  • 41. Data: 2019-10-10 20:35:45
    Temat: Re: Moje auto elektryczne ...
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-10 08:09, d...@g...com wrote:
    > Cena za wynajem rzędu kilku euro za dobę to raczej nie w Polsce. Przed chwilą
    sprawdziłem kilka wypożyczalni w Warszawie i wypożyczając samochód na jeden dzień (24
    h) nigdzie nie wychodzi taniej niż 100 zł za dobę. Nawet jak się wybierze najmniejszy
    samochód i najtańszą opcję, bez żadnych dodatków.

    https://www.pozycz-mnie.pl/
    http://smart4u.com.pl/

    Jak wybierasz "Smart" to ile wychodzi?

  • 42. Data: 2019-10-11 07:25:08
    Od: d...@g...com

> [...]
    h) nigdzie nie wychodzi taniej niż 100 zł za dobę. Nawet jak się wybierze najmniejszy
    samochód i najtańszą opcję, bez żadnych dodatków.

    Dzięki za podane linki. Rzeczywiście jest trochę taniej niż w ofertach, na które
    trafiłem.
    W tym pierwszym przypadku rzeczywiście jest taniej niż 100 zł na dobę, bo wychodzi 72
    zł za dobę za smarta. Tylko to nadal nie jest kilka euro za dobę tylko kilkanaście
    euro.
    Poza tym po przekroczeniu 150 km dziennie trzeba zapłacić dodatkowo 30 gr za km (w
    tej drugiej firmie, którą podałeś aż 1 zł/km po przekroczeniu 120 km na dobę).
    Inny problem to taki, że ze względu na ograniczone godziny pracy wypożyczalni
    (10-18), to jeśli chciałbym mieć samochód na przykład od godz. 8 do 20 (czyli
    zaledwie 12 h), to muszę go wynająć na dwie doby.
    Tak więc tanio nie wychodzi.

  • 43. Data: 2019-10-11 08:07:36
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 11.10.2019 o 06:25, d...@g...com pisze:

> [...]
    (10-18), to jeśli chciałbym mieć samochód na przykład od godz. 8 do 20 (czyli
    zaledwie 12 h), to muszę go wynająć na dwie doby.

    myślę że problemem może być krótki termin najmu, ew. najem na ostatnią
    chwilę.
    Sprawdziłem przykładowy termin w listopadzie we Wrocławiu (kwoty za cały
    najem):
    - od piątku do poniedziałku (3 dni): 106zł
    - od poniedziałku do czwartku (3 dni): 123zł
    - od piątku do soboty lub od poniedziałku do wtorku (1 dzień): 95zł

    Jakby nie patrzeć auto po każdym najmie musi być sprawdzone, umyte i
    odkurzone, co przy najmie na 1 dzień stanowi większy koszt...

    p.s. z porównywarek najczęściej najtaniej mi wychodzi
    https://car-hire.ryanair.com (dodatkowo ostatnio zmniejszyło mi cenę,
    gdy zmieniłem miejsce zamieszkania z PL na UK, więc dla Polski może być
    drożej, i to nie koniecznie tylko w tej wyszukiwarce...)

    Lukasz

  • 44. Data: 2019-10-11 08:29:10
    Od: d...@g...com

> [...]
    > gdy zmieniłem miejsce zamieszkania z PL na UK, więc dla Polski może być
    > drożej, i to nie koniecznie tylko w tej wyszukiwarce...)

    Dzięki za link. Oferty w tej wyszukiwarce z mojego punktu widzenia są bardziej
    atrakcyjne, bo za ok. 80 zł można mieć samochód od rana do wieczora bez limitu
    kilometrów.

  • 45. Data: 2019-10-11 09:48:27
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-10-06 o 19:42, Janusz pisze:
> [...]
    pompe ciepla wiec nagrzewa sie blyskawicznie , ladowarka 16 amper w 4 godziny
    naladuje do pelna , mozna korzystac z szybkich ladowarek na miescie ktore do 80%
    laduja w 20 min.
    tys rocznie a jak lece w trase to biore najnowszego pasata za 200 zl na dobe i mam
    wszystko w dupie . najlepiej miec taryfe g12w i wtedy naladowanie auta kosztuje 5 zl
    . wszystko moge opowiedziec tel . po co tesla za pol miliona jak trzeba ja ladowac
    tydzien z gniazdka jak i tak na noc auto stoi , ma byc tak zeby w ciagu 8 godzin
    naladowac w nocnej taryfie i 2 godz w ciagu dnia . i koniec z tymi haslami MOZE HOT
    DOGA , ALBO PUNKCIKI NA, MOZE KARTE ZALOZYC albo WCISNAC PANU DUZA PAROWKE W MALA
    BULKE I ZALAC KECZUPEM ja pier.... juz tego nie slysze od 2 lat . auto jak nowe z
    salonu , wystawiam fakture vat 23% ale....ale na pewno zaoszczedzone w urzedzie
    skarbowym pcc , oraz dokladam stalowe felgi na zime . auto ma niesamowity start z
    miejsca

