.

  • 89. Data: 2019-03-31 19:38:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-31 o 16:17, knrdz pisze:

    > Chyba pomyliłeś z gramofonem. Paski napędowe w napędach optycznych jeśli
    > są stosowane, to tylko do napędzania tacki. Sparciałe albo takie które
    > utraciły elastyczność można wymienić nawet nie rozkręcając napędu.

    Z obudową w kieszeni 5,25 cala też?

    Pozdrawiam

  • 90. Data: 2019-03-31 20:31:35
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 2019-03-31 o 19:38, RadoslawF pisze:

    > Z obudową w kieszeni 5,25 cala też?

    Jeśli pytasz o to, czy da się wymienić pasek napędzający tackę w
    napędzie 5.25" w obudowie zewnętrznej (np. z USB), to oczywiście, tak
    samo jak w napędzie zamontowanym w zatoce 5.25" obudowy komputera.
    Wystarczy wysunąć tackę szpilką i pasek dostępny jest od frontu, pod
    tacką napędu (przynajmniej we wszystkich w których paski widziałem).
    Wyjąć stary i założyć nowy da się korzystając zwykle z jednej pincety.