    > Ten kierownik jest jakby trochę mniej zadowolony ze swojego elektryka
    > https://e.autokult.pl/35108,australijczyk-chcial-wym
    ienic-akumulator-w-leafie-serwis-zazadal-88-tys-zl

    > W skrócie, aku z powodu klimatu i brak chłodzenia padł tak że ma zasięg 40km
    > z teoretycznych 175, stało się to po 7 latach użytkowania, serwis za wymianę
    > chce w przeliczeniu 88kzł, importer się dowiedział i zaproponował w cenie 10k$ nowe
    aku ale australiczyk ma ich w nosie i kupi teslę 3.

    > Jak  z tego widać z elektryków to tylko tesle a reszta to wózki golfowe,
    > przypomina mi sie artykuł inżyniera z niemiec który podobnie to podsumował,
    > tesla a potem długo nic.
    >
    > PS ale mnie to nie kręci.

    No to jak australijczyk z austrii i jeden niemiec, do tego inzynijer tako samo
    muwiom, to mus prawda jest.

  • 46. Data: 2019-10-11 12:32:29
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-10-07 o 06:47, Marcin N pisze:

> [...]
    laduja w 20 min.

    > Dlaczego ten mały samochodzik waży 1200 kg? Powariowali...

    No nieźle.
    Dla szybkiego porównania powiem, że moja stara avensis 2.0 ważyła 1260 kg.

  • 47. Data: 2019-10-11 12:48:51
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 11.10.2019 o 07:29, d...@g...com pisze:

    > Dzięki za link. Oferty w tej wyszukiwarce z mojego punktu widzenia są bardziej
    atrakcyjne, bo za ok. 80 zł można mieć samochód od rana do wieczora bez limitu
    kilometrów.

    zwykle sprawdzam w kilku miejscach, ale w ostatnich dwóch latach
    rezerwowałem tylko tam bo było najtaniej (aczkolwiek jak potrzeba czegoś
    więcej, np. dodatkowy kierowca czy wyjazd poza granice, to warto też
    sprawdzić gdzieś indziej). Fakt, że nigdy nie brałem auta z limitem km -
    nawet jak nie zależało mi na tym (bo wiedziałem że zrobię max 200km), to
    i tak oferta bez limitu była najlepsza.
    za 80zł od rana do wieczora...albo za 100zł na 3 dni? :)
    No i trzeba pamiętać że to z wkładem własnym w razie uszkodzenia, no i
    kartę kredytową trzeba mieć (ja mam właśnie po to...)

    Lukasz

  • 48. Data: 2019-10-11 15:18:26
    Od: d...@g...com

    > za 80zł od rana do wieczora...albo za 100zł na 3 dni? :)
    > No i trzeba pamiętać że to z wkładem własnym w razie uszkodzenia, no i
    > kartę kredytową trzeba mieć (ja mam właśnie po to...)

    Myślę, że warto skorzystać z takiego wypożyczenia na kilka dni, jak się planuje zakup
    jakiegoś samochodu. Można przetestować jakiś konkretny model przed podjęciem
    ostatecznej decyzji o zakupie. Tylko jak widzę, to prawie wszystkie dostępne
    samochody mają silniki benzynowe a diesli prawie nie ma.
    Karta debetowa nie wystarczy?

  • 49. Data: 2019-10-11 17:51:54
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 11.10.2019 o 14:18, d...@g...com pisze:

    > Myślę, że warto skorzystać z takiego wypożyczenia na kilka dni, jak się planuje
    zakup jakiegoś samochodu. Można przetestować jakiś konkretny model przed podjęciem
    ostatecznej decyzji o zakupie.

    tu raczej trzeba wykonać telefon do wypożyczalni, zwykle jest info np.
    Fiat 500 lub podobny - podobny oznacza że możesz dostać smarta z
    automatem albo Focusa bo mniejszych nie mają...

    Tylko jak widzę, to prawie wszystkie dostępne samochody mają silniki
    benzynowe a diesli prawie nie ma.
    > Karta debetowa nie wystarczy?

    zwykle wymagają kredytówki bo robią ci na niej blokadę, raz w PL
    zrobiłem to na debetówce, ale zwykle nawet nie chcą debetówki mieć w
    ręce (tzn. zapłacić możesz debetową, ale blokadę chcą na kredytówce,
    przy niskich cenach blokady rzędu 1000eur to norma)

    Lukasz

  • 50. Data: 2019-10-11 18:22:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-10-2019 o 17:51, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > ręce (tzn. zapłacić możesz debetową, ale blokadę chcą na kredytówce,
    > przy niskich cenach blokady rzędu 1000eur to norma)

    Alternatywą jest wpłata kaucji gotówką (lub kartą